Законопроект, який розробив Мін‘юст з метою виконання Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України, був ухвалений сьогодні, 3 травня, у ході засідання Уряду, інформує прес-служба Міністерства юстиції України.

Як повідомила перший заступник Міністра юстиції Інна Ємельянова, законопроект розроблено з метою встановлення засад запобігання та протидії дискримінації в Україні.

За словами представника Мін‘юсту, попри загальну заборону дискримінації, встановлену Конституцією України, низкою міжнародних договорів, ратифікованих Україною, та низкою законодавчих актів, окремі з яких встановлюють відповідальність за дискримінацію, на сьогодні в законодавстві Україні відсутній законодавчий акт, в якому було б чітко сформульовано визначення поняття "дискримінація" та визначено форми дискримінації. Це, у свою чергу, ускладнює належне забезпечення правового механізму протидії цьому явищу в країні.

Вирішення цих питань пропонується забезпечити шляхом:

визначення у законопроекті поняття дискримінації і її основних форм; запровадження принципу недискримінації у законодавстві України;
встановлення заборони дискримінації з одночасним визначенням дій, які не вважаються дискримінацією;
визначення суб’єктів, наділених повноваженнями щодо запобігання та протидії дискримінації, що включає наділення Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини додатковими повноваженнями щодо запобігання та протидії дискримінації;
запровадження антидискримінаційної експертизи, в тому числі, обов’язкової для проектів законів України, актів Президента України, інших нормативно-правових актів, що розробляються Кабінетом Міністрів України, міністерствами, іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади.

Відповідно до положень законопроекту дискримінація – рішення, дії чи бездіяльність, що спрямовані на обмеження або привілеї щодо окремої особи чи групи осіб за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками, якщо вони унеможливлюють визнання і реалізацію на рівних підставах прав і свобод людини і громадянина.

Формами дискримінації пропонується визнати пряму дискримінацію, непряму дискримінацію, підбурювання до дискримінації та утиск.

Суб’єктами, наділеними повноваженнями щодо запобігання та протидії дискримінації, пропонується визнати Верховну Раду України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Кабінет Міністрів України, інші державні органи, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, громадські об'єднання, фізичних та юридичних осіб.

Передбачається, що прийняття законопроекту дозволить встановити засади запобігання та протидії дискримінації в Україні.

ІА "Вголос": НОВИНИ