Попри те, що станом на 28 січня абсолютна більшість львів'ян не може скористатись електронним квитком у громадському транспорті, формально, система працює з 13 січня. Одним з етапів провадження е-квитка у Львові стане повна зміна чинних маршрутів громадського транспорту міста. Хто ж візьметься за таке складне завдання?

Інформаційна агенція «Вголос» вже повідомляла про те, що у Львові разом із впровадженням е-квитка мають оптимізувати мережу маршрутів громадського транспорту. За словами Олега Забарила, керівника департаменту міської мобільності Львова, оптимізацією мережі маршрутів громадського транспорту Львова буде займатися ТзОВ «Оресунд», яке зареєстроване в селі Крихівці Івано-Франківської МТГ (міської територіальної громади). «Вголос» досліджує проєкти, які ТзОВ «Оресунд» реалізувало в галузі оптимізації мереж громадського транспорту.

Підприємство без печатки 

Для того, аби з'ясувати, які проєкти ТзОВ «Оресунд» реалізувало на замовлення органів місцевої влади та комунальних підприємств, ми скористалися інформаційною системою «Clarity Project». Ми з’ясували, що ТзОВ «Оресунд» брало участь у 22 закупівлях, які проводили через національну систему публічних закупівель «Прозорро». Компанія стала переможцем у 17 закупівлях на суму 1,78 млн грн, із «Оресундом» було укладено 16 договорів на суму 1,76 млн грн.

Договір щодо «Надання консультаційних послуг з розробки системи громадського транспорту для Вознесенської міської об’єднаної територіальної громади» було укладено в результаті проведення закупівлі UA-2021-07-02-007563-c через систему публічних закупівель «Прозорро». Ознайомитися із оголошенням про цю закупівлю можна за цим посиланням. Закупівля була допороговою, тому її проводили без використання електронної системи в одного учасника – ТзОВ «Оресунд». Консультаційні послуги компанії були оцінені у 45 тисяч гривень. 

Угоду між ТзОВ «Оресунд» та Управлінням житлово-комунального господарства та капітального будівництва Вознесенської міської ради було укладено 2 липня 2021 року. Термін дії договору – 31 грудня 2021 року. Від імені Управління Вознесенської міськради договір підписав його керівник Буркут Г.В., а від імені ТзОВ «Оресунд» – Лозовенко К.В., яка є директоркою підприємства. В договорі зазначено, що ТзОВ «Оресунд» не є платником ПДВ, а є платником єдиного податку. Цікаво, що на договорі та додатку до нього немає печатки ТзОВ «Оресунд», а лише напис б/п. Це означає, що підприємство працює без печатки.

Додатком до договору є технічне завдання на консультаційні послуги, із якого можна дізнатися, що ТзОВ «Оресунд» має надати такі результати надання послуг:

  1. Схема оптимізованої транспортної мережі у масштабі 1:1000;
  2. Схема оптимізованого розташування зупинок у масштабі 1:1000;
  3. Опис параметрів і характеристик запропонованих маршрутів, в т.ч. протяжність, інтервал, орієнтовне охоплення населення;
  4. Рекомендовані вимоги до перевізників та рухомого складу для обслуговування запропонованих маршрутів;
  5. Проведені консультації із зацікавленими сторонами та обстеження інфраструктури (робочий візит до міста Вознесенська);
  6. Презентація-звіт із поясненням результатів надання послуг (онлайн- представлення).

Що вдалось «Оресунду» у Вознесенську 

На інтернет-порталі територіальної громади м. Вознесенська нам вдалося відшукати презентацію напрацювань компанії «Оресунд» щодо оптимізації маршрутів громадського транспорту. Напрацьована мережа громадського транспорту міста Вознесенська складається із 12 автобусних маршрутів: №№ 1А, 1Б, 2, 3, 4, 5, 6, 7/7П, 8, 9, 10 та 11 (вечірній). До кожного маршруту додано карту-схему, нарисовану поверх Google-карт. 

Дельфіни» та «Рути» – тпповий транспорт міста Вознесенська Миколаївської області.
«Дельфіни» та «Рути» – типовий транспорт міста Вознесенська Миколаївської області.

З огляду на інформацію, яка розміщена в розділі «Транспорт» інтернет-порталу Вознесенської МТГ, напрацювання ТзОВ «Оресунд» вже втілені в життя – за посиланням «Схема маршрутів» можна побачити зазначені маршрути. Також можна ознайомитися із паспортами маршрутів та розкладом руху автобусів.

Із системи публічних закупівель «Прозорро» вдалося довідатися, що Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Вознесенської міської ради здійснило іще одну закупівлю, пов’язану із оптимізацією мережі громадського транспорту. Послуги із виготовлення паспортів автобусних маршрутів регулярних перевезень територіальної громади м. Вознесенськ через процедуру допорогової закупівлі вартістю 49 тисяч гривень були закуплені у ФОПа Данилюка Дем’яна Андрійовича. Договір за №113 із ним укладено 7 вересня 2021 року. Портал «Антикорупційний монітор» присвоїв цій закупівлі індекс «ФОКС» (Формальні ознаки корупційної складової) 5%.

Цікаво, що пан Дем’ян Данилюк на сайті ТзОВ «Оресунд» зазначений як член її команди. Львів’янам він відомий як громадський активіст і «промоутер» запровадження е-квитка. У 2013-2016 рр. Дем’ян Данилюк працював у відділі промоції міста, який входить до складу департаменту «Адміністрація міського голови». На сайті Львівської міськради досі можна знайти його особову картку.

Дем’ян Данилюк (зліва) та відомий російський урбан-блогер Ілля Варламов

У листопаді-грудні 2017 року Дем’ян Данилюк працював штатним радником міського голови Львова Андрія Садового. Перед призначенням на посаду він у декларації про доходи не вказав жодних доходів, отриманих протягом року до призначення. Як фізична особа-підприємець Дем’ян Данилюк зареєструвався 10 грудня 2018 року. Основний вид діяльності – «Веб-портали». У 2020 році Дем’ян анонсував, що висуне свою кандидатуру на посаду мера Львова, проте у цих виборах участі не брав.

В чому різниця між Вознесенськом та Львовом?

Загалом оптимізація маршрутної мережі у Вознесенській міській територіальній громаді обійшлася платникам податків у 94 тисячі гривень. Зазначимо – місто Вознесенськ є районним центром Миколаївської області. Вознесенський район має 13 об’єднаних територіальних громад і чисельність населення майже 180,5 тис. осіб. Вознесенська міська територіальна громада складається із трьох населених пунктів, площа МТГ – 95,8 кв. км. Населення Вознесенської МТГ – трохи більше як 35 тисяч мешканців.

Для порівняння – Львівська міська територіальна громада об’єднує 20 населених пунктів, площа МТГ – 311,4 кв. км. Загальна чисельність Львівської МТГ за офіційними даними – понад 780 тисяч мешканців. Отож, за населенням Львівська МТГ у 22 рази перевищує Вознесенську МТГ.

Міський транспорт Львова представлений не лише автобусами, а й трамваями і тролейбусами. Крім того, при плануванні перспективної мережі громадського транспорту потрібно враховувати наявність у Львові розвинутої залізничної мережі та потенційну участь міста в проєкті «City Express».  Відповідно, виникають сумніви, що молода компанія «Оресунд», яка наразі в Україні має досвід оптимізації мережі громадського транспорту лише в райцентрі на Миколаївщині, зможе якісно виконати оптимізацію мережі громадського транспорту в такому великому місті, як Львів.

Зазначимо, у 2011 році питаннями оптимізації мережі громадського транспорту Львова займалася консалтингова компанія із світовим ім’ям «Луїс Бергер» разом із науковцями «Львівської політехніки». Проте розроблена нею схема автобусних маршрутів у 2012-2021 рр. зазнала майже п’ять десятків змін…

 

ІА "Вголос": НОВИНИ