За межами Чумацького Шляху вперше за допомогою геніального методу було виявлено чорну дірку. Вона «заховалася» у зоряному скупченні у Великій Магеллановій Хмарі. Тепер астрономи стверджують, що таких досі невидимих чорних дір лише у нашій Галактиці може налічуватися до 100 мільйонів.

Про це повідомляє сайт Science Alert.

Чорні діри – майстри хитрощів. Якщо вони не поглинають матеріал активно, вони не дають випромінювання, яке ми можемо виявити. Отже, ми повинні вдатися до інших засобів їх виявлення – наприклад, до пошуку зірок, які, здається, знаходяться на подвійній орбіті без… нічого.

Тепер астрономам вперше вдалося знайти чорну дірку за межами галактики Чумацький Шлях, використовуючи цей метод.

По руху зірки вони визначили відносно невелику чорну дірку у Великій Магеллановій Хмарі, карликовій галактиці, що обертається навколо Чумацького Шляху на відстані близько 160 000 світлових років.

Чорна діра, що отримала назву NGC 1850 BH1, була виявлена, як ви вже здогадалися, у NGC 1850, скупченні з тисяч зірок. Знахідка свідчить, що цей метод дійсно може виявитися ключем до виявлення чорних дір у густих скупченнях зірок, у Чумацькому Шляху та за його межами.

«Подібно до Шерлока Холмса, який вистежує злочинну банду за її помилками, ми дивимося на кожну зірку в цьому скупченні зі збільшувальним склом в одній руці, намагаючись знайти докази присутності чорних дір, але не спостерігаючи їх безпосередньо», - каже астрофізик Сара Сараціно з Лівер Мура у Великій Британії.

Більшість чорних дір, виявлених нами за межами Чумацького Шляху, видали себе через випромінювання, яке вивергається, коли вони активні. Сама чорна діра не випромінює нічого, але матеріал, що падає на неї, це робить.

З 2015 року ми також виявили зростаючу кількість чорних дірок від гравітаційних хвиль, які вони генерують у просторі-часі при зіткненні двох об'єктів. Однак, незважаючи на всі ці досягнення, це все ще крапля у космічному океані.

Астрономи підрахували, що лише у Чумацькому Шляху може бути 100 мільйонів чорних дір зіркової маси. Ми не виявили навіть такої кількості об'єктів, а це означає, що у нашому розумінні цих загадкових об'єктів є досить суттєві прогалини.

Однак поведінка об'єктів навколо чорних дірок може бути правильною ознакою їхньої присутності.

Наприклад, коли чорна діра захоплює зірку на подвійній орбіті, остання починає рухатися характерним чином. Хоча з тієї відстані, на якій ми спостерігаємо, може здатися, що вона нерухома, її світло зміниться: довжина хвилі збільшуватиметься в міру віддалення зірки від нас і скорочуватиметься в міру її руху до нас.

Сарачино та її команда зібрали дані за два роки за допомогою Multi Unit Spectroscopic Explorer (MUSE) Дуже великого телескопа, а потім проаналізували їх на предмет змін довжини хвиль, які вказують на подвійну зірку.

Результатом цієї кропіткої роботи стало відкриття NGC 1850 BH1.

Але є ще одна причина, через яку відкриття таке захоплююче.

Зіркове скупчення NGC 1850 дуже молоде з космічної точки зору - йому всього 100 мільйонів років. NGC 1850 BH1 є потенціалом для виявлення ще молодших чорних дір, які, у свою чергу, можуть допомогти нам зрозуміти, як ці об'єкти формуються і розвиваються.

Виявлення чорних дір у молодих зоряних скупченнях може допомогти нам зрозуміти етапи еволюції між масивною зіркою та нейтронною зіркою або чорною дірою, а також статистику населення чорних дір у зоряних скупченнях.