Нове дослідження показало, що органічні молекули, виявлені в марсіанському метеориті, що впав на Землю, не є ознаками життя. Вони утворилися внаслідок хімічних реакцій між водою та каменем на Червоній планеті близько 4 мільярдів років тому.

Про це повідомляється на сайті Space.com.

Органічні молекули зазвичай містять будь-які сполуки з вуглецем, а також можуть містити кисень, азот, сірку та інші елементи. Органічні сполуки часто пов'язані з життям, але вони також можуть виникати через «абіотичну» або небіологічну активність. Попередні дослідження виявили численні органічні хімічні речовини у породах Червоної планети, а також органічний метан в атмосфері Марса. Проте походження цих сполук виявилося спірним.

У новому дослідженні дослідники зосередилися на метеориті Allan Hills 84001, також відомому як ALH 84001. Камінь був виявлений у Allan Hills в Антарктиді в 1984 році, і подальша робота показала, що удар з космосу викинув його з Червоної планети приблизно на 17 млн. років тому. Він упав на Землю близько 13 000 років тому.

«ALH 84001 - одна з найбільш вивчених порід, якщо не найвивченіша, з тих, які у нас є», - сказав Ендрю Стіл, астробіолог і старший науковий співробітник Інституту науки Карнегі у Вашингтоні, округ Колумбія, який керував новим дослідженням. «Знайти у метеориті щось нове, що відчинило двері до розуміння багаторічних спостережень, було дуже круто».

Протягом багатьох років вчені сперечалися про те, як утворилися органічні хімічні речовини в ALH 84001. Можливі пояснення включали абіотичні фактори, такі як вулканічна активність або космічні зіткнення, а також давнє життя на Марсі або забруднення після падіння метеориту на Землю.

Дослідники врешті схиляються до версії, що органічні сполуки ALH 84001 утворилися, коли вулканічна порода взаємодіяла з солоними рідинами на початках історії Марса.

Як повідомляв «Вголос», орбітальний апарат китайської космічної місії «Тяньвень-1» передав на Землю нові фотографії поверхні Марса.