Для порівняння: Польща зайняла 58-у позицію, Росія — 59-у, а Грузія — 73-у. Перші позиції рейтингу зайняли західноєвропейські держави: Швейцарія, Австрія і Німеччина. Ці країни і торік мали найвищі показники. У десятку країн-лідерів, по рейтингу форуму, входять також Франція, Канада, Іспанія, Швеція, США, Австралія і Сінгапур.
В випадку України міжнародні експерти дали найбільш високі бали в категорії «здоров'я і гігієна» (6,4 з 7 можливих), а також «людські ресурси» (5,1 балу). Найнижчі показники наша країна отримала в сегменті культурних і національних ресурсів, а також розвитку транспортної інфраструктури. За станом доріг Україна зайняла «гідне» 120-е місце серед 133 країн, за якістю інфраструктури аеропортів — 105-е.
Представники української туріндустрії серед головних проблем галузі називають нерозвиненість готельного господарства і транспортної інфраструктури. «В Україні дуже мало готельних об'єктів, де можна одночасно розмістити групу в 200-300 чоловік, недостатньо розвинена інфраструктура відпочинку і розваг, — стверджує директор компанії «BCD Travel Телехаус Київ» Володимир Волошин. — У нас великі проблеми з сервісом на залізницях, які, здається, на століття відстали від європейського залізничного транспорту по рівню технічного розвитку».
Також представники турбізнесу нарікають на слабку рекламну підтримку країни за кордоном. «Про Україну за кордоном знають мало. Є дві чіткі асоціації — Чорнобиль і «помаранчева» революція», — стверджує директор туристичної компанії Taurus Вадим Говоровський. На його думку, Україні потрібно брати приклад з інших країн, які себе активно «піарять» за кордоном. «У нас налагоджена співпраця з американською туристичною асоціацією, ми активно спілкуємося з німецькою і угорською сторонами. Нічого подібного з боку України в інших країнах просто немає», — говорить він.
«Іноземці відвідують всього 4 українських міста: Київ, Одесу, Велику Ялту і Львів. Про існування інших міст вони просто не знають», — додає Андрій Мамаєв, директор туристичної компанії «Елегант Тревел». Туризм в Росії, за його словами, розвинений набагато краще. У Європі організовуються чартерні рейси у напрямі Москви і Петербургу — як мінімум два таких рейса в тиждень відправляється з Італії.
В Україні досить складно організовувати корпоративні заходи за участю іноземців. Як приклад Говоровський приводить ініціативу шведської сторони провести декілька корпоративних поїздок в Україні до 300-ліття Полтавської битви. «Спочатку шведи планували організувати 3 групи туристів, але коли зіткнулися з організацією заходу, то обмежилися лише 1 групою», — стверджує він.
Що стосується оцінок Всесвітнього економічного форуму за участь держави в розвитку туристичної галузі — нам визначена 125-та позиція, а за популяризацію туристичної галузі серед іноземців нам дісталася 111-е місце.
ІА "Вголос": НОВИНИ