Проблема з курсування Львівського електротранспорту не нова, але її вирішення наразі немає. Від мешканців Львова з’являється дедалі більше нарікань на електротранспорт в соцмережах. Чому електротранспорт міста не курсує за розкладом та хто має за це відповідати, - про це в матеріалі Вголос.

Кожного дня від мешканців Львова надходять нарікання на електротранспорт міста. Найбільше львів’яни скаржаться на проблеми з курсуванням трамваїв. Сьогодні є декілька причин проблемного курсування електротранспорту. 

 Нагадаємо , що 17 листопада 2020 року у Львові запрацювала “Гаряча” лінія “Львівелектротранс”.

 

Розклад

Однією з головних проблем є розклад руху Львівського електротранспорту. Побачити такий розклад можна на новому  сайті Львівелектротрансу, але мешканці кажуть, що транспорт не завжди дотримується чіткого графіка. Це можна побачити, навіть якщо певний час відстежувати, як курсує транспорт онлайн на цьому ж таки сайті. Також львів’яни скаржаться на те, що інколи декілька трамваїв можуть довго стояти на кінцевій зупинці, а їм доводиться чекати. Чому багато років дивна практика стояння трамваїв на кінцевих зупинках у годину пік триває?

 

Технічні причини!

Наразі зараз у Львові тільки 39 вагонів із понад 100 трамваїв, які перебувають на балансі підприємства, мають сучасну енергоощадну систему керування тяговим електроприводом. Це 9 нових трамваїв «Електрон» та 30 трамваїв «Tatra KT4DM», які Львів отримав із Берліна. Всі інші - це старі чеські трамваї  «Tatra KT4SU», які курсують вулицями Львова з 1989 року.

Щоденні зупинки транспорту, спричинені поламками рухомого складу, перебоями з електропостачанням та ДТП, стали вже звичайною справою для львів’ян. Раніше ми повідомляли, що через технічні проблеми 4 трамваї змушені були змінити маршрут.

Колишній речник ЛКП Львівелектротранс Антон Лягушкін зазначив:“Пересічному львів’янину чи гостю Львова здається, що в місті дуже багато зроблено для розвитку трамвайного транспорту – це і нова трамвайна лінія на Сихів і реконструйовані за чеською безшпальною технологією колії в центральній частині міста… В той же час, рейки – це лише одна із складових трамвайної інфраструктури. Є іще тягові підстанції, контактні і кабельні мережі. Однією із проблем, яку можна побачити, аналізуючи трафунки із трамваями – це застарілий тип контактної мережі, який достатньо часто призводить до поламки струмознімачів (пантографів) трамвайних вагонів.”

Зокрема, Ігор Зінкевич, голова транспортної комісії ЛМР, наголосив про цю проблему та запропонував її вирішення.

Знаєте, що ще сильно ускладнює роботу з обслуговування громадського транспорту? Зношена інфраструктура. Зношені кабельні мережі – це не тільки економічні збитки. Зокрема, має бути перспективний 10-річний план реконструкції ключової інфраструктури електротранспорту – контактні і кабельні мережі, поточний ремонт і утримання колії. Я переконаний, що такий план буде дієвим лише в одному випадку – коли під нього буде зроблене цільове фінансування в рамках відповідної бюджетної програми. Думаю, що така програма має запрацювати уже у 2022 році", - говорить голова транспортної комісії.

 

Зловживання керівництва

Ще однією проблемою є зловживання чиновників. В час, коли місто конче потребує нових трамваїв, керівництво займається розкраданням грошей з бюджету. Нагадаємо, що 26 липня, керівника ЛКП «Львівелектротранс» Андрія Свища звільнили з посади після проведення службового розслідування. Галицький районний суд Львова виніс рішення стосовно Андрія Свищо. Директора комунального підприємства підозрюють в розтраті майже 1 млн грн, проте суд став на його захист та відмовив обвинуваченню в арешті посадовця. 

«Ми вже кілька разів міняли команди по е-квитку, по заводу. Таке враження, що це кінці воду. Всіх, до кого були питання, він звільнений. Для мене насправді дуже сумно. Я бачу 5-6 чоловік, якщо вони підуть, то буде сумно. Залишились лише майстри розмовного жанру», - говорить  Петро Адамик, голова фракції ЄС у ЛМР.

“Проблеми електротранспорту в місті Львові по суті нічим не відрізняється від проблем в інших галузях господарки. Це некомпетентність, це корупція і це відсутність фахівців. Електронний квиток був проголосований в 2013 році, коли “Свобода” мала найбільшу фракцію ЛМР. Тоді ми прийняли це рішення і станом на зараз кожного року чуємо тільки відмовки. Нам намагаються постійно показати Львів на контрасті з іншими містами, мовляв, в них ще гірше. Але, по-перше, я не хочу рівнятись на гірших. А, по-друге, хочу нагадати, що бюджет міста Львова є величезним, львів'яни сплачують мільярди гривень податків і за ці кошти вони мають право вимагати якісний транспорт. Тому порівнювати Львів з іншими обласними центрами є некоректно” , - підсумував Любомир Мельничук, депутат ЛМР від ВО “Свобода” .

ІА "Вголос": НОВИНИ