Про це свідчать дані Споживацької панелі домогосподарств GfK Ukraine.
Якщо 10 років потому українці при покупці олії безперечно надавали перевагу розливній неочищеній олії (вона займала 81% ринку в 2001 році), то останні два року її частка не досягає й третини ринку олії. Безумовним лідером стала рафінована олія: її частка виросла з 16% в 2001 році до 60% в першому кварталі 2011 року.
Хоча олію в пляшках в Україні виробляє більш ніж 100 виробників, перша десятка гравців займає майже дві третини ринку. Останні роки за лідерство змагаються дві потужні компанії – Кернел («Щедрий Дар», «Чумак», «Стожар», «Любонька» та «Орія») та Bunge («Олейна», «Розумниця» та «Золота краплинка»). Наступна група гравців, до якої входять Укролія («Диканька», «Диканський хуторок», «Маслинка», «Garna»), Оліяр («Майола»), Пологовський маслоекстраційний завод («Славія») та Віктор і К («Королівський смак»), теж займає хоча й меншу в порівнянні з лідерами, але суттєву частку ринку.
Потужну конкуренцію маркам виробників складають власні марки торгівельних мереж (так звані private label). Зокрема, це такі марки як «Премія», «Фуршет», «Bon Vie», «Добрий кухар», «Eurogroup», «Семерка», «Natura Verde», «Aro» та багато інших, частка яких постійно росте. Якщо в цілому в Україні в 2010 році власні марки займали 6% ринку олії, то в Києві вони виграли 14% ринку, а в Одесі кожна четверта куплена в 2010 році пляшка олії належала до private label.
ІА "Вголос": НОВИНИ