З 1 січня 2022 року в Україні набув чинності закон «Про внутрішній водний транспорт». Відповідно до його положень, доступ до внутрішніх вод для вантажних суден країни-агресора відтепер заборонено.
Текст закону оприлюднили на офіційному сайті Верховної Ради України.
Нагадаємо, сам закон український парламент ухвалив ще 3 грудня 2020-го року, а 30-грудня того ж року свій підпис на документі поставив президент Володимир Зеленський.
«Перевезення в каботажних рейсах між річковими портами… для здійснення вантажних операцій на внутрішніх водних шляхах України… можуть здійснюватись українськими суднами або іноземними суднами, судновласниками яких виступають зареєстровані на території України суб'єкти господарювання, крім суден під прапором держави-агресора, суден, власниками яких… є громадяни держави, визнаної Україною державою-агресором або державою-окупантом», — йдеться у документі.
Згідно з документом, внутрішні води України включають такі річки, як Дніпро, Дунай і Дністер. Зауважимо, що в цілому документ визначає правові, економічні та організаційні засади діяльності внутрішнього водного транспорту.
Закон урегульовує відносини в галузі судноплавства на внутрішніх водних шляхах України. Зокрема, встановлюються умови роботи внутрішнього водного транспорту, використання внутрішніх водних шляхів та їхніх берегових смуг для судноплавства. Унормовується питання майна, що затонуло на внутрішніх водних шляхах, відповідальності судновласників за порушення законодавства про внутрішній водний транспорт тощо.
Також закон імплементує основні вимоги директив та регламентів Європейського Союзу згідно з Угодою про асоціацію з ЄС.
В Україні лише 1% вантажних перевезень здійснювався річками, хоча це найдешевший і найбільш екологічний спосіб доставлення вантажів у світі. Після набрання чинності цим законом у нашій державі з’явиться конкурентний ринок річкових перевезень вантажів. За підрахунками Міністерства інфраструктури, це дасть змогу збільшити вантажопотік до 30 млн т на рік та створити економічний ефект для держави в обсязі близько 13-16 млрд грн щороку. Крім того, збільшення вантажних перевезень річкою допоможе вберегти від руйнування автошляхи та заощадити державні кошти на ремонті дорожнього покриття.
Нагадаємо, як писав "Вголос", голова Комітету Верховної Ради з питань нацбезпеки, оборони та розвідки Олександр Завітневич анонсував скорочення списку професій жінок, представники яких повинні стати на військовий облік в Україні. Зараз там є професії, які дійсно не знадобляться ЗСУ.
ІА "Вголос": НОВИНИ