Залізнична гілка довжиною приблизно 30 км, що перебуває у віданні російської монополії, знаходиться на території Україні. Щоб узаконити свої права на ці ділянки, РЖД пропонують перенести держкордон Росії і України таким чином, щоб залізниця знаходилась повністю на російській стороні. Обговорення цього питання вже вийшло на міжурядовий рівень.

РЖД розробила проект відповідної міжурядової угоди, а зараз за участю РЖД ведуться переговори з українською стороною. Більше того, компанія запропонувала російсько-української демаркаційної комісії змінити лінії проходження держкордону з Україною таким чином, щоб об'єкти майна залізничного транспорту знаходилися на території Росії.

Як вдалося з'ясувати РБК daily, мова йде про ділянку на кордоні Ростовської та Луганської областей, де ділянку залізничної гілки кілька разів перетинає кордон Росії та Україні. Залізнична станція Зоринівка знаходиться у віданні РЖД, але розташовується на території України. Повноцінне використання цієї станції утруднено: посадка пасажирів тут не відбувається через відсутність пункту прикордонного контролю. Місцеві жителі вимушені користуватися сусідніми станціями на російській стороні.

У РЖД підтвердили факт переговорів з українською стороною по ділянці в 30 км, проте ніяких подробиць про те, яким чином компанія пропонує вирішити питання зі спірною територією, не розповіли. «На даний момент створена спеціальна робоча комісія, яка вирішує всі питання в поточному режимі», - заявили в монополії. Тим часом джерело, знайоме з ходом роботи комісії, пояснив, що РЖД хотіли б орендувати цю ділянку у Україні, проте в її законодавстві не прописана можливість оренди ж / д інфраструктури.

Аналітики впевнені, що Росії буде дуже складно переконати Україна віддати їй прикордонний ділянку. На думку незалежного українського експерта Володимира Саприкіна, подібний крок викличе шквал протесту серед українців, навіть якщо російська сторона запропонує адекватний обмін. У будь-якому випадку це питання вимагає тривалої опрацювання і може затягнутися на роки, впевнений пан Саприкін. «Сама ідея виглядає фантастично, навряд чи Україні на це піде», - міркує гендиректор Центру політичної кон'юнктури Сергій Міхєєв. Для здійснення цієї операції необхідний справедливий обмін, проте незрозуміло, що готова запропонувати зі свого боку Росія, говорить Міхєєв.

З моменту розпаду СРСР минуло понад 20 років, але питання про російсько-українському кордоні так до кінця і не вирішене. Лише в 2003 році держави підписали договір про кордон, а в 2010 році вступило в силу угода про демаркацію кордонів (робота тільки розпочата). Між країнами не раз виникали суперечки з приводу проходження кордону як на суші, так і на морі. Так, у 2003 році різкий протест з боку України викликало будівництво Росією дамби між територією Краснодарського краю і українським островом Тузла. Тоді сторони домовилися про спільне використання каналу до підписання міждержавної угоди про визначення лінії кордону, проте в подальшому між Москвою і Києвом знову виникли розбіжності з питання розмежування Азовського моря і Керченської протоки.

Джерело: РБК

ІА "Вголос": НОВИНИ