На Гарячу лінію міста двічі зверталися, щоб було встановлено відповідне огородження.

23 червня на вулиці Луганській внаслідок ДТП загинув львів’янин Юліан Слободян, батько двох дітей. За свідченням очевидців, чоловік за кермом скутера не помітив встановлений там острівець безпеки та внаслідок зіткнення з ним вилетів на зустрічну смугу під колеса вантажівки. На момент аварії острівець безпеки не мав відповідних дорожніх знаків та розмітки.

Хто відповідатиме за трагічну загибель людини – розслідування «Вголоса».

Чи був острівець на Луганській встановлений з порушеннями

У Правилах Дорожнього Руху є визначення поняття «острівець безпеки» та необхідних знаків на ньому. Згідно з пунктом 1.10 ПДР, острівець безпеки – технічний засіб регулювання дорожнього руху на наземних пішохідних переходах, конструктивно виділений над проїзною частиною дороги та призначений як захисний елемент для зупинки пішоходів під час переходу проїзної частини дороги. Згідно з пунктом 8,6 на острівці безпеки мають бути встановлені попереджувальні світлові тумби. Має бути нанесена відповідна дорожня розмітка та встановлені попереджувальні знаки «об’їзд перешкоди».

Станом на ранок 23 червня острівець на вулиці Луганській не відповідав жодним з вище зазначених норм ПДР. Крім того, як свідчать фото очевидців, острівець не був огороджений. З огляду на відсутність знаків та розмітки, огорожа мала б бути встановлена, однак це відбулось лише ввечері 23 червня, вже після трагічного ДТП.

Чи знали чиновники про проблему з острівцем

Скарги на неналежно встановлену на проїжджій частині конструкції надходили на Гарячу лінію міста Львова щонайменше двічі впродовж двох тижнів перед смертельною ДТП. Зокрема, з цією проблемою на сторінку Гарячої лінії в Facebook звертались 12.06 та 15.06. Станом на 23 червня ці звернення все ще перебували на розгляді. Таким чином, впродовж 11 днів після першого звернення комунальники жодним чином не відреагували на нього та не встановили відповідні огородження. Вони з’явились лише після смертельної ДТП.

Згідно зі статусом звернень до Гарячої Лінії міста Львова, виконавцем, відповідальним за розв’язання цієї проблеми є Сихівська районна адміністрація ЛМР. Ми звернулись за коментарем до Сихівської РА, аби дізнатись, чи погоджено ними встановлення острівця безпеки з поліцією та чому упродовж 11 днів від першого звернення, однак вони жодним чином на нього відреагували.

Також, як повідомив голова транспортної комісії ЛМР Ігор Зінкевич, з питанням щодо неналежно облаштованого острівця на вулиці Луганській водії звертались і до нього.

«Поставили цю незрозумілу платформу, і за два дні ДТП нам написали про це на Варту. Наступного дня я бачився з керівником управління транспорту Орестом Олеськівом, і підіймав це питання. На жаль, це відбулось занадто пізно. Вчора я дзвонив прямо до Ірини Маруняк (заступниці міського голови з питань ЖКГ. – Ред.). Вчора вони мали провести серйозну розмову з усіма адміністраціями», – повідомив він.

Чи були раніше схожі проблеми

В березні 2021-го року у Львові внаслідок ДТП загинув 10-річний хлопчик. Автотроща сталась через незакріплений комунальниками люк, на який наїхало авто ДСНС, що спішило на виклик. Кришка люку вилетіла в лобове скло автомобіля, що рухався по зустрічній смузі та влучила в дитину. Від отриманих травм хлопчик загинув на місці. Слідчі дії наразі тривають.

Також досі не закінчене будівництво острівця безпеки на перехресті Варшавська – проспект Чорновола, яке викликало обурення місцевих мешканців через ускладнення руху транспорту. Проблеми з неналежно встановленим острівцем безпеки виникли також на Рясне, через невідповідний радіус повороту. Зокрема, там відбувся випадок, коли вантажівка застрягла на острівці та паралізувала рух вулицею Шевченка в обидва боки.

Ігор Зінкевич у коментарі для «Вголос» наголосив, що транспортна комісія підтримує та погоджує встановлення острівців безпеки. Проте за умови, що вони встановлені згідно з усіма нормами ПДР, за що має відповідати виконавець.

« Там на Луганській небезпечна ділянка для пішоходів. Але для того, щоб острівець безпеки, власне, був безпечним для всіх, мають бути відповідні знаки та розмітка. Щодо швидкості водія, це вже буде визначати слідство. Але навіть при виконанні звичайного маневру острівець безпеки, який не має жодної інформації та знаків, може спровокувати проблему», – наголосив Зінкевич.

Крім того, голова транспортної комісії ЛМР повідомив, що проблема з дорожніми знаками та розміткою є актуальна для всього Львова, і зараз він разом з іншими депутатами домагається від виконавчої влади міста її вирішення.

«Пані Ірина Маруняк пообіцяла, що буде розбиратись і буде внутрішнє розслідування. Чому острівці облаштовані неправильно. Ми вже навіть не говоримо про розмітку чи знаки, чи про погодження з поліцією. За це літо треба зібрати всю інформацію. Адже будемо чесні – виїжджаємо на будь-яку дорогу, і бачимо, що розмітки часто в нас просто немає. Знаки показують одне, а розмітка інше. Чим і провокують ДТП», – підсумував він.

Андріан Марчук

ІА "Вголос": НОВИНИ