Услід за пандемією і кліматичними аномаліями на світову економіку обрушилася нова напасть - безпрецедентні пробки в найбільших торгових портах. 

Збої в ланцюжках поставок, інцидент в Суецькому каналі і швидке відновлення торгівлі після року «ковідної» рецесії призвели до того, що затримки в логістиці промислових вантажів досягли історичних піків, а вартість морських контейнерних перевезень злетіла на сотні відсотків за лічені місяці.

Індекс термінів доставки промислових товарів, який розраховує Банк міжнародних розрахунків до літа 2021 року досяг найгірших значень в історії, пробивши «антирекорди», встановлені під час карантинів.

Ситуація різко погіршилася в серпні після того, як Китай оголосив про часткове закриття третього за завантаженістю в світі порту Нінбо після того, як портовий робітник заразився дельта-варіантом Covid-19.

Пропускна спроможність порту впала на чверть через закриття ключового терміналу, повідомляє Bloomberg. 

У прилеглих Шанхаї і Гонконзі знову ростуть пробки з контейнеровозів, які почали було розсмоктуватися, коли Китай відновив роботу порту Яньтянь, закритого в травні через Covid.

За даними Bloomberg, зараз 141 судно знаходиться на загальній якірній стоянці в портах Шанхая і Нінбо, що на 60 більше, ніж середнє число з квітня по серпень.

На іншій стороні Тихого океану - в США - аналогічна проблема. Більше 30 суден чекають розвантаження у порту Лонг-Біч у Лос-Анджелесі, де пробка зберігається вже кілька місяців.

Збільшений час доставки породжує дефіцит суден і призводить до рекордного зростання ставок фрахту.

За даними Freightos, вартість перевезення одного контейнера з Китаю до Східного узбережжя США виросла на 500% за останній рік і більш ніж удвічі за два останні тижні - до 20,8 тисячі доларів.

«Глобальна контейнерна галузь перетворилася в схильний до збоїв ринок продавця, де логістичні компанії можуть брати в 4, а в то й 10 разів дорожче нормальних цін за пересування вантажів», - говорить Філіп Дамос, керуючий директор консалтингової компанії Drewry.

«Ми не бачили такого в перевезеннях більше 30 років», - нарікає він, додаючи, що «екстремальні ставки фрахту» збережуться, швидше за все, аж китайського нового року в 2022 році.

Раніше ми повідомляли про те, що економіка України опинилася у стані рецесії.

На знімку: китайський порт Нінбо на карантині.

ІА "Вголос": НОВИНИ