У космосі виявили п'ять загадкових об'єктів - дивні «квазізірки» поводяться не як планети, і не як зірки. Можливо, це новий вид небесних тіл.

Міжнародна група вчених визначила п'ять об'єктів, що мають масу близько кордону, що розділяє зірки і коричневі карлики. За словами дослідників, це дозволить зрозуміти природу цих загадкових об'єктів, які самі по собі займають проміжне положення між масивними газовими гігантами і маломасивними зірками.

Про це повідомляється в статті, опублікованій в журналі Astronomy & Astrophysics.

Як відомо, зірки в основному складаються з водню і гелію. На відміну від планет, зірки настільки масивні, що атоми водню починають зливатися, утворюючи гелій, вивільняючи величезну кількість енергії і світла.

Однак коричневі карлики недостатньо масивні, щоб ефективно підтримувати ядерні реакції синтезу, і тому не можуть випромінювати світло і енергію подібно до зірок. Відомо, що вони здатні виробляти невелику кількість важкого ізотопу водню - дейтерію.

Нові коричневі карлики були знайдені за допомогою космічного телескопа TESS, який займається пошуком екзопланет транзитним методом, тобто стежить за проходженням великих об'єктів на тлі диска зірок. Були ідентифіковані п'ять небесних тіл: TOI-148, TOI-587, TOI-681, TOI-746 і TOI-1213, які обертаються навколо батьківських зірок з періодом від 5-27 днів. Вони мають радіус від 0,81 до 1,66 рази більше, ніж у Юпітера, і в 77-98 разів масивніші. Це ставить їх на межу між коричневими карликами і зірками.

Коричневі карлики повинні з часом зменшуватися в розмірах у міру того, як вони спалюють свої запаси дейтерію і остигають. Виявилося, що два найстаріших об'єкта, TOI 148 і 746, мають менший радіус, в той час як два молодших карлика мають більший радіус.

Однак астрономи досі не впевнені, чи не є вони маломасивними зірками, і не можуть зробити остаточних висновків про природу об'єктів.