Вже скоро у Львові повинна запрацювати довгоочікувана система Е-квитка. Але чи потрібна для цього нова транспортна схема та чи готовий Львів до впровадження Е-квитка? “Вголос” вирішив дізнатись у фахівців та депутатів ЛМР.

На якому етапі зараз впровадження Е-квитка?

У квітні цього року у львівському громадському транспорті розпочали встановлювати валідатори для Е-квитка в тестовому режимі. 

«На серпень ми можемо робити оплату електронного квитка – чи через телефон, чи кредитною карткою, а до кінця року вся система вже має бути запущена і з 1 січня нормально користуємось електронним квитком», – розповів мер Львова Андрій Садовий.

Станом на четвер, 15 липня, 185 транспортних засобів обладнали валідаторами: 71 автобус, один електробус, 47 трамваїв та 66 тролейбусів. Про це звітував керівник проєкту електронного квитка компанії «Львівавтодор» Роман Лев.

Валідатори
Фото: Суспільне Львів

13 серпня виконавчий комітет прийняв рішення “Про впровадження та функціонування автоматизованої системи оплати проїзду у пасажирському транспорті загального користування у Львівській міській територіальній громаді»

“Обладнання 161 одиниці транспортних засобів вже є на хмарному сервісі. Зараз основне питання – це завершення розробки програмного забезпечення, яке здійснює відповідний виконавець по контракту з ЄБРР” - заявив на виконавчому комітеті Олександр Одинець, директор департаменту ЖКГ та інфраструктури.

Валідатори
Фото:Суспільне Львів

Раніше, у своєму відеоблозі на You Tube каналі колишній заступник директора ЖКГ та інфраструктури Андрій Білий заявив, що після впровадження Е-квитка у Львові разовий квиток у водія коштуватиме не менше 18 гривень. 

Нагадаємо, що за даними ЛМР, електронний квиток обіцяють запустити вже 13 січня 2022 року.

Потрібна нова транспортна схема

Голова транспортної комісії Ігор Зінкевич вже наголошував, що оскільки у Львові вже через пів року планують запустити в користування електронний квиток, то вкрай необхідно скоригувати маршрути – щоб уникнути транспортного колапсу.

“Наші комунальні підприємства є збитковими. Відповідно, ми датуємо гроші з бюджету на їх дофінансування. Вже з наступного року сума фінансування через Е-квиток зміниться. Станом на зараз у нас немає економічних розрахунків, а відтак і розуміння того скільки коштуватиме впровадження електронного квитка. За вказівкою Ірини Маруняк Управління транспорту має надати нам інформацію по підрахунках витрат на Е-квиток”. - коментує Зінкевич

Він також повідомив на своїй сторінці Facebook, що в Управлінні транспорту вже є нова транспортна схема, яку розробляли з 2019 року. Але в новій представленій схемі є лише нумерації і перелік вулиць без кілометражів і без пасажиропотоку на тих маршрутах.

Нова транспортна схема

Після впровадження Е-квитка потрібна нова траспортна схема. Адже відомо, що квитки в громадському транспорті будуть пересадковими. Відтак, для пасажира повинні створити належні умови, щоб він зміг скористатись квитком з пересадкою. Нагадаємо, що у 2011-2012 роках у Львові вже реформували транспортну схему. Втім реформа виявилась невдалою і місто повернулось до передреформного стану. Про це згадав у коментарі керівник Львівської міської організації ВО “Свобода" Любомир Мельничук.

“Насправді транспортна проблема Львова - це суміш корупції, хаосу та популізму. Суть в тому, що транспортна схема Львова ніколи комплексно не робилась. Я пригадую 2011 рік, коли запустили нову транспортну схему і весь Львів зупинився,і люди пішки ходили. Нова транспортна схема тоді паралізувала весь Львів. Після того, депутатський корпус, скасовуючи рішення виконавчих органів по суті відновлював ситуацію в місті. Після того, продовжувалась ця реалізація за принципами хаосу та популізму транспортної схеми, яка зараз є симбіозом хаотичних та  точкових рішень. Вона не має жодної логіки і в кінцевому результаті львів’яни страждають від того, що у місті неможливо нормально пересуватись”. - каже Мельничук

Голова ГО «Львів'яни за електротранс» Антон Лягушкін також наголошує на провальній траспортній схемі 2011 року. За його словами потрібно брати приклад з Івано-Франківська та Тернополя.

Якщо говорити про транспортну схему, розроблену у 2011 році, то вона була настільки «сира» і недосконала, що уже 3 січня 2012 року в цю схему почали вноситися зміни. І це тривало понад пів року. Як на мене, потрібно перестати видумувати ровер і запустити е-квиток за тим же алгоритмом, як він працює в Тернополі чи Івано-Франківську. В іншому випадку просто місто наламає дров.

Про проблему нової транспортної схеми, яку нібито розробили в Управлінні транспорту також наголосив голова громадської організації «За якісний транспорт» Святослав Товстига 

“Люди, які займаються цим проєктом, явно живить в якомусь іншому світі.За період з 2019 року до сьогодні - вони придумали нові маршрути без відповідних розрахунків і досліджень. А напрацювання нової мережі з усіма розрахунками - вміщаються на одному листочку А4. Це ж треба вміти з розвитку - зробити велику прірву в декілька мільярдів і ймовірно зі зміною ціни вверх яка ще більше відштовхне мешканців користувати громадським транспортом! ” - каже Товтига.

ІА "Вголос": НОВИНИ