У четвертому турі змаганнях взяли участь 21 команда з Тернополя, Львова, Чернівців, Івано-Франківська та Білорусії, повідомили Вголосу організатори заходу.
Перемогу у четвертому турі перегонів виборола команда TopNode (Україна,Івано-Франківськ) . Відповідно друге і третє місця здобули команди Fresh(Білорусія, Брест) та RA-08 (Україна,Івано-Франківськ) відповідно.
Організувала захід громадська організація «Асоціація Робототехніки».
Попередні етапи чемпіонату з перегонів роботів «Roborace» 2012/2013 відбулися в Тернополі, у Коврові (Росія) та Чернівцях за новими правилами, ще більш наближеними до Формули-1.
Змагання стало світовим, і вже 2 грудня 2012 року «Roborace» відбулося у Південно-Африканській Республіці у спортивному центрі Університету Кейп Тауна серед студентської молоді.
Метою «Roborace» є стимулювання творчого, інтелектуального, духовного розвитку молоді, задоволення потреб у творчій самореалізації та подальший розвиток і популяризація робототехніки, інформаційних технологій, прикладного програмування в Україні та світі.
У чемпіонаті беруть участь команди, які складаються з 2-х або більше чоловік, один з яких є капітаном команди. Також до складу команди може входити тренер команди. Вікових, територіальних, національних, гендерних та інших обмежень до учасників чемпіонату немає. Особливо приємно, що з кожним сезоном збільшується кількість дівчат, які приймають участь змаганнях.
Найцікавішим є те, що чемпіонат є аналогом усім відомих перегонів Формула-1 з єдиною відмінністю - під час заїздів змагань роботи керуються виключно за допомогою штучного інтелекту. Всі інші способи – заборонені.
Учасники самостійно повинні підготувати робота, взявши за основу готове шасі або ж розробити його самостійно. Окрім вибору платформи, команди повинні оснастити робота підсистемою електроживлення, а також «інтелектом», який і буде керувати рухом машини, розпізнавати маршрут, обирати оптимальну швидкість та оминати перешкоди. Таким чином, всі макети машин-роботів є оригінальними, оскільки конструкцію, технічні рішення, програмне забезпечення розроблено самими учасниками з використанням покупних або виготовлених самостійно компонент. Команди самостійно розроблять алгоритм роботи пристрою, обирають комплектуючі і проектують взаємодію цих підсистем, створюють друковані плати, займаються монтажем компонентів і створенням спеціального програмного забезпечення для управління пристроєм. Успіх команди залежить, як стверджують учасники, від надійності системи живлення, довговічності двигунів та застосованої моделі чи методу розпізнавання ліній і перешкод, щоб орієнтуватися на трасі.
ІА "Вголос": НОВИНИ