У вакцинацію, як засіб тотального контролю над людством, вірять 42% мешканців чотирьох областей - Львівської, Івано-Франківської, Чернівецької та Закарпатської. Крім того, 14% переконані, що в церквах та храмах вірус не поширюється, оскільки це – святе місце. А 18% респондентів вірить, що алкоголь та часник – найкраща профілактика від COVID-19.
Такі результати дослідження отримала соціологічна агенція Fama на замовлення громадської організації “Львівський медіафорум.”
Чим вище освіта, тим більше щеплень
Дослідники також з’ясували, як “карпатський регіон” ставиться до вакцинації. Відтак, найбільш позитивне ставлення до вакцинації продемонстрували респонденти з вищою освітою. У розрізі вікових груп найбільш позитивно налаштовані щодо вакцинації респонденти віком 26-35 років. Серед них 53% ставляться до вакцинації позитивно, 31% – негативно, 16% вагаються з оцінкою.
Найбільш скептично налаштовані щодо вакцинації респонденти віком від 16 до 25 років. Лише 38% представників цієї групи вказали, що мають позитивне ставлення до неї. 43% з них ставляться до вакцинації негативно, а 18% не змогли визначитись із відповіддю.
Майже половина опитаних (46%) не бажають вакцинуватись від COVID-19.
23% бажають вакцинуватись лише за певних умов, 17% готові вакцинуватись незалежно від умов. 14% опитаних вказали, що вже вакцинувались від COVID–19.
Найчастіше люди відмовляються від вакцинації через те, що не довіряють вакцині, вважають її неефективною, або ж бояться її робити.
Водночас 23% готові переглянути своє ставлення до вакцинації, якщо на їхню думку з’явиться “хороша вакцина”, коли будуть впевнені у якості вакцини або вона пройде усі рівні тестування. І ще тоді, коли вакцину правильно транспортуватимуть та зберігатимуть.
ЗВІДКИ ДІЗНАЮТЬСЯ НОВИНИ
У цьому ж дослідженні соціологи також проаналізували, що люди роблять із новинами. Відтак, найпоширеніша практика взаємодії з новинами, що зацікавили людину – це обговорення її зі своїм оточенням. Це робить 45% опитаних респондентів. Натомість 36% взагалі ніяк не взаємодіють з новиною – просто прочитали і закрили новину. Коментують чи поширюють новину всього 10-11% опитаних.
У дослідженні також з’ясували, звідки найчастіше дізнавалася нову інформацію. Відтак, 65% респондентів найчастіше отримували новини з українських телеканалів, 61% – з Facebook, 55% – від близького оточення (друзі, родичі), 35% – з Youtube, 30% – з новинних сайтів, 29% – від людей, з якими контактують (наприклад, продавці, перукарі, водії), 28% – з Viber-чатів. Газети були основним джерелом новин для 14% респондентів, радіо – для 12%.
Ознайомитись детальніше з результатами дослідження можна за посиланням: https://bit.ly/3D00vAX.
Зауважимо, що дослідження проводили в липні 2021-го року. відтак, оцінювати його релевантність на сьогодні складно.
ДОВІДКА:
Участь в опитуванні взяли мешканці чотирьох областей західної України: Львівської, Закарпатської, Івано-Франківської та Чернівецької. Дослідження здійснене у партнерстві з Lviv Media Forum в межах проєкту «Західноукраїнська медіамережа з протидії дезінформації», яке реалізовується за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).
Збір даних здійснювався у період з 14 по 25 липня 2021 року. Опитували людей віком від 16 до 65 років. Параметрами відбору респондентів були вік, стать, тип населеного пункту та область проживання. Об’єм вибірки – 400 осіб. Максимальна теоретична похибка репрезентативності вибірки з довірчою імовірністю 0,954 – 4,9%.
Нагадаємо, як писав «Вголос», цього тижня у Львівській лікарні від ускладнень, пов'язаних з COVID-19, померла 40-річна мати трьох дітей. Медики двічі реанімували її, проте рятувати жінку було запізно.
Зауважимо, що родина померлої жінки виступила категорично проти вакцинації від коронавірусу. При цьому, в неї вдома - ще троє хворих на COVID-19.
ІА "Вголос": НОВИНИ