Додаток «Дія» був запущений за 9 місяців і обійшовся державному бюджету у 3 мільйони доларів. Натомість е-квиток обійшовся Львову у 10 мільйонів доларів та 10 років роботи, але до сих пір його не запустили.
«Додаток «Дія» був запущений за 9 місяців і обійшовся державному бюджету у 50 мільйонів гривень і ще 25 мільйонів грантових. Разом це приблизно 3 мільйони доларів. Натомість е-квиток обійшовся Львову у 10 мільйонів доларів та 10 років роботи. До цих пір його не запустили! Це прості речі і цифри. Там запустили на всю країну і воно працює, при чому, надає послуги не тільки в одному напрямку, а в дуже багатьох речах, які між собою пов’язали і запустили, а тут – нічого», – підкреслив Олексій Різник
Водночас він додав, що основною метою запровадження е-квитка у Львові було бажання зробити комунальні підприємства міста більш прозорими та прибутковішими. Однак наразі виникають сумніви щодо досягнення цієї цілі.
«Чи воно це дасть? Даю чітку відповідь, що ні. Чому? Бо власником системи і отримувачем грошей буде «Львівавтодор». А послуги надає АТП №1 і «Львівелектротранс». Тобто фізично гроші надходять в одне місце, після того перерозподіляються, гасяться кредити, здійснюються будь-які інші речі, які необхідні місту, а вже потім певна кількість грошей буде перерахована на комунальні підприємства, які як були збитковими, так і в кінцевому результаті ними залишаться», – сказав юрист.
Олексій Різник також зазначив, що незрозумілими та бездумними є рішення влади Львова не лише щодо запровадження е-квитка, а й, наприклад, щодо встановлення делініаторів та так званих «острівків безпеки», звуження доріг та погіршення руху транспорту.
«Тобто окрім корупції та вчинення інших речей, є ще питання здорового глузду та ефекту, до якого воно призводить. І все зводиться до того, що немає моніторингу кінцевого результату», – підсумував він.
Нагадаємо, як писав «Вголос», у 2014 році розпорядженням Львівського міського голови від 12.06.2014 № 163 було створено робочу групу з питань впровадження системи безготівкової оплати за проїзд у міському пасажирському транспорті. 16 жовтня того ж року був оголошений конкурс на впровадження Е-квитка. Однак далі процес перейшов у дуже неспішну фазу.
Ще у 2016-му році Львів отримав кредит від ЄБРР на суму 10 мільйонів євро для впровадження електронного квитка. Спочатку реалізацію Е-квитка у ЛМР обіцяли у 2018-2019 роках. Однак потім щось пішло не так і запуск системи відклали аж на січень 2022 року.
Втім, станом на зараз, перспективи запровадження системи е-квитка не зрозумілі. Для повноцінної роботи системи необхідно ще 1 млрд грн з міського бюджету.
ІА "Вголос": НОВИНИ