«Коли ми розглядали бюджет міських фестивалів, запропонований управлінням культури та туризму ЛМР, то дуже цинічним виглядало бажання виділити на День батяра – 80 тис грн., при тому, коли ми так багато говоримо про програму доступності міського середовища та дітей з обмеженими можливостями до бібліотек, музичних шкіл, палацу мистецтв і ін. Чому ми жодного разу не бачили від чиновників бажання на це виділяти кошти?», - повідомила депутат ЛМР, член постійної комісії з питань культури, дозвілля, промоції, ЗМІ та туризму Наталія Усач
«Так, ми погодилися з фестивалем «На каву до Львова» і виділили 5 тис. грн., бо цей фестиваль є комерційним, а кава – візитка Львова, тому на цей конкурс місто знайде спонсорів. Місто на цьому заробить та ще й пропіариться. Але, коли нас агітували виділити кошти на пиво, шоколад і пампух, то нам не подали жодної аргументації на рахунок того, скільки гостей відвідало місто під час цих святкувань, скільки чашок кави було випито, в скільки разів виросла виручка в закладах харчування. Цієї елементарної інформації вони нам не дали, бо вони її просто не мали. Це все одні балачки», - сказала вона.
«Вони просто собі говорять, а в нас частина бібліотек перетворюється на бари, гриль-бари, на магазини, які продають алкоголь, тютюн, перукарні і я боюся, що таким чином ми втратимо всі бібліотеки, тому цю ганебну практику потрібно припиняти. А Управління культури і департамент гуманітарної політики ЛМР нам відповідають, що за рахунок тої ганьби вони існують і збережуть ті приміщення», - розповіла п. Усач.
«Тут ще управління хотіло такий фестиваль повітряних кульок за 20 тис грн. То ж скільки їх буде випущено в повітря, цього ніхто не проконтролює? Та краще дати кошти на книжки, ніж на пиво, кульки, чи на газету до Свята пампуха за 5 тис. грн.», - додала вона.
«До речі, я була на Святі пампуха – це в центрі міста три фірми поставили свої ятки і продавали пампухи за три грн., каву та чай, тобто на це місто не витратилося. Також був дитячий Вертеп, як на мене, то погано підготовлений, якому може дали 300 грн., а львівський муніципальний оркестр «Галицькі сурми» грав безкоштовно. Потім пішли до Шевченківського гаю, де поставили сцену, на якій співав Павло Табаков та Ігор Богдан, але на це вони також мінімум витратилися, а нам пишуть кошторис 93 тис. грн. Але на що?», - продовжила пані Наталя.
«Я переглянула бухгалтерію 2008 року і перелік юридичних осіб – одержувачів бюджетних коштів, які були організаторами централізованих загальноміських заходів, то тут левову частку з’їло таке собі ПП «Компанія «Трудові резерви», яке мало велике сито і через це сито кошти падали на фірму «Дік-Арт», засновником і директором якої був Андрій Сидор, а зараз там керує його брат», - зазначила вона.
«Це таке унікальне підприємство, яке організовувало все: заходи, промоції, годувало делегації і, яке було просто посередником між управлінням та «Дік-Артом». Тому, ми трохи врізали ці фестивалі, нема вже ні Свята пива, ні пампуха, ні батяра, ні шоколаду», - додала депутат.
«Я взагалі проти таких свят, коли в кризовий час розкидаються продуктами. Але, якщо є фірми, які це будуть спонсорувати, то нехай роблять, їм не заборониш. І нехай платять за оренду площі в центрі міста, але ми це не будемо фінансувати», - Усач.
Натомість міська рада одразу оприлюднила свої результати:
За останні два роки втричі збільшилась кількість туристів у Львові
Як повідомили у відділу туризму і рекреації Львівської міської ради, на кожен міський фестиваль згідно статистичних даних до Львова приїздить близько 10 тис. туристів. За останні два роки на 30-40 % збільшилась кількість туристів.
«Організація міських свят, таких як свято кави, пампуха, шоколаду, пива та міжнародного фестивалю фольклору «Етновир» формує туристичний бренд Львова, як мультикультурного міста Європи. Проведення таких міських свят залучає велику кількість туристів з інших міст Європи», - зазначила керівник відділу туризму та рекреацій Оксана Миськович.
Згідно зі статистичними даними метою подорожі 93,3% туристів є дозвілля і відпочинок, з такою метою подорожує і 86% іноземців. Серед іноземців найбільше відвідують Львів туристи з Польщі, Німеччини, Австрії, Білорусі, США, Росії.
Нагадаємо, 8 березня у Львові відбудеться друге міське свято Шоколаду.
Довідка
У Львові з ініціативи Львівської міської ради вже відбулась низка «продуктових» свят: свято пива, кави, пампуха. Також 1 травня на гостей та мешканців міста чекає міське свято Батяра. Такий калейдоскоп свят став вже традиційним для міста.
ІА "Вголос": НОВИНИ