Видатки на засоби масової інформації та агітації, як відомо, складають основну статтю видатків виборчої кампанії — 65-70%. Позаяк дострокові вибори у парламент будуть виключно технологічними, роль ЗМІ. і, відповідно, видатки на рекламу в них, значно зростуть.
Разом з тим, у процентному відношенні витрат на кампанію доля видатків на рекламу може скоротитися, бо очікується, що порівняно з попередніми виборами, значно виростуть видатки, пов’язані з останнім етапом виборчої кампанії — роботою виборчих дільниць і юридичним забезпеченням результатів виборів. Тобто статті, перша з яких, як правило, раніше складала близько 10% бюджету виборчої кампанії, а друга — просто самостійно не існувала.
«Вголос» вирішив підрахувати, скільки витратять політичні партії на рекламу у львівських ЗМІ протягом виборів — у серпні та вересні. І хоча багато видань і електронних ЗМІ ще не сформували остаточний пакет розцінок на виборчу агітацію, наш моніторинг засвідчив, що неофіційно ці розцінки вже визначено.
Отож вартість блоку політичної реклами на шпальтах провідних львівських газет коливатиметься в межах 300-650 грн. за один блок.
Розцінки на політичну рекламу на телебаченні сягатимуть 400-600 грн. за хвилину, на радіо — від 150 до 360 грн. за хвилину.
Ціни на публікації в Інтернет-виданнях не є фіксованими. Можна очікувати, що вони коливатимуся в межах 1000-2500 грн. за розміщення одного матеріалу і до 1500 грн. в місяць за банерну рекламу.
Не будемо також забувати, що для політичних партій та політиків на час виборів платними будуть також сюжети у новинах та виступи у різноманітних ток-шоу на радіо- та телебаченні.
Обов’язково у цей період також з’явиться і самвидав.
Отож, за нашими скромними підрахунками, на долю регіональних львівських ЗМІ із виборчого бюджету кожної політичної сили, яка реально збирається потрапити до парламенту і буде активно провадити виборчу кампанію на теренах нашої області, припаде від 100 тис. до 300 тис. дол. А таких серйозних гравців на теренах Львівщини, вірогідно, буде не менше 4-6. Отож сумарний бюджет може сягнути, таким чином, близько мільйона доларів.
Відзначимо, що наші розрахунки є дещо скромнішими, ніж підрахунки столичних аналітиків. Останні вважають, що політичні партії за три місяці, що залишились до дня виборів витратять лише на телевізійну рекламу від 20 до 40 млн. доларів.
Але давайте не забуватимемо, що левова частка цього грошового «пирога» припаде на центральні ЗМІ, передусім найрейтинговіші київські телеканали. До того ж, вибори до регіонів докотяться з певним запізненням і реально таки почнуться не раніше другої декади серпня.
ІА "Вголос": НОВИНИ