Наталія Хоменко розповіла, що під час наради Асоціація пропонувала внести зміну до законопроекту «Про внутрішню торгівлю», зокрема, що стосується впровадження максимального терміну оплати за поставлену продукцію у супермаркет в залежності від його терміну придатності.

«Наші деякі пропозиції вже враховані. Навіть, що стосується встановлення відстрочки платежу для торгівельних мереж за харчову продукцію з терміном придатності до 10 днів – максимальна відстрочка 10 робочих днів, 30 днів – відстрочка 30 днів. Ми ще пропонували встановити відстрочку платежу для усіх продовольчих товарів, де термін придатності більше 30 днів у період не більше 45 календарних днів, але ця пропозиція поки що не пройшла», - пояснила Наталія Хоменко.

Водночас вона повідомила, що для інших груп товарів потрібно знаходити відмінні підходи щодо оплати, оскільки є соціально значимі товари, для яких державою встановлена максимальна торгівельна надбавка, а також товари, для продажу яких потрібно більше часу і торгівельні мережі беруть їх під реалізацію.

Крім того, Наталія Хоменко розповіла, що Асоціація передала Мінекономіки звернення, де зокрема пропонується встановити загальний граничний розмір маркетингових витрат у торгівельних мережах для постачальників продовольчих товарів у розмірі 5%, з яких 3% це самі маркетингові витрати, а 2% ретро-бонуси для торгівельних мереж.

«Сьогодні не вистачає торгівельних площ, а багато виробників хочуть бути представлені у торгівельних мережах. І деякі торгівельні мережі, які є монополістами завищують плату за вхід, за товарну позицію, за розміщення стенду тощо», - зазначила Наталія Хоменко.

Сьогодні, в залежності від виду товару, максимальна відстрочка може становити 180 днів.

ІА "Вголос": НОВИНИ