За кошти львівських платників для потреб комунального АТП-1 міські чиновники закупили нові низькопідлогові автобуси на загальну суму 700 млн гривень. Проте за кілька років роботи на їх обслуговування витратили понад 4 млрд гривень.

Такі цифри озвучив Ігор Самардак, керівник концерну «Екопастранс», представник приватних перевізників у етері “Народного Толк-Шоу” на телеканалі NTA в обговоренні щодо впровадження з 13 січня 2022 року електронного квитка «ЛеоКарт».

“Лише придбання автобусів обійшлося у 700 мільйонів гривень.  А знаєте, скільки витратили на те, щоб вони їздили? Це вливання в статутні капітали, оголошення збитків… Більше 4 мільярдів! Тобто купили автобусів на 700 мільйонів, а щоб ними їздити – виклали ще 4 мільярди“, – наголосив він. 

Представник приватних маршрутних перевізників переконує, що електронний квиток є мегашансом для Львова, адже це можливість зробити міські перевезення чесними. Однак головним є питання, як цим скористається міська влада.

Ігор Самардак наголошує, що реальний проїзд у МАЗах і Електронах Львова сьогодні коштує поза 2 долари.

«Просто не ви, пасажири, все платите – бюджет доплачує. Але завжди у владі демонстративно розповідають страшилку про приватних перевізників, в яких львів’яни зараз платять 30 центів. Кажуть: «От там вас у гробовозках возять. А ми, мовляв, круто возимо, дивіться, в яких гарних машинах!». Але при цьому забувають назвати реальну вартість цього транспорту», – констатує Самардак.

Керівник «Екопастрансу» висловив невдоволення тим, як вводять електронний квиток.

«Місто хоче купити ще 100 автобусів. І це не в межах тендеру по електронному квитку. Це як?  Ми дійдемо до того, що у нас буде найдорожчий транспорт у світі», – підсумував гість студії.

Протягом останніх років львівський транспорт переживав не найкращі свої часи. Коронавірусна криза вдарила по всій економіці світу, громадський транспорт став не винятком. Втім, випробування з транспортом у Львові розпочались ще далеко до карантину, а розв’язати транспортні проблеми не вийшло навіть до сьогодні. Навпаки, з приходом осені та нового навчального року у місті майже кожного дня величезні затори

Раніше «Вголос»  повідомляв про можливий транспортний колапс у вересні.

Нагадаємо, що за результатами сьомого Всеукраїнського муніципального опитування, яке було проведено Соціологічною групою «Рейтинг» від імені Центру аналізу та соціологічних досліджень Міжнародного республіканського інституту  понад третина львів'ян погано оцінюють транспортну ситуацію у місті.

 

Рейтинг транспорт
Зауважимо, що комунальне АТП-1 останні роки залишається збитковим та дотується безпосередньо з міського бюджету, зокрема у вигляді так званих поповнень статутного капіталу підприємства. При цьому, як писав «Вголос», попри масштабні дотації з боку платників податків, значна частина нових закуплених автобусів не виїжджає на маршрути, а частину маршрутів комунальне АТП самовільно перестало обслуговувати. 

 

ІА "Вголос": НОВИНИ