ЛЬВІВ, 10 ЧЕРВНЯ, PRESSTIME.COM.UA. — Сьогодні представники 3 громадських організацій Львова оприлюднили свій перелік запитань до міського голови Львова, на які вони сподіваються отримати відповідь під час його звіту перед територіальною громадою Львова.

Про це йшлося на спільній прес-конференції громадянської мережі «Опора», центру досліджень міського самоврядування та інформаційно-правового центру «Наше право».

«Таких запитань є 13. Така магічна цифра, але відразу зазначу, що так вийшло не спеціально», — наголосив директор Центру досліджень місцевого самоврядування Віталій Загайний.

За його словами, усі питання можна умовно розділити на 3 блоки — питання, які носять стратегічний характер, суто господарські і ті, які стосуються підготовки до Євро-2012.

Перелік питань є таким:

Чи варто сподіватися на успішність розробки стратегії Львова з огляду на відсутність діалогу на цю тему з громадськими організаціями, політичними партіями та підприємцями.

«Ще в кінці 2006 року була створена робоча група з підготовки Стратегії розвитку міста. Але вона так і не приступила до роботи. На початку 2008 року провели тендер, визначили переможця, і почали надходити бюджетні кошти. За півроку комунікація між тими людьми які освоюють бюджетні кошти і громадськістю не відбувається», — прокоментував Віталій Загайний.

Які три основні пріоритети використання коштів бюджету розвитку міста?

«Нас постійно інформують про збільшення бюджету розвитку. Але ми не розуміємо куди вкладаються кошти. При цьому це вичерпний ресурс, так само як і комунальне майно і хотілось би, щоб місто використовувало ці кошти цільово», — додав Загайний.

На підставі яких концептуальних документів реалізується містобудівна політика Львова за відсутності нового генплану міста та місцевих правил забудови?

«Багато говориться про розробку генерального плану і нічого про місцеві правила забудови. Хоча саме правила є юридичним документом. Складається враження, що у Львові це все просто політ думки головного архітектора», — наголосив активіст Львівського представництва громадянської мережі ОПОРА Олександр Неберикут.

Чому за умови постійного підвищення комунальних тарифів (експлуатація житла, тепло- та водо-постачання та проїзді в міському транспорті) майже не покращується якість надання послуг?

«Ми бачимо постійне зростання тарифів, але чому не покращується якість послуг? Є якісь дрібні порухи в цьому напрямку, але вони не співрозмірні підняттю тарифів», — наголосив керівник проектів інформаційно-правового Центру "Наше право" Ярослав Жукровський.

Чи існує в міській раді програма ефективної протидії корупції? Та яким є стан її виконання?

«Маємо ряд гучних звинувачень середовища міського голови у корупції. Яким чином бачить міський голова протидію в теперішній ситуації і в майбутньому як можна від цього явища вберегтись», — прокоментував Жукровський.

Чи сприяло суттєве збільшення штату міської ради ефективному управлінню та підвищенню якості надання адміністративних послуг?

«Міський голова декларував зменшення чисельності апарату міської ради. Справді вона була зменшена десь на 50 осіб. Але, минулого року були внесені зміни в структуру — було збільшено штат приблизно на 300 осіб. Чи змінилась при цьому ефективність управління? Навряд чи. Чи покращилась якість надання адміністративних послуг? Більшість соціологічних досліджень стверджують протилежне. Виникає тоді питання — для чого збільшувати чисельність апарату?», — прокоментував Жукровський.

З якою метою збільшено рівень централізації управління містом? Якими є переваги від цього кроку для мешканців?

«Це дуже суттєва проблема — місто Львів має дуже централізований режим управління. Ще в 1994 році депутатський корпус скасував районні ради, залишили лише районні адміністрації. Але за останні роки, і це не тільки проблема команди Садового, повноваження і функції районних адміністрацій постійно скорочуються. Але основні, такі «семимильні» кроки в цьому напрямку відбулися саме за теперішнього міського голови. До чого це призвело? Кількість адміністративних послуг, які надаються ближче до споживача, на рівні районів скоротилась. Це питання ми б хотіли з’ясувати у міського голови», — пояснив Віталій Загайний.

Які основні критерії оцінки роботи працівників міської ради для встановленння рівня їх преміювання?

«Напевне ми не відкриваємо Америки, всі прекрасно знають, що в міській раді панує така дуже цікава система преміювання. Хтось отримує премію в 10%, а хтось отримує премію в 900%. Різниця більше ніж вражаюча. Нас насправді цікавить, за якими критеріями сьогодні відбувається визначення розміру преміювання. Це не просте питання. Чому? Насправді, розуміння цих критеріїв дає можливість розуміти як працівників можна мотивувати. Як можна впливати на ефективність їхньої роботи. Тому що, те, що відбувається на сьогодні, ця система преміювання є демотивуючою, ніж навпаки», — наголосив Загайний. «Мені видається, що одним з критеріїв є членство в громадському об’єднанні «Самопоміч». Якщо ти член «Самопомочі» — то ти отримуєш більшу премію. З такого поверхневого аналізу воно випливає», — додав Ярослав Жукровський.

Коли буде створено відкритий реєстр комунального майна у місті?

«Ми вважаємо, що реєстр і інформація про майно, яке є вільне є запорукою чергового розподілу цього майна», — пояснив Жукровський.

Коли буде розпочато і завершено ремонт магістральних доріг міста?

«Нас цікавить почути від міського голови дату — коли буде розпочато і коли буде завершено. Просимо в міського голови максимальної конкретики у відповіді на це запитання», — підкреслив Жукровський.

Чому за останній рік в місті відсутній прогрес у вирішенні питання сміттєпереробки?

«Це не обмежується тільки Грибовицьким сміттєзвалищем, а стосується в принципі сміттєпереробки. Тому що декларується активний розвиток міста, а розвиток передбачає наявність відходів. Це довготривалий процес і про питання сміттєпереробки, про конкретні кроки треба говорити вже тепер», — прокоментував запитання Олександр Неберикут.

Які конкретні заходи впроваджені для забезпечення безпеки життя пішоходів та велосипедистів на вулицях міста?

«Позаминулого року дуже багато говорилося про розробку програм, у нас є підозра, що це використали лише для створення гарного іміджу. Знову ж таки, конкретних кроків і заходів нема», — додав Неберикут.

Чи буде збудовано у Львові новий стадіон до ЄВРО-2012?

«Це останнє питання і є таким дуже риторичним. Це питання – символ. Нас цікаво, коли ми перейдемо від розмов до реальних кроків. Нас цікавить конкретне політичне рішення чи обіцянка з боку міського голови чи дійсно буде збудований цей стадіон», — підкреслив Неберикут.

Представники ГО сьогодні скерують питання Садовому через «Єдине вікно» і сподіваються, що міський голова дасть відповіді на ці питання на найближчій сесії 12 червня.

ІА "Вголос": НОВИНИ