Про це повідомила прес-служба Львівської ОДА.
Однак цьогорічний шестимісячний план виконано лише на 89,9%, тобто недоотримано 161,8 млн. грн. Більше половини з них (85,5 млн.грн.) недоотримано бюджетом м.Львова, де план надходжень платежів за 6 місяців виконано на 87,1%.
Окрім Львова станом на 1 липня 2011 р. не забезпечено виконання завдань з мобілізації платежів до загального фонду бюджетів 18 районів і міст обласного значення. Зокрема, недовиконання у місті Дрогобичі становить 17,8 млн. грн. або 31,1% до шестимісячного плану, Стрию – 8,9 млн. грн. або 21,1%, Бориславі – 7,9 млн. грн. або 30,2%, Трускавці – 7,1 млн. грн. або 25,8%, Самборі – 6,5 млн. грн. або 28,7%, Червонограді – 979 тис.грн. або 3,2%, Моршині – 720,9 тис.грн. або 11,5%, Н.Роздолі – 448,2 тис.грн. або 7,4%, Бродівському районі – 3,6 млн. грн. або 17,7%, Городоцькому – 3,4 млн. грн. або 19,2%, Золочівському – 2 млн. грн. або 13,4%, Мостиському – 1,2 млн. грн. або 10%, Перемишлянському – 4,3 млн. грн. або 35,1%, Сколівському – 6,8 млн. грн. або 33,6%, Стрийському – 1,7 млн. грн. або 5,9%, Яворівському – 1,6 млн. грн. або 5,5%, Самбірському – 905,4 тис.грн. або 11,3%, Буському – 469,4 тис.грн. або 4,3%.
Разом із тим, на місцевому рівні недостатньо проводиться робота із забезпечення більш повного використання можливостей збільшення доходів бюджету.
У обсязі платежів до загального фонду місцевих бюджетів цього року надходження податку з доходів фізичних осіб складають майже 82%, а виконання піврічного плану його надходження становить лише 88,8%. Водночас у заборгованості з виплати заробітної плати на 1 липня загалом у області залишилося недоодержаного місцевими бюджетами цього податку майже 8 млн .грн., з яких 4,5 млн. грн. у м.Львові, а 48,3 млн. грн. – у недоїмці. При цьому увесь борг з платежів до місцевих бюджетів протягом півріччя зріс в 1,8 раза і на 1 липня досяг 92,8 млн.грн.
Недостатньо приділяється увага податковими службами, органами місцевої влади контролю за недопущенням фактів виплати заробітної плати працівникам підприємств та організацій „у конвертах”, виплати заробітної плати працівникам без перерахування до бюджету податку з доходів фізичних осіб, виявленню платників, які нараховують заробітну плату нижче встановленого законодавством мінімального рівня, та використовують працю найманих працівників без належного оформлення, відповідно до вимог чинного законодавства.
В багатьох містах і районах допускаються суттєві недоліки в організації роботи щодо забезпечення ефективного використання земельних ресурсів та комунального майна, не повністю переглянуто договори оренди і приведено їх у відповідність до вимог чинного законодавства. Значна частина земельних ділянок несільськогосподарського призначення використовується без правовстановлюючих документів, а тому не оподатковується.
У І півріччі забезпечено виплату заробітної плати працівникам установ, що фінансуються з місцевих бюджетів, а також відпускних і допомог на оздоровлення педагогічним працівникам за передбаченими термінами. Але цього досягнуто переважно завдяки короткотерміновим позичкам, отриманим з єдиного казначейського рахунку на 1 липня в сумі 737,1 млн.грн., які доведеться повністю повернути.
Для порівняння: у І півріччі минулого року для цього вистачило таких позичок на 210,4 млн.грн.
Особливо посилюється напруження у фінансуванні передбачених місцевими бюджетами видатків там, де допущено відставання у виконанні річного плану. В першу чергу це стосується Львова, до загального фонду бюджету якого надійшло 42,4% платежів від передбаченого на рік обсягу, що менше середньообласного рівня надходження, Дрогобича – 42,8%, Самбора – 39%, Перемишлянського району – 37,8%.
Ситуація ускладнюється у зв’язку з тим, що в багатьох районах і містах обласного значення не виконано статті 77 Бюджетного кодексу України щодо забезпечення бюджетних установ у повному обсязі асигнуваннями на виплату праці.
На сьогодні не вистачає асигнувань на оплату праці працівникам бюджетних установ у бюджетах Львова – 46,5 млн.грн., Дрогобича - 12,9 млн.грн., Борислава – 7,3 млн.грн., Самбора – 4,4 млн.грн., Стрия – 3,1 млн.грн., Трускавця – 2,9 млн.грн., Нового Роздолу – 2,3 млн.грн., Бродівського району – 9,4 млн.грн., Самбірського – 6,9 млн.грн., Сколівського – 2,9 млн.грн.
Стан справ вимагає більшої уваги та мобілізації зусиль усіх служб та органів, причетних до бюджетного процесу, на вирішення завдань щодо наповнення доходної частини, збалансування місцевих бюджетів. В межах компетенції колегія прийняла рішення, спрямоване на активізацію цієї роботи.
ІА "Вголос": НОВИНИ