Дві години бурхливих суперечок та дискусій спровокувало питання про Львівську дитячу залізницю на засіданні сесії Львівської обласної ради 30 червня. Тим не менше, за весь цей час рада так і не найшла оптимального вирішення, а навпаки, затвердила документ, який не дає нічого ні залізниці, ні самій облраді. Адже рішення облради позбавило залізницю можливості реальної опіки над приміщенням, а облраду – реальних поступлень до бюджету.

Львівська обласна рада вирішила надати нежитлові приміщення 1 поверху будинку на вул. І. Франка, 156 у Львові в оренду «Львівській залізниці» терміном на 10 років. Орендну плату стягуватимуть за пільговою ставкою 1 гривня в рік.

На другому поверсі цього будинку знаходиться обласний центр краєзнавства, тому деякі народні обранці потрактували проект рішення як спробу передачі цілої будівлі Львівській залізниці з подальшим виселенням краєзнавчого центру.

Перший варіант рішення, запропонований профільною комісією, передбачав надання цього приміщення не в оренду, а на баланс залізниці. Але частина депутатського корпусу, в першу чергу депутати від «Свободи», потрактували це як передачу будинку залізниці у власність. Логічні заперечення, що відповідно до закону передача на баланс не є передачею у власність (тобто об’єкт все одно залишається в обласній комунальній власності) на «свободівців» чомусь не діяли і вони далі повторювали свою мантру про привласнення майна.

Сама ж залізниця просила про передачу на баланс, а не оренду з одної причини – як державне підприємство вона не може скеровувати кошти на капітальний ремонт орендованих приміщень. «Львівська залізниця не просить передати у власність, а просить передати на баланс, щоб мати змогу фінансувати цей об’єкт. Форма власності не міняється», – пояснив голова Львівської обласної ради Мирослав Сеник.

«Цей будинок сиплеться і скоро буде, як з спортивною базою «Спартак» – там жодного об’єкту цілого не лишилось. Щоб залізниця могла фінансувати цей об’єкт, він має бути в неї на балансі», – додав депутат Львівської облради Михайло Коваль.

Але склалось враження, що депутати «Свободи» і частина депутатів з інших фракцій ці всі слова пропускали повз вуха. «Львівська залізниця може користуватися цим майном на договірних засадах з його власником – обласною радою. Чому статус орендаря будівлі не підходить Львівській залізниці, адже чинне законодавство захищає право оренди на рівні права власності? Я вважаю, що дитяча залізниця може працювати в орендованих приміщеннях, і за таких обставин майно обласної ради буде більш захищеним», – заявила депутат від «Свободи» Ірина Сех, хоча перед тим низка депутатів роз’яснювали чому залежить власне у передачі на баланс.

При цьому, основним її аргументом є те, що при оренді майно залишається в комунальній власності. На той факт, що при зміні балансоутримувача форма власності залишається незмінною, пані Сех вирішила не зважати.

В результаті на голосування депутати отримали три проекти рішення: передати приміщення на баланс, передати на баланс, але терміном на 5 років і передати в оренду на 10 років з пільговою ставкою. Перші два проекти не набрали необхідної кількості голосів, після чого рада підтримала проект про передачу в оренду. Щоправда, таке рішення щонайменше дивує. Дивує з двох причин: воно не вигідне ні Львівській залізниці, яка фактично просто утримуватиме приміщення, але не зможе провадити там ремонтних робіт, та й для обласного бюджету наповнення у розмірі 10 грн. за 10 років теж виглядає сумнівним бонусом.

Коментарі

Пилип Пилипенко, депутат фракція «Свобода»

«Існує спеціальний порядок передачі з балансу комунальної власності на баланс підприємств державної власності, однак у проекті рішення не йшлося про дотримання законодавства з цього питання.  Свого часу Львівська залізниця зверталася до суду, щоб визнати обласну раду незаконним власником приміщення дитячої залізниці. Їм не вдалося виграти цю справу, і вони вирішили піти іншим шляхом. Виходить, що суд захистив інтереси Львівської обласної ради, а тепер сама рада хоче віддати на баланс залізниці свою власність».

Ярослав Дубневич, заступник голови фракції БЮТ

Всі заяви депутатів про те, що нібито Львівська залізниця хоче приватизувати це приміщення,  не витримують критики. Адже Львівська залізниця – одна із небагатьох державних структур в області, яка постійно виділяє значні кошти на реалізацію соціальних проектів. Саме завдяки сприянню залізниці свого часу у Львові був реконструйований Сихівський міст. Дитяча залізниця – це також великий і важливий соціальний проект, який працює у Львові ще з середини минулого століття. Залізниця витрачає значні власні кошти на утримання дитячої залізниці, на організацію навчального та відпочинкового процесів для наших дітей. І наше завдання, як депутатів, було знайти таке рішення, яке допомогло б залізниці гідно виконувати цю важливу функцію. Нажаль, ми з ним не дуже добре справилися.   

Довідка

Львівська дитяча залізниця заснована у 1951. У її складі було три станції та локомотивне депо. Протяжність дороги становила майже 2 км. В 1976 році через реконструкцію вулиці Стрийської довжину дитячої залізниці скоротили до 1200 м і залишили тільки дві станції – Паркову і Сонячну. За цим маршрутом нині курсує потяг «Вітерець».

За роки свого існування Львівська дитяча залізниця виховала понад 30 тисяч юних залізничників. У 2008 році в 41 гуртку «Юний залізничник» на базі Львівської дитячої залізниці займалися 719 дітей із 18 шкіл Львова.

ІА "Вголос": НОВИНИ