Станом на п'ятницю, 13 серпня, реконструкція вулиць Шевченка та Пилипа Орлика у Львові фактично зупинилась. Основна причина - відсутність фінансування.

Про це повідомив голова транспортної комісії Ігор Зінкевич, депутат ЛМР від фракції «Варта». Зокрема, він оприлюднив фото з перекритої на ремонт ділянки вулиці Шевченка. 

"Вчора на брифінгу про реконструкцію вулиці Степана Бандери, міський голова обіцяв, що тут на Шевченка збільшиться кількість робочих працівників і відповідно темпи роботи зростуть... Але на ділі ми спостерігаємо зовсім іншу картину. За неповних два місяці на ділянці лише зняли бруківку. А нам з вами доводиться вистоювати тут у корках і їхати розбитою вулицею Залізничною", - пише Зінкевич. 



Схожою є ситуація на вулиці Пилипа Орлика. Станом на 13 серпня ремонт вулиці є фактично зупинений. До кінця року тут мали б замінити дорожнє полотно, хідники, реконструювати всі інженерні мережі, облаштувати  відведення дощової каналізації, велосипедні доріжки та зелені зони, а також місця для паркування. Проте наразі ситуація на вулиці виглядає так.



За словами Ігоря Зінкевича, який як голова транспортної комісії ЛМР стежить за станом реконструкції львівських вулиць, за тиждень реконструкція вулиці Пилипа Орлика просунулась на 15 метрів. 

Бракує грошей 

Станом на зараз на ділянці вулиці Шевченка від Залізничної робітники лише зняли бруківку. Ремонт цієї ділянки розпочався 1 червня 2021-го року, і відповідно до обіцянок міського голови, до кінця літа тут мали б здійснити заміну дорожнього полотна, трамвайних колій, тротуарів, реконструювати всі інженерні мережі, облаштувати відведення дощової каналізації, велосипедні доріжки та зелені зони, а також місця для паркування. 

"Зі слів робочих, для тих робіт, які заплановано зробити, рук і техніки достатньо. І разом з цим, дорожники не приховують, що якби місто і мерія фінансували роботи вчасно - картина була б інша. Кажуть, що оплатили лише зняття бруківки і тому робити після цього етапу були призупинені, а позавчора лише почали роботи з заміни комунікацій", - говорить Ігор Зінкевич.

На брак коштів, як основну причину затримки, вказав також голова ГО «За якісний транспорт» Святослав Товстига

"Фізично Онур має всі можливості зробити всі роботи. Є питання просто фінансування«, - зауважив він у коментарі для »Вголос".

Реконструкція вулиці Орлика теж фактично зупинилась саме через фінансові проблеми. 

"Тут працюють лише 3 робітники та 2 трактори. Дорожники кажуть, що немає фінансування, а тому тут так мало працівників та техніки", - повідомляє Зінкевич.


Скільки Андріїв, стільки й обіцянок

Нагадаємо, торік, 23 квітня 2020-го року, напередодні місцевих виборів міський голова Львова Андрій Садовий обіцяв, що всю вулицю Шевченка відкриють ще до кінця 2021-го року. 

«Вул. Т.  Шевченка ми поділили на кілька етапів, робота кипить повним ходом. Планую, що на 2021 рік ми маємо вийти з повністю відремонтованою вул. Шевченка, де будуть нормальні хідники, велодоріжки, якісне і сучасне покриття», – сказав мер.

Не зовсім зрозуміло, на підставі чого Андрій Садовий говорив це, адже тендер на ремонт передостанньої ділянки вулиці Шевченка (між Ярослава Мудрого та Залізничною) був оголошений лише в березі 2021-го року, про що свідчать данні проталу Prozzoro. Згідно з цими ж даними, кінцевою датою закінчення робіт на цій ділянці вказано 31 грудня 2022-го року. Наразі не відомо, чи був Андрій Садовий в курсі цих даних, озвучуючи терміни закінчення робіт. 

Вулиця Шевченка 13 серпня 2021 року. Фото: Ігор Зінкевич



Своєю чергою на початку червня тодішній заступник голови департаменту містобудування Андрій Білий, який до своєї відставки курував в місті транспортні та інфраструктурні проєкти, називав інші дати. За його словами, попереду ще ремонт ділянки вулиці Шевченка на відрізку від Залізничної до Татарбунарської. Тоді ж він заявив, що роботи по вулиці Шевченка не закінчаться раніше 2023-го року. 

Капітальний ремонт вулиці Шевченка триває від 30 січня 2020-го року. Цьогоріч розпочався ремонт третьої та найбільшої ділянки вулиці Шевченка довжиною в понад 1 км, від Ярослава Мудрого до Залізничної. Її реконструкція коштує  186,5 млн грн. Раніше вже були відремонтовані ділянки від вулиці Ярослава Мудрого до Хорватської та від вулиці Левандівської до Залізничної з організацією кільцевого руху. Кошторис – 58 млн та 89,6 млн грн. відповідно.


Через піар міського голови страждають пацієнти дитячої лікарні 

Терміни закінчення реконструкції вулиці Орлика переносились вже неодноразово. З 23 липня минулого року триває ремонт,  загальна вартість якого згідно тендеру складає 74,9 млн грн. За його умовами, кінцевий термін виконання ремонтних робіт – 31 грудня 2021 року. Вулицю ремонтують в три етапи, послідовно працюючи над трьома її різними ділянками. З 25 травня розпочався ремонт лише другої ділянки вулиці, а найдовша частина вулиці, від будинку №2 до вулиці Миколайчука ще очікує на початок робіт.

З огляду на те, що станом на зараз роботи фактично не ведуться, ремонт затягується, і це створює великі незручності для роботи Дитячої клінічної лікарні швидкої допомоги, що розташована на вулиці Орлика. 

"Навіщо ми розпочинали ремонт другої ділянки Пилипа Орлика, якщо ще в травні розуміли, що грошей немає? Вже два місяці, щоб добратись в лікарню, швидка робить об'їзд через Мазепи, втрачаючи дорогоцінні хвилини для порятунку нашої малечі. Навіщо було знімати верхній шар і тим самим перекривати найкоротший шлях до дитячої лікарні?", - з цим питанням Ігор Зінкевич звернувся до міського голови Андрія Садового через соціальну мережу Facebook.

Вулиця Пилипа Орлика станом на 13 серпня 2021 року. Фото: Ігор Зінкевич


Роботи можуть здорожчати ще сильніше

На такий розвиток подій вказав у коментарі для редакції Святослав Товстига. 

"Найгірше, що за  несприятливих погодніх умови  тарифікація праці йде подвійним тарифом. Тому якщо ми не зробимо вулиці зараз, нам це обійдеться дорожче взимку. На Шевченка лише почали копати траншеї для водовідведення, отже основні роботи ще попереду", - говорить він. 

ІА "Вголос": НОВИНИ