Бюджет Львова затверджували 24 грудня, коли ще навіть не було ухвалено Державного бюджету і змін до Податкового кодексу. На початку сесійного засідання більшість депутатів, які виступали, заявляли, що не бачили проекту бюджету, не розуміють, які їм підсовують цифри, називали його незбалансованим, не ідеологічним, із заплутаними схемами тощо. Зрештою таким, що не розберешся, де сховано кінці… Однак, незважаючи на всю цю риторику, після більш як годинної наради з мером міста, внісши незначні правки, основний фінансовий документ Львова таки «протягли» 45 голосами з 64.

Ось як виглядає бюджет Львова на 2016 рік у цифрах:

Бюджет міста є дещо дефіцитним, однак цю різницю заплановано покрити за рахунок запозичень.

За рахунок місцевих податків та зборів скарбницю поповнюватимуть здебільшого з єдиного податку, орендної плати і плати за землю. Від податку на нерухоме майно Львів планує отримати в цьому році 25,887 млн грн.

Враховано в цьому документі й ріст мінімальної заробітної плати впродовж року та енергоносіїв.

Видатки на соціальний захист збільшено майже на 10 млн грн.

Фінансування освіти, культури, фізкультури та спорту теж дещо збільшено.

А ось як виглядатиме фінансування житлово-комунального господарства. Найцікавіше тут полягає в тому, що майже на 44 млн грн збільшили суму на санітарне прибирання та озеленення міста. А загалом, ВДУМАТИСЯ, на ці видатки передбачено 188 млн грн. Це більше, ніж на культуру в культурному місті Львові та спорт.

Медичну та освітню субвенцію розраховували приблизно по півмільярда гривень, однак на той момент ще не було затверджено Держбюджет. Додатково з міського бюджету передбачили дофінансування 70 млн грн, адже з досвіду ясно, що держава не враховує багато нюансів, зокрема індексацію заробітної плати освітян та медиків.

Бюджет розвитку затверджено в сумі трохи більше як 1 млрд гривень. Половину цих коштів уже розподілено, на що спрямують іншу частину – які дороги ремонтуватимуть, школи чи дитсадки – депутати вирішуватимуть десь у січні.

Ну і, наостанок, ось так виглядають у цифрах боргові зобов’язання міста.

 

Голова депутатської комісії фінансів та планування бюджету Львівської міської ради попередньої каденції Яромир Самагальський так прокоментував «Вголосу» ухвалений бюджет міста на 2016 рік:

«Насправді цей бюджет просто не було підготовлено, фактично за два засідання бюджетних слухань розподілили 4,5 млрд грн. Депутатам вивчити цей документ, ознайомитися з ним було майже нереально. Складно його аналізувати загалом, адже фактично жодних даних щодо нього немає, є лише загальні цифри, та не розписано статей видатків, власне, куди скерують ці кошти».

Екс-депутат пояснює, що багато статей витрат, які необхідні для міста і були закладені раніше, просто вилучили. Наприклад, кошти для запобігання аварійним ситуаціям у житлово-комунальному секторі, вилучено статтю про створення бази нерухомості в місті, не виділено коштів, а саме 5 млн грн, як торік, на медикаментозне забезпечення в комунальних лікарнях.

«А такі статті витрат, які себе не виправдали, навпаки, знову фінансують. Наприклад, 8,5 млн грн – на закупку піско-сольової суміші для посипання доріг і це при тому, що на складах запасів цієї суміші є більш ніж достатньо», – каже Яромир Самагальський.

Окрім того, в бюджеті на цей рік виділено додатково 50 млн грн на апарат управління і не розписано, чи це кошти на зарплати, чи на автомобілі, чи канцелярію.

«Просто виділено 50 млн і все. Це абсолютно неправильний підхід до формування бюджету апарату управління, бо найближчим часом мають бути затверджені зміни до структури Львівської міськради, окрім того, мають ухвалити закон про державну службу», – каже екс-голова комісії.

За його словами, на цьогорічних бюджетних слуханнях узагалі не заслуховували директорів комунальних підприємств, а туди виділяють сотні й сотні мільйонів гривень. «Так, «Львівавтодору», «Львівтеплоенерго», «Львівелектротрансу» виділено величезні суми й написано, що це для забезпечення їхніх кредитів перед ЄБРР, але не розписано, на які кредити що йде. Також виділили 200 млн грн ЛКП «АТП №1», не розписавши ці кошти, тобто фактично їх можуть використати на власний розсуд, а проконтролювати, куди спрямують гроші, ніхто не матиме права», – пояснює Самагальський.

Крім того, на 2016 рік виділили майже 10 млн грн на депутатські повноваження. «7 чи 8 років підряд на це виділяли кожному депутату по 35 тис. грн, а нова каденція збільшила цю суму до 150 тис. грн. Мені видається, що це завелика сума, ці гроші могли б спрямувати на культуру, спорт чи підтримку учасників АТО», – каже Яромир Самагальський.

Щодо збільшення фінансування за всіма секторами, наприклад, на житлово-комунальне господарство, то він пояснює, що депутати не знатимуть, чи ці кошти витратять на ремонт даху, чи ямковий ремонт, чи прибирання вулиць. Яромира Самагальського теж неабияк здивувало, що на санітарну очистку міста виділили додатково 43 млн грн. На його думку, ця цифра не має жодного зв’язку з реальністю, вона є абсолютно завищена і проконтролювати витрату цих коштів та виконання робіт буде просто неможливо. А справді, хто проконтролює, коли, де і за скільки покосили траву? «Дуже багато статей видатків розкидано по різноманітних програмах, по різних заходах, проконтролювати які фактично теж буде нереально», – пояснює екс-депутат.

Загалом Яромир Самагальський підсумовує, що цьогорічний бюджет Львова є бюджетом не Львівської міської ради чи громади, а кількох начальників департаментів. І депутати фактично повністю віддали на відкуп формування бюджету і його затвердження виконавчим органам.

Олена Янковська, «Вголос»

ІА "Вголос": НОВИНИ