У Львові сьогодні банків, як аптек і мобільних салонів, – майже на кожному куті. І кожному мешканцю нашого міста доводиться час від часу мати з ними справу. У більшості випадків це пов’язано з нескладними операціями (отримання кредиту чи відкриття депозиту), а з необхідністю сплатити рахунок, отримати чи обміняти гроші або ж відправити грошовий переказ. І напевно, не тільки нам доводилося, зайшовши в банк, чути: „Не займайте чергу, каса не працює, гроші ми вже не приймаємо і не видаємо”.

Банки дурять клієнтів з графіком своєї роботи

Наприклад, візьмемо центральні відділення „Райфайзен банк – АВАЛЬ” у Львові. На табличці з графіком їхньої роботи чітко написано, що вони працюють у робочі дні з 9.00 до 20.00. Але якщо Ви завітаєте до цього банку близько 19.00, то не сподівайтеся, що вас там обслужать, бо, виявляється каса банку насправді працює лише до 19.00. В цьому ми переконалися особисто.

Зрозуміло, що в цій ситуації Ви почуваєте себе, м’яко кажучи, дискомфортно і спантеличені, адже за мить перед тим, як зайти у банк, на власні очі бачили і прочитали інформацію про графік його роботи: з 09.00 до 20.00. Ніде інших додаткових оголошень про те, що каса працює лише до 19.00, ви не бачили ні при вході у банк, ні всередині нього.

Всі спроби з’ясувати, чому написи не відповідають дійсності, наштовхуються на роздратовані пояснення працівників, суть яких найчастіше зводиться до єдиного: „Бо так є і так в життю є. Банк правий, а ви, козли (так не кажуть, але про себе думають), приходьте завтра, у зручний для НАС час”.

Ми звернулися до експерта, працівника банківської сфери, який підтвердив нашу підозру про те, що реально „Райфанзен банк – АВАЛЬ”, і не лише він один, дурять клієнтів і надають їм якщо і правдиву, то далеко неповну інформацію про графік своєї роботи.

Отож, робочий графік банків реально складається з робочого часу самих працівників і оперативного часу (часу роботи з клієнтами та грошима) і ці графіки не співпадають. На табличці, як Ви розумієте, вказано реальний робочий день працівників банку, а от про оперативний час роботи не говориться ні слова.

Оперативний час ділиться на денний – до 17.45. Саме в цей час каса передає в сховище денну виручку, тому, як правило, у клієнтів в цей момент також нерідко виникають затримки з тим, щоб сплатити чи отримати гроші. Вечірній оперативний час роботи банків, який починається після 17.45, більшість банків свідомо скорочують приблизно на годину, щоб встигнути підрахувати гроші і остаточно закритися до моменту, вказаного на табличках ДЛЯ КЛІЄНТІВ.

Логіку та вигоду цих маніпуляцій з робочим часом нам складно збагнути. Зрозуміло одне – у „Райфанзен банк – АВАЛЬ”, який намагається позиціонувати себе як "відомий європейський банк", клієнтів просто зневажають.

Банки економлять гроші на обслуговуванні клієнтів

Одне із центральних відділень „Приватбанку” у Львові. Вечірній час, коли більшість працюючих людей поспішають до банків сплатити чи отримати гроші. Але у відділенні працює лише одна людина, яка оформлює операції, і одна з трьох кас, а клієнтів – море.

Те ж саме і у відділенні одного із вже нами згаданого „Райфанзен банк – АВАЛЬ”, розташованому у приміщенні Головпоштамту. Зрозуміло, що клієнти, які зненацька з вигуків касирки дізнаються про існування часу „Х”, коли каса перестане приймати гроші, лютують і не стримують своїх емоцій. На що отримують пояснення, що, виявляється, з ранку до 16.00 у тому ж „Райфанзен банк – АВАЛЬ” працює аж чотири каси. Отож, клієнти, приходьте зранку!

Звертаємося за роз’ясненням до експерта і з’ясовуємо, що робота касирів, які працюють у вечірній операційний час в банках, оплачується за підвищеним тарифом. Тобто банки банально економлять - їм вигідніше „послати” клієнтів, змусити їх бігати по два-три рази до себе, ніж створити нормальні умови роботи у вечірній час.

Банки незаконно збирають  інформацію про клієнтів

Інше відділення того ж „Приватбанку” у центрі Львова. При відкритті рахунку чи картки, працівниця банку в наказній формі вимагає від Вас заповнення анкети сторінок так, на чотири, з не одним десятком запитань про вас особисто, про членів вашої сім’ї, про те, чи маєте ви автомобіль, коли його купували, чи збираєтеся купувати нове авто, яка у вас квартира.

Далі всі питання нам просто не вистачило терпіння дочитати, бо й цього було досить, аби зрозуміти, що така інформація аж ніяк не узгоджується з метою нашого перебування у банку – відкриття звичайної картки для перерахування грошей. Коли ж ми звертнули на це увагу працівниці банку, то вона стала наполягати, що заповнення анкети є обов’язковим (плюс 40 хвилин обов’язкового очікування, доки попередній клієнт терпляче заповнює таку саму анкету). І лише після того, як ми попросили показати закон чи документ про те, що дійсно так - відступає.

У даному випадку нам навіть не треба звертатися до експертів, щоб зрозуміти, що банк не зовсім законними методами формує базу даних потенційних і реальних клієнтів. А що далі буває з цими базами і як вони реально використовуються (продаються, зливаються, чи сам банк вас постійно дістає), – це вже як вам Ваша фантазія підкаже.

фото: www.wpclipart.com




ІА "Вголос": НОВИНИ