Пане Андрію, як ви прокоментуєте заяви, сказані на засідання Львівського прес-клубу про те, що бюджет Львова на 2009 рік є дефіцитний, у ньому невідомо звідки взяті цифри тощо…
Важко коментувати слова тих людей, котрі не зовсім мають щось спільне з процесом формування бюджету. Бюджет міста поділяється на два фонди: загальний фонд і спеціальний фонд. У спеціальний фонд, своєю чергою, входить бюджет розвитку. На сьогодні ми прийняли загальний фонд бюджету у сумі трошки вищій за 1 млрд. грн.. Даний бюджет поділяється на два кошики. У перший кошик входять захищені статті, це: виплата зарплати працівникам бюджетної сфери: вчителям, медикам; оплата енергоносіїв; закупівля медикаментів; тощо. Дохідна частина даного фонду складається на 75% з податків на доходи фізичних осіб. Цифри на цей фонд доведені нам із Києва, тому наше завдання було лише погодитися з ними. Другий кошик складається з коштів, котрі надходять від орендної сплати за комунальне майно, землю, і невеликий відсоток складають місцеві збори. Маючи кошти у даному кошику, можна говорити про поточний ремонт шкіл, медичних закладів, тощо. І ми знаємо скільки коштів сюди надійде. То чи там хтось заплатить чи не заплатить, це інше питання, але надходження до даного кошика можна спрогнозувати.
Основні «наїзди» були на спеціальний фонд. Говорилося, що він нелогічно формується і т.д.
Що ж стосується спеціального фонду бюджету, то він ще не прийнятий. Дане питання зараз опрацьовується і по ньому ідуть дискусії. Бюджет розвитку, котрий входить до спеціального фонду складається виключно з відчуження майна, землі та запозичень. Відчуження майна і землі на цей рік було закладено у сумі близько 170 млн. грн., плюс ще запозичення, котрі візьме місто, але вони ще будуть обговорюватися.
Було погоджено, що сума закладена у спеціальному фонді є реальна. Принцип формування фонду є логічний. Кошти звідтам можуть і піти на соціальну сферу, а в першу чергу це енергозбереження, також, це може бути ремонт ліфтів, винесення котелень з підвалів.
Як щодо пунктів 22, 23 бюджетної ухвали? Деякі депутати і представники громадських організацій говорили про те, що вони ніби неправомірні і внесені для того, щоб міський голова заробив на бюджеті.
Це неправда. Що стосується 22 і 23 пункту бюджетної ухвали, то вони сформульовані правильно. 22 пункт ухвали надає право департаменту фінансів брати у держави безвідсоткове запозичення у випадку, якщо є недостатнє надходження до 1 кошика загального фонду. Ми дозволили департаменту фінансової політики брати ці кошти. Ну уявіть собі, що вчителям не вистарчає зарплати, тоді управління фінансів бере у казначейства кошти на її виплату.
23 пункт пояснюється наступним чином. Наприклад, головному розпоряднику бюджетних коштів, нехай це буде управління житлово-комунального господарства, потрібно 100 тис. грн. на ремонт даху в якомусь будинку. Але управління використало на ремонт 95 тис. грн. Розумієте, що це важко, з багатьох об’єктивних причини, інфляції та ін., порахувати копієчка до копієчки, скільки саме коштів потрібно. Пунктом 23 бюджетної ухвали, ми дозволили управлінню розпорядитися цими коштами, цими 5-ма тисячами: залишити їх у себе і використати з іншою метою пов’язаною з роботою управління, наприклад, ремонт каналізації на якійсь іншій вулиці.
Гість, котрий приїхав з Києва і розказував про бюджет, здається, не зовсім має щось спільне з даною сферою. Це була швидше, в якійсь мірі, маніпуляція, коли говориться людям, що не зовсім обізнані з бюджетом, лише негативні речі. Нехай подивляться ліпше, що у них в Києві твориться, які проблеми у їхньому місті і з бюджетом, і в інших сферах. Нас тут не потрібно так вчити.
ІА "Вголос": НОВИНИ