Ще у грудні минулого року Верховна Рада ухвалила в цілому законопроєкт №5655 щодо реформування сфери містобудівної діяльності, який, зокрема, критикували мери українських міст та селищ, архітектори та громадські активісти.
Про це на сторінці в соціальних мережах заявив заслужений юрист України, Голова комісії архітектури, містобудування та розвитку територій ЛМР Олексій Різник.
«Напередодні у експертному середовищі мав цікаву дискусію щодо реформування містобудівної діяльності в Україні», – зазначив Різник.
Чи все так однозначно погано?
"Розпочну з того, що процес діджиталізації в Україні - незворотній. Навіть, коли запроваджували застосунок «Дія» в українців теж було чимало сумнівів та критики, багато, хто не довіряв, сумнівався у безпечності та доцільності такого застосунку. Так, у застосунку є певні недосконалості, але ніхто не говорить, що реформа цифрової трансформації недосконала вцілому.
Подібні паралелі можна провести щодо впровадження законопроєкту №5655. Переконаний, що «правила гри» щодо забудови повинні прописати у формі містобудівної документації, які повинні встановлювати обмеження та перелік об’єктів, які будуватимуть на певній території.
Зокрема, законопроект передбачає: якщо містобудівна документація розроблена досконало та відповідає усім вимогам, то проблем у її реалізації не буде!
Натомість, у недоброчесних забудовників завжди буде бажання збудувати об’єкт, який не відповідатиме містобудівній документації. Однак, законопроект №5655 передбачена відповідальність забудовників, ліцензіатів та інших суб’єктів, які здійснили незаконну забудову.
Законопроєкт також передбачає, що уся проєктна документація буде в єдиному реєстрі. Тому кожен суб’єкт господарювання, у тому числі і приватний, буде мати доступ та можливість ознайомитись з дозволом чи проектною документацією. Якщо замовник чи забудовник не згідний і вважатиме, що його право порушене матиме право оскаржити", – наголосив юрист.
Важливо зазначити, що коли війна закінчиться перемогою України - іноземні інвестори виявлять бажання відновлювати об’єкти у нашій державі. Будь-який іноземний інвестор не хоче мати жодних стосунків із виконавчими органами влади. Не залежно чи це орган виконавчий чи державна влада.
Зазвичай інвестор хоче бачити, які об’єкти проектуються та як відбувається процедура отримання дозволів і щоб цей процес відбувався без чиновників. Для нього процедура повинна бути максимально спрощена.
Не виключення, що законопроект є результатом спільної діяльності Офісу Президента, Міністерств України із відповідними міжнародними установами. Адже, у Європейському Союзі усі процедури щодо забудови максимально прозорі та структуровані.
ІА "Вголос": НОВИНИ