Не встигли львівські підприємці оговтатися від наслідків післявиборного синдрому, коли нове керівництво міста завзято почало впорядковувати Львів відповідно до законів прибирання квартири: що лежить не на своєму місці - викидаємо геть. Можливо, звучить це й надто метафорично і гіперболізовано, але саме так виглядало знесення самовільно встановлених малих архітектурних форм (МАФ), яке викликало у патріотично настроєних львів'ян сльози розчулення.

Щоправда, причини демонтажу таки пояснили. Головний архітектор міста Юрій Криворучко сказав тоді, що «більшість з них була розміщена без відповідних дозволів, вони створювали візуальний хаос та заважали громадянам. Деякі наражали людей на небезпеку, наприклад, стихійний книжковий ринок біля Музею етнографії в центрі міста. Продавці орендували частину тротуару під захисними будівельними спорудами і звернулися в наше управління з проханням покращити зовнішній вигляд їхніх робочих місць, хоча їх просто треба звідти прибрати. Місто повинно набути європейського вигляду, тому до малих архітектурних форм будуть пред'являти найжорсткіші вимоги».

І хоча згодом пристрасті трохи вгамувалися, однак це затишшя, як виявилось, було тимчасовим. Ятки, кіоски, намети, невеликі торгові павільйони, тобто малі архітектурні форми - основа малого бізнесу - знову під загрозою. Минулого тижня у Львівська міськрада завершила роботу над проектом Правил розміщення малих архітектурних форм для здійснення підприємницької діяльності у м. Львові та порядку надання дозволів на відкриття об'єктів торгівлі, ресторанного господарства і сфери послуг. Відтак 21 лютого відбудуться громадські слухання проекту, згідно з яким у Львові вперше запровадять видачу дозволів на розміщення малих архітектурних форм: торгових павільйонів, кіосків, яток тощо.

Відповідно до запропонованого проекту малою архітектурною формою для здійснення підприємницької діяльності є невелика (площею до 30 кв. м та висотою до 4 м) одноповерхова споруда торговельно-побутового призначення, яка виготовлена із полегшених конструкцій і встановлюється тимчасово без улаштування фундаментів. Вона повинна архітектурно вписуватись у навколишнє середовище, відповідати необхідним санітарно-гігєнічним, естетичним умовам, а також типовому проекту, затвердженому виконавяим комітетом для відповідного виду МАФ.

Малі архітектурні форми є пересувними або стаціонарними:

- пересувна (торговельне обладнання, низькотемпературний прилавок, лоток, ємність, торговельний автомат, інші пристрої для сезонної роздрібної торгівлі та іншої підприємницької діяльності тощо) - споруда, яка не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей;

- стаціонарна (кіоск, павільйон тощо) - споруда, яка має закрите приміщення для тимчасового перебування людей і по зовнішньому контуру має площу до 30 м2.

Розміщення та функціонування МАФ визначені перліком вимог, серед яких: заборона розміщення біля фасадів адміністративних, культових будівель, пам'ятників; обмеження їх розташування залежно від кількості та щільності стаціонарних об'єктів, які здійснюють продаж аналогічних товарів і послуг на відповідній території; обов'язкова наявність урни для сміття та зовнішнього штучного освітлення. Проектом передбачений список продукції, реалізація якої заборонена. До такої категорї належать нефасовані і неупаковані продтовари з розносок, лотків тощо, крім овочів і фруктів, алкогольні напої та тютюнові вироби (для пересувних МАФ), тканини, взуття, вироби верхнього трикотажу, які необхідно приміряти, а також дорогоцінні метали та коштовне каміння. Контроль дотримання процедури видачі дозволу та відповідальність за його вчасне отримання тепер лежатиме на адміністраторові дозвільного офісу.

Отже, аби розмістити малу архітектурну форму для здійснення підприємницької діяльності, суб'єкту господарювання потрібний буде дозвіл. Для його отримання заявник повинен подати адміністраторові дозвільного офісу письмову заяву встановленої форми, в якій мають бути зазначені бажане місце, термін розташування, функціональне призначення та характеристика об'єкта. Остаточне рішення ухвалює департамент економічної політики. Якщо останній відмовив у видачі дозволу, то заявник зможе звертатись по дозвіл повторно, попередньо усунувши підстави негативного рішення. Для того, щоб розмістити стаціонарні МАФ, обов'язковим є виготовлення паспорта прив'язки, який включає план прив'язки малої архітектурної форми благоусторою майданчика на топографічній основі, креслення фасадів об'єкта з кольоровим вирішенням, креслення вузлів підключенням до інженерних мереж та текстові матеріали з вимогами естетичного вигляду та інженерного забезпечення об'єкта.

Територію Львова проект ділить на три економіко-планувальні зони. Відповідно до них розроблені й ставки орендної плати при розміщення МАФ для здійснення підприємницької діяльності:

- зона центральна обмежена вул. Підвальною, пл. Осмомисла, вул. Городоцькою, вул. Листопадового Чину, вул. Університетською, вул. Стефаника, вул.Фредра, пл.Митною, вул. Винниченка.

- зона середня - історико-культурна заповідна територія та вул. Стрийська, вул. Кульпарківська, вул. Любінська, вул. Городоцька, вул. Шевченка, пр. Чорновола, вул. Хмельницького, вул. Личаківська, вул. Зелена, вул. Кн.Ольги, вул. В.Великого, пр. Червоної Калина, вул. Гетьмана Мазепи, вул. Грінченка, вул. Замарстинівська, вул. Тунельна, вул. Левандівська, вул. Суботівська, вул. Виговського, вул. Патона, вул. Пасічна.

- зона периферійна - поза межами історико-культурної заповідної території міста та вулиць, віднесених до середньої зони.

Незважаючи на те, що розмір орендної плати й, відповідно, обсяг пайової участі суб'єкта господарювання в утриманні об'єкта благоустрою визначають відповідно до затверджених виконавчим комітетом Методики розрахунку розміру орендної плати для укладення договорів оренди елементу благоустрою та Методики визначення обсягу пайової участі суб'кта господарювання в утриманні об'єкта благоустрою для укладення договорів про пайову участь в утриманні об'єкта благоустрою (остаточні розрахунки на затвердження виконкому мають подати до 15.03.2007 р.), на розміри орендної плати можуть впливати підвищуючі та понижуючі коефіцієнти. Це, зокрема, розміщення на вулицях загальноміського та районного значення, розміщення у місцях, переобтяжених об'єктами торгівлі чи біля ділянок, переобтяжених рухом транспорту. До того ж розрахункові ставки орендної плати, як і обсягу пайової участі, підлягають щорічному коригуванню згідно зі змінами розміру інфляції за поточний рік.

Якщо суб'єкт господарювання не сплачує орендну плату більше трьох місяців, дозвіл на розміщення МАФ анульовується. Це стосується також передачі дозволу іншій особі та ліквідації юридичної особи. МАФ, дозволи на які анульовані або закінчились, або встановлені без відповідного документального оформлення, підлягатимуть демонтажу.

На жаль, з'ясувати думку депутатів міськради про запропонований до обговорення проект не вдалося - з десяток міських обранців, з якими вдалось поспілкуватись, «про проект чули, але не встигли ознайомитись, бо працювали над бюджетом міста». Не бачили проекту й керівники громадських об'єднань підприємців. Відтак коментувати його теж не можуть. Тож, про що говоритимуть у міськраді під час громадських слухань як і, зрештою, кому потрібні слухання, про які ніхто не чув - дізнаємося вже за тиждень. Хоча вже зараз виникають сумніви, чи прислухаються до думки представників малого бізнесу депутати, які лише «чули» про проект.

ІА "Вголос": НОВИНИ