Пішохідне сполучення між двома мікрорайонами – Рясне та Рясне-2 залишається проблемою для мешканців одного з найбільш віддалених районів Львова. Коли чекати зміни, та чи дочекаються вони повноцінного переходу над залізницею – у матеріалі «Вголос».


Чому мешканці Рясне ходять через залізничні колії? 

«Офіційний» пішохідний шлях між Рясне та Рясне-2

Пішохідне сполучення між Рясне та Рясне-2 відбувається фактично через необлаштований перехід над рейками. Поруч є альтернатива – шляхопровід над залізницею, де також можна перейтись пішки. Проте цей шлях сполучає два райони фактично в обхід. незначна для автомобілів відстань перетворюється у «гак» для пішоходів майже в 1,5 км.

Фактичний шлях пішоходів між Рясне та Рясне-2

Чи є надія на розв'язання проблеми?

Мешканці району давно вимагають від міської влади вжити дій, аби створити комфортний та безпечний перехід над залізницею. Потреба з'єднати нормальним пішохідним сполученням два сусідні райони є давно відома, та вже багато років ситуація не можу зрушитись з мертвою точки.

У соціальній мережі Facebook ще 18 серпня 2014-го року була створена група "Пішохідне сполучення між Рясне-1 та Рясне-2".  Місцеві активісти вимагали вирішити питання пішохідного сполучення двох районів, та звертались з відповідними заявами й листами до міської влади. А також - до керівництва Львівської залізниці, адже саме на балансі цієї структури перебуває ділянка пішохідного переходу.

Як тоді повідомляли ЗМІ, активісти звернули увагу на жвавий пішохідний рух між Рясне та Рясне-2, який відбувається в не облаштованих для цього умовах.

"Тут насичений рух людей, оскільки ця ділянка є ланкою єдиного існуючого пішохідного шляху між двома мікрорайонами. У найближчій перспективі сюдою пройде велосипедна доріжка в межах проєкту розвитку веломережі міста Львова", - писали вони у зверненні до керівництва львівської залізниці.

[media=62911,62918,62925]

Міська влада та залізниця скидають відповідальність одне на одного 

Громадський активіст Юрій Добуш у коментарі для «Вголос» розповів, що питання затягується на роки через нездатність міської влади та Львівської Залізниці знайти порозуміння одне з одним.
"Збудувати перехід не дозволяють норми ДБН (державні будівельні норми - ред.), бо там крива колія. Поїзд виходить з повороту за 100 метрів звідти. Друга перепона - не йде фінансування. Ділянка  на балансі Залізницею, але для реалізації ідеї переходу треба гроші міста. В першу чергу місту треба сконтактувати з Львівською Залізницею та профінансувати це. Бо залізниця просто не хоче взяти за себе відповідальність. Хоча зробити там нормальний перехід в рівень зі звуковими світлофорами не коштує страшних грошей", - говорить він.
Фото: Мирослав Голяк Перехід між Рясне-1 та Рясне-2 ніяк не обладнаний для маломобільних громадян

Місцеві мешканці обурюється тому, що попори багато років тиску на чиновників, ситуація не змінюється. Мешканець району Мирослав Голяк, який заснував фейсбук-спільноту «Пішохідне сполучення між Рясне-1 та Рясне», пише у соціальних мережах, що вартість облаштування нормального пішохідного сполучення між двома віддаленими районами є зовсім невелика для міста. Та попори це, не помітно волі міської влади розв'язувати це питання.
"Але чиновники, замість облаштувати перехід, влаштовують традиційний чемпіонат з розведення руками... Укрзалізниця каже, що не має грошей, а перехід з сигналізацією коштуватиме 2-3 млн грн. Місто, в свою чергу, вже щонайменше 5 років (стільки я намагаюсь цей треш змінити) жметься виділити цю абсолютно невелику в міських масштабах суму... Та й таке", - пише він.

Коли чекати змін?

Депутат ЛМР від фракції «Європейська Солідарність» Михайло Дідух у коментарі «Вголос» розповів, що проблема складніше, ніж може здатись, на перший погляд. За його словами, те, що попори багаторічні звернення мешканців належний пішохідний перехід так і не був облаштований, пов'язане з позицією Львівської залізниця.
" Згідно ДБНів, як пояснюють працівники залізниці, якщо поруч є шляхопровід, то переходів бути не може. Друге - колія перед самим переходом має таку дугу, і коли потяг заходить в маневр, він не може екстрено гальмувати", - заявив він.
Фото: Мирослав Голяк

Михайло Дідух повідомив, що як представник району неодноразово спілкувався про проблему з представниками залізниці. Адже з огляду на те, що ділянка перебуває у її власності, саме від позиції Львівської залізниці залежить те, чи вдасться нарешті облаштувати нормальний перехід між двома Рясне.

"Навіть якби місто хотіло це зробити, це є територія залізниці, і місто не може інвестувати коштів та щось робити на територіях, яка йому не належать. Тут є багато моментів, які не знаходять між собою певного порозуміння. Але залізниця могла б піти нам на зустріч, бо місто на зустріч йде", - повідомив він.
Останній раз виїзна комісія з питання облаштування переходу збиралась в липні цього року, і за словами Михайла Дідуха, працівники залізниці були категорично проти будь-яких дій щодо облаштування переходу.
"Я бачу просто небажання допомогти, ніж бажання піти на зустріч. Найближчим часом планую зустріч з керівниками львівської залізниці. По місту - досить важко говорити, готове місто чи не готове, якщо не готова залізниця. Львівська залізниця повинна насамперед надати принципову згоду та розробити технічний проєкт, і вже тоді можна буде профінансувати ці роботи", - зауважив Дідух.
Ми звертались за коментарем до пресслужби Львівської залізниці, однак там не вийшли на зв'язок. Відтак, наразі все залишається приблизно так, як і у 2014-у році. Львівська залізниця проблему пішохідного сполучення двох районів ігнорує, міська влада розводить руками, а місцеві мешканці чекають, доки закінчиться стоянка потягу, аби перейти на сусідню вулицю.