Через п’ять років після відкриття нової планети, вона стала однією з найбільш інтригуючих екзопланет Чумацького Шляху. Планета GJ 1132 b, колись визнана однією з найважливіших планет поза Сонячною системою, здається, втратила атмосферу, а згодом виростила нову.

Це може бути вперше, коли ми виявили екзопланету, яка суттєво реформувала свою атмосферу вулканічною активністю, пише Science Alert.

Це не тільки дозволило вченим вивчати магматичний склад екзопланети, вивчаючи її атмосферу, це також піднімає ймовірність того, що багато інших екзопланет такого роду можуть містити атмосферу, яку можна дослідити.

«Це надзвичайно, тому що ми вважаємо, що атмосфера, яку ми бачимо зараз, була регенерована, отже це може бути вторинною атмосферою», – розповіла астроном Раїсса Естрела з Лабораторії реактивного руху (JPL) НАСА в Пасадені, штат Каліфорнія.

«Ми спочатку подумали, що ці дуже опромінені планети можуть бути нецікавими, тому що ми вірили, що вони втратили атмосферу. Але ми подивились на нові спостереження за цією планетою з Хабблем і сказали: »О ні, там атмосфера ", – зазначила Естрела.

Планета GJ 1132 b поставила перед ученими загадку. Про її відкриття було оголошено в 2015 році. Це кам’янистий світ, який у 1,66 рази перевищує масу і в 1,16 рази перевищує розмір Землі – і до неї лише 41 світловий рік. Астрономи вважали, що вивчення її може допомогти нам краще зрозуміти скелясті планети у нашій власній Сонячній системі (таких як Земля, Венера та Марс).

Однак є деякі важливі відмінності. GJ 1132 b знаходиться на 1,6-денній орбіті навколо своєї центральної зірки – GJ 1132. Хоча GJ 1132, маленький червоний карлик, набагато прохолодніший і тьмяніший за Сонце, її температура все одно буде жарко спекотною - близько 257 ° C. Це також призвело б до GJ 1132 b із 19-кратним падінням зоряної радіації, яку Земля отримує від Сонця.

Крім того, вважається, що GJ 1132 b – зовсім інший вид екзопланети, відмінний від Землі, Марса та Венери. Астрономи вважали, що її первісна атмосфера водню випаровувалася зоряним випромінюванням протягом 5 мільярдів років життя екзопланети.

Тепер, більш уважний погляд на екзопланету з космічним телескопом Хаббл перевернув це поняття з ніг на голову.

Дані Хаббла показали, що GJ 1132 b не проста атмосфера водню. Натомість це складна суміш водню, ціаністого водню, метану та аміаку з густим вуглеводневим серпанком, подібним до земного смогу.

За даними вчених, атмосферний тиск на поверхні подібний до атмосферного тиску Землі. Оскільки ця атмосфера все ще витікає в космос, це здається досить дивовижним.

Як вважають дослідники, коли зірка охолоджується, є такий механізм, за допомогою якого «готується» атмосфера в перші 100 мільйонів років.

Як повідомлялося раніше, планета GJ 1132b є першою, в атмосфері якої був виявлений газоподібний кисень. Це не означає, що планета GJ 1132b придатна для життя, поверхня планети настільки гаряча, що на ній існують цілі моря, океани і річки з розплавленої лави.

Раніше, вчені виявили екзопланети, які рухаються в ритмічному орбітальному «танці» навколо зірки.

Читайте більше актуальних новин на Вголосі: