Справа розглядалася за позовом Міжнародної благодійної організації «Екологія – Право - Людина»

Як пояснили Вголосу в управління ОНПС , у зв’язку із цим рішенням може мати місце порушення прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності у Львівській області у галузі інтелектуальної власності.

Суттєвим є той факт, що передпроектні, проектні та інші матеріали, які подаються на екологічну експертизу є інтелектуальною власністю замовника експертизи, а отже у відповідності до діючого законодавства України є інформацією з обмеженим доступом, тобто інформацією зі спеціальним режимом допуску до роботи з нею (Конвенція про доступ до інформації, участь громадськості в прийнятті рішень і доступ до правосуддя з питань, що стосуються навколишнього середовища, ратифікованої Законом України від 06.07.1999 р № 832-ХІУ (Орхуська Конвенція); ст.ст.30, 38, 44-49 Закону України «Про інформацію»; ст.ст.418,420,421,423,424,426,505,507 Цивільного Кодексу України; абз.4 п/п «г» п.3 Рішення РНБОУ «Про невідкладні заходи щодо забезпечення інформаційної безпеки України» від 21.03.2008р, введеного в дію Указом Президента № 377/2008 від 21.04.2008р; абз.2 п.6 Порядку проведення державної експертизи з питань техногенної безпеки проектів будівництва об’єктів, що можуть спричинити виникнення надзвичайної ситуації техногенного і природного характеру та вплинути на стан захисту населення і територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2008 р № 767.

Держу правління запевняє, що виконує положення Орхуської Конвенції щодо оприлюднення результатів проведеної державної екологічної експертизи:

1) систематично публікуються на Інтернетсайті та оновлюються раз на тиждень;
2) суб’єктами підприємницької діяльності оприлюднюються в засобах масової інформації («Заяви про наміри» та «Заяви про екологічні наслідки» дані щодо планової діяльності та її можливого впливу на довкілля). Відтак при поданні документів на державну екологічну експертизу в обов’язкому порядку враховується наявність згаданих вище заяв у ЗМІ та реакція на них місцевої громади.

Таким чином, дії Держуправління стверджує, що віднесення ним висновків державної екологічної експертизи до інформації, якій може бути наданий гриф «ДСК» є законними, правомірними і здійснювалися у відповідності до вимог законодавства України:
1)    Постанови Кабінету Міністрів України від 27.11.1998р № 1893 «Про затвердження Інструкції про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави»;
2)    наказу Мінприроди України від 28.03.2008 р № 159 «Про затвердження Переліку конфіденційної інформації, якій надається гриф «Для службового користування»,
3)    наказу Мінприроди України від 08.04.2008р № 178 «Про затвердження Інструкції про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави в системі Мінприроди».
4)    наказу Мінприроди України від 09.06.2008 р № 289 «Щодо затвердження Переліку конфіденційної інформації, якій надається гриф «Для службового користування».

Окрім того, управління ОНПС звертає увагу на те, що судово-правову оцінку правомірності віднесення висновків державної екологічної експертизи до інформації, яка містить гриф обмеженого доступу «Для службового користування», що є власністю держави дано - постановою Господарського суду Львівської області від 21 серпня 2008 року у справі № 30/146А за позовом Міжнародної благодійної організації «Екологія-Право-Людина» до Держуправління про оскарження дій та поновлення порушеного права і ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 29 вересня 2009 року у справі № 22а-13707/08/9104 за апеляційною скаргою Міжнародної благодійної організації «Екологія - Право- Людина» на постанову господарського суду Львівської області від 21 серпня 2008 року.

В управлінні наголошують, що даний адміністративно-правовий спір торкається не тільки інтересів сторін спору, а й інтересів великого кола осіб та держави, що в свою чергу може спричинити до виникнення цивільно-правових спорів з боку замовників (суб’єктів господарювання).

Держуправління буде оспорювати дане неправосудне рішення з метою забезпечення чіткого виконання вимог діючого законодавства України.

Судове рішення Львівського окружного адміністративного суду від  25 листопада 2009 року у справі за позовом Міжнародної благодійної організації «Екологія – Право - Людина» до Держуправління  на даний час у законну силу не вступило, а тому посилання на нього є неправомірним.

ІА "Вголос": НОВИНИ