Реконструкція вулиці Бандери триває. Проте навіть після її завершення ділянка між вулицями Городоцькою та Федьковича залишиться закритою для проїзду авто. Там планують облаштувати пішохідну зону з можливістю руху громадського транспорту. Як це вплине на транспортну ситуацію в місті – «Вголос дослідив це питання.

Вулиця «для всіх»

Саме так називався проєкт, в рамках якого створювали концепцію оновленої вулиці Бандери. Він був профінансований коштом Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини (BMZ). В рамках цього проєкту виникла ідея створення пішохідної зони на ділянці від Городоцької до площі Кропивницького, біля церкви свх. Ольги та Єлизавети. Зокрема, обґрунтовуючи таку ідею, фахівці «Львівавтодору» навели наступні цифри.

Ширина забрукованої проїзної частини вулиці 11 метрів. Ділянкою рухаються близько 300 автомобілів на годину в одному напрямку, 20% транспортного потоку становить громадський транспорт: чотири трамвайні та сім автобусних маршрутів. Інтенсивність пішохідного потоку – 900-1000 пішоходів на годину на кожній стороні вулиці.

Серед основних проблем цієї ділянки з-поміж іншого вказували незаконну вуличну торгівлю. Облаштування зручних громадських просторів мало б сприяти її насиченню іншими функціями. Потік приватних авто планували пустити прилеглими вулицями.

«Автомобілі зможуть повертати з Городоцької праворуч на Тобілевича, Федьковича та площу Кропивницького, а з іншого боку – також повертатимуть на Кропивницького і об’їжджатимуть цей квартал через Городоцьку і Коротку», – розповів у 2018 році тодішній керівник відділу організації дорожнього руху ЛКП «Львівавтодор» Ігор Могила.

Ділянка, де буде обмежений рух авто

Коли запрацює нова схема

Цієї весни про затвердження нової схеми руху на вулиці Бандери також повідомила очільниця ЛКП «Львівавтодор» Світлана Єстеферова.

«Від вул. Городоцької до перехрестя з вул. Федьковича буде пішохідна зона, де їздитиме лише трамвай. Останню ділянку – від вул. Героїв УПА до вул. Антоновича – візьмемо в роботу трохи пізніше, коли дійдемо мощенням до цих вулиць, і зробимо перехрестя з вул. Федьковича, щоб відновити рух транспорту», – розповіла вона.

Зараз реконструкція вулиці ще триває. Як заявив міський голова Львова Андрій Садовий, її планують завершити до кінця цього року. На брифінгу для ЗМІ він підтвердив, що прикінцева ділянка вулиці Бандери буде відкрита лише для громадського транспорту та пішоходів.

«Слухайте, якщо я маю можливість забрати якийсь МАФ, або зробити якусь частину для пішоходів – я це роблю не думаючи, і назад не повертаюсь. Тому що це комфорт мешканців», – прокоментував цю ситуацію Андрій Садовий.

«Корки» чи комфорт?

Чи призведуть зміни на вулиці Бандери до виникнення заторів на прилеглих вулицях внаслідок додаткового транспортного навантаження? Згідно з проєктними розрахунками ЛКП «Львівавтодор», трафік приватного транспорту на прикінцевій частині вулиці Бандери є відносно незначним, а запуск приватного транспорту в рамках своєрідного квазікільця (тут додам схему) дозволить розвантажити ділянку для зручного руху громадського транспорту. Нагадаємо, на ділянці вулиці Бандери від Федьковича та Городоцької до ремонту курсувало три трамвайних та сім автобусних маршрутів.

Голова транспортної комісії Ігор Зінкевич, депутат ЛМР від фракції ВАРТА, у коментарі для «Вголос» наголосив, що таке рішення може бути виправдане, але наразі лише у перспективі. Зокрема, з огляду на проблеми з виїздами на маршрут та, в цілому, якістю громадського транспорту.

«Я вважаю це зараз є неактуально. Але якщо говорити в перспективі, то це правильно, адже електротранспорт мав би розвиватися. Наприклад, є варіант зробити роз’їзд колій не лише ліворуч, як є зараз, а й праворуч. Тоді місто мало б своєрідну трамвайну розв’язку навколо центру.

Це було б логічно. Ми таку пропозицію надали з комісії транспорту. Це питання більше актуальне і на ньому варто сфокусуватись. Адже без нормального громадського транспорту місто не буде рухатись в майбутнє», – заявив Зінкевич.

Депутат окремо зауважив, що транспортне навантаження на цю ділянку не є критичним

«Їхні цифри по цій ділянці я не бачив. Але міська влада має свій План Сталої мобільності та ним послуговується. Головне не забувати за відповідальність щодо результатів», – підсумував Зінкевич.

 

ІА "Вголос": НОВИНИ