Про це пише ЛігаБізнесІнформ з посиланням на вчорашнє засідання Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики, за підсумками якого було ухвалено рішення рекомендувати парламенту прийняти у другому читанні проект Податкового кодексу України (N7101-1).
При обговоренні проекту під час засідання комітету висловлювалися зауваження і пропозиції, деякі з них члени комітету пообіцяли врахувати і включити в порівняльну таблицю проекту.
На думку першого заступника Міністра фінансів Вадима Копилова, проект Податкового кодексу став більш збалансованим для сьогоднішнього стану економіки і суспільства. "З одного боку є інтереси уряду, спрямовані на соціальний захист населення, поліпшення добробуту своїх громадян, з іншого боку є інтереси бізнесу, також є доходи і витрати бюджету, і на сьогодні між цими сторонами знайдено компроміс", - підкреслив він. Згоден з такою думкою і голова комітету Віталій Хомутиннік: "Узгодити всі, на жаль, неможливо, тому що одна сторона коштує принципово на тому, щоб залишити все як є, інша наполягає на редакції першого читання. Тому мені здається, що певний компроміс досягнутий, і думаю, що він достатньо збалансований ".
Найбільший інтерес, звичайно ж, викликають норми про спрощену систему оподаткування, що викликали найбільший резонанс серед представників бізнесу.
Зокрема, в допрацьованому проекті Податкового кодексу передбачено, що кількість осіб, які перебувають з фізособами-підприємцями у трудових відносинах, одночасно не перевищує 4 особи (включаючи членів сімей). Представники малого та середнього бізнесу вимагали збільшити максимальну кількість працівників до 10.
Ще один критерій для "спрощенців" - обсяг доходу не повинен перевищувати 600 тис.грн. за умови застосування при проведенні розрахункових операцій у готівковій та / або безготівковій формі касових апаратів або 300 тис.грн. - Без їхнього застосування. Підприємці просили 1 млн.грн. - Без застосування касових апаратів і додаткового обліку всіх господарських операцій. Крім того, були озвучені вимоги за ставкою єдиного податку для фізосіб-підприємців у залежності від виду діяльності з розрахунку на календарний місяць у межах від 20 до 200 грн. при обсязі доходу (виручки від реалізації продукції) не більше 500 тис.грн., від 200 до 400 грн. - При обсязі доходу не більше 1 млн.грн.
Автори Податкового кодексу також не врахували побажання бізнесу щодо застосування спрощеної системи оподаткування. Так, згідно з новою редакцією документа, "спрощенка" не поширюється на фізосіб-підприємців, які здійснюють: діяльність у сфері розваг; виробництво і роздрібний продаж підакцизних товарів (крім діяльності фізосіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива); виробництво і роздрібний продаж паливно-мастильних матеріалів; видобуток, виробництво та інші види діяльності з дорогоцінними металами та камінням; видобуток і реалізацію корисних копалин; фінансову діяльність, операції з нерухомим майном, в тому числі, з надання в оренду / суборенду торгових місць та інших послуг на ринках та / або в торговельних об'єктах; оптову торгівлю і посередництво в оптовій торгівлі; діяльність з надання послуг у сфері ТБ і радіо; діяльність у сфері наземного, водного, авіаційного транспорту, надання додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій (крім діяльності таксі, нерегулярного пасажирського транспорту та автомобільного вантажного транспорту ); зовнішньоекономічну діяльність, крім експорту програмного забезпечення та послуг з віддаленій підтримки програм і устаткування, розробленні постачання та оновлення програмного забезпечення, надання послуг у сфері інформатизації; діяльність з надання послуг пошти і зв'язку; діяльність з проведення розслідувань і забезпечення безпеки; діяльність у сфері права; діяльність у сфері бухгалтерського обліку та аудиту; діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії; діяльність з консультування в питаннях комерційної діяльності та управління; діяльність з управління підприємствами, допоміжну діяльність у сфері держуправління; рекламну діяльність; технічні випробування та дослідження; підбір та забезпечення персоналом; діяльність з перепродажу предметів мистецтва, колекціонування та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату; роздрібну торгівлю виробами з дорогоцінних металів та каміння; роздрібну торгівлю через мережу Інтернет; роздрібну торгівлю через торгові автомати.
Як зазначив В. Хомутиннік, роль комітету в питанні доопрацювання проекту рекомендаційна, остаточно буде визначатися депутатський корпус голосуванням по кожній пропозиції. "Тобто якщо є рішення комітету, це не означає, що це ж рішення залишиться в остаточній редакції тексту, який буде прийнятий у Верховній Раді", - сказав він. Глава комітету також повідомив, що розгляд проекту Податкового кодексу в парламенті більше не будуть переносити, процедура почнеться вранці у вівторок, 16 листопада, і завершиться до четверга, 18 листопада.
Коментуючи підсумки засідання податкового комітету, голова комітету захисту підприємців при опозиційному уряді Оксана Продан підкреслила, що представники бізнесу, які виступали на засіданні, звернули увагу народних депутатів на те, що проект Податкового кодексу не відповідає інтересам бізнесу, економіки і держави і, крім цього, не може бути введений в дію раніше 1 січня 2012 у відповідності з чинним законодавством. "Незважаючи на очевидне бажання глави комітету Хомутинника підтримати малий і середній бізнес і врахувати в проекті положення, викладені представниками бізнесу в проекті меморандуму, комітетом схвалено проект Податкового кодексу в редакції, яка включає в себе всі негативні щодо малого та середнього бізнесу норми", - заявила О. Продан.
Народний депутат (НУНС) Ксенія Ляпіна також підкреслила, що комітет Верховної Ради не врахував зауважень і пропозицій підприємців до проекту Податкового кодексу. "Незважаючи на всі заяви глави комітету, нічого з того, що підприємці висували як вимоги до уряду і Верховній Раді, не враховано", - сказала К. Ляпіна. Вона звернула увагу на те, що, зокрема, не вирішено низку проблемних для бізнесу питань в плані адміністрування податків. "Питання зависло в повітрі. Кажуть, вирішити в залі. А як вирішити в залі? Мінфін скаже голосувати за перевірки в тому вигляді, в якому він їх нав'язує, і більшість проголосує. Значить, не врахована поправка", - пояснила вона.
На думку К. Ляпіної, те, що відбувається з доопрацюванням проекту Податкового кодексу, свідчить про глибоку нерозумінні самої сутності підприємницької діяльності та малого бізнесу з боку, в першу чергу, Міністерства фінансів. "А комітет працює філією Мінфіну, він не працює як комітет Верховної Ради. Це не позиція комітету, це позиція Мінфіну. Тут головний Копилов, що він сказав - те й роблять", - підкреслила депутат.
Незважаючи на те, що текст підготовленого до другого читання проекту Податкового кодексу автори обіцяли опублікувати на порталі Верховної Ради ще в четвер, 11 листопада, за станом на 13:00 п'ятниці, 12 листопада, він так і не з'явився. Парламентський комітет з питань податкової та митної політики обмежився лише порівняльними таблицями, які оприлюднив вчора по закінченні засідання.
ІА "Вголос": НОВИНИ