>

 

По последним данным, с начала проведения указанных мероприятий работники ГАИ зафиксировали 764 тыс. 699 нарушений Правил дорожного движения (ПДД) и обнаружили 33 тыс. 387 фактов управления транспортными средствами в нетрезвом состоянии. Отмечено 103 тыс. 696 фактов создания аварийной обстановки на улицах и автодорогах, вынесено 30 тыс. 411 постановлений о лишении нарушителей права управления и 76 тыс. 490 постановлений о наложении штрафа за нарушение ПДД. По состоянию на 7 февраля текущего года, по решению судов было изъято 30 тыс. 281 удостоверение водителей.

 

Що ж виходить – виявили 33 тисячі п’яних за кермом, а позбавили водійських прав в судах 30 тисяч. Напевно 3 тисячі були менш п’яними за інших або їх просто не змогли наздогнати! А є ще і водії, котрих позбавили прав у суді за інші порушення, котрі ДАІ трактує як «створення аварійної ситуації». Невже до таких наш суд був гуманним?

 

Інше питання, що таке «створення аварійної ситуації»? За скоєння самої аварії водійські права не конфісковують, а за те, що не пропустив пішохода – мусиш іти в суд. Законність таких трактувань викликає серйозні зауваження у юристів.

 

Звичайно, на вулицях українських міст стало безпечніше і пішоходів стали частіше пропускати, зменшилась кількість ДТП і загиблих. Переважна більшість пішоходів радіє запровадженню такої «спецоперації» і, навіть, частина водіїв також. Ці позитиви мабуть виллються у продовження (кажуть до Львова вже збираються одеські даішники).

 

Але є ж і інша сторона медалі – КОРУПЦІЯ. За розповідями водіїв «тарифи» інспекторів виросли в кілька разів. За іншими розповідями – посередництво між «безправним» водієм і судом – це зараз справжній «клондайк». Не здивуюся, якщо зі згаданих вище 76 тисяч постанов про накладення штрафу половина (а може і більшість) є «простимульованими» сотнею-другою «зелених». А разом це вже 4-5 млн. $ за місяць (а може і в кілька разів більше)!!! Такі «витрати» водіїв матимуть незаперечний плюс – порушувати правила дорожнього руху будуть набагато менше. І ще один незаперечний мінус – на місці інспектору даватимуть набагато більше ніж раніше.

 

Висновок такий як і завжди: ідея добра, а над виконанням треба ще подумати.

 

Насамкінець, не можна оминути і ще один позитивний результат «спецоперації». За розповідями колег з Луганська, львівські даішники постійно роблять зауваження тамтешнім водіям за спілкування російською мовою. Натомість наші водії таки змусили говорити українською дніпропетровський десант. Може і одеситів навчимо?

 

ІА "Вголос": НОВИНИ