У такому мегаполісі як Київ проживають дуже різні люди. Адже тільки за офіційним даними їх є майже три мільйони. Як визначити, хто з них киянин? Хто може персоніфікувати типового мешканця столиці?

Соціологи вчора на круглому столі, присвяченого відтворенню "портрета киянина", оголосили результати своїх досліджень. Вони вважають, що це - симпатична замужня жінка 40 років, що має одну 15-річну дитину.

"Шаблонна" пані приділяє своїй зовнішності лише півгодини (15 хвилин перед роботою й стільки ж після). На спорт часу практично не вистачає. Але при цьому дама умудряється мати гарний вигляд, стежить за своєю вагою, однак не є зовсім худенькою, а радше - апетитною. Працює сучасна киянка звичайно в сфері послуг або управління персоналом. Вона не бос, оскільки не хоче брати на себе зайвої відповідальності, але займає не найнижчу посаду. Прагнення заробляти не дозволяє їй ледарювати, тим більше, що вона знає, де і як можна заощадити та заощадити грошенят. У середньому одержує $ 600-800 на місяць. Має вищу освіту, розумна й самовпевнена, може заткнути за пояс майже кожного чоловіка. Вона незалежна, часто розлучена, але має коханця або громадянського чоловіка. У неї є квартира (частіше двокімнатна), машина років десяти.

За словами соціолога Олександра Гончарука, половина киян не мають повноцінної відпустки - на це бракує часу. Для чверті людей це невелика проблема, інші страждають. Відпочивати їздять кияни недалеко, знову ж через нестачу часу. Воліють забувати про суєту за містом на базах відпочинку або в друзів, оскільки свого будиночка в селі середньостатистичний киянин не має. Продали під час кризи кінця 1990-х початку 2000-х років.

Підхід до життя в середнього киянина не відрізняється від решти України. Ті, хто народилися або довго живуть у місті, обожнюють влаштовувати незвичайні витівки, носити незвичайний одяг, прикраси, зачіску, поводитися так, щоб виділитися й запам'ятатися надовго. Але намагаються до скандалів справу не доводити і якщо переборщують, уміють "сховатися в тіні і злитися з парканом".

"Киянин - це співробітник офісу, який хоче або приватизувати частину цього бізнесу, або хоча б вирости по службі, - вважає психолог Олег Покальчук. - Якщо описувати його характер, то це людина з досить високою епатажністю, але до скандалу не доводить. Любить показувати свій фінансовий статус, але гроші витрачає більше на себе, ніж на різні благодійні цілі. Ця мода до нас ще не дійшла".

Главред


ІА "Вголос": НОВИНИ