На вулиці Степана Бандери вже закінчили основні роботи та відновили рух транспорту. Втім, упродовж кількох днів помітні й перші проблеми з курсуванням автомобілів та електротранспорту. Чи працює рух на вулиці належним чином та які недоліки стали очевидними після ремонту, читайте в матеріалі “Вголосу”.
Довгоочікувана реконструкція вулиці С. Бандери розпочалась ще у вересні минулого року, перед місцевими виборами. Вартість ремонту сягнула 209,5 млн грн без врахування розробки проєктної документації. За умовами тендера, роботи мали виконати до 30 червня 2021 року.
Андрій Садовий обіцяв 6 грудня 2019-го, що ремонт вулиці планують зробити до кінця 2020 року. Втім, безпосередньо реконструкція вулиці розпочалася лише 28 вересня 2020-го. Щодо закінчення робіт, то спочатку Андрій Садовий вже назвав кінець серпня поточного року, а потім переніс “дедлайн” на кінець року.
Пішохідна зона: що не так?
Під час реконструкції вулиці С. Бандери у Львові ділянку між вулицями Городоцькою та Федьковича вирішили зробити закритою для проїзду авто. Тож на цьому відтинку облаштували пішохідну зону з можливістю руху громадського транспорту. Відтак тепер автомобілям доведеться повертати з Городоцької праворуч на Тобілевича, Федьковича та площу Кропивницького, а з іншого боку – також повертатимуть на Кропивницького і об’їжджатимуть цей квартал через Городоцьку і Коротку.
“Вітання львівським урбаністам. Моє бачення, що за всі недоліки на вулиці мають відповісти вони. Концепція до кінця ще не напрацьована. Втім, я тішусь, що ремонт закінчився. Відкриття проїзду по цій вулиці трохи розвантажило ситуацію на сусідніх дорогах. Це доволі відчутно. Щодо пішохідної зони, то, думаю, це питання повинні спеціалісти розібрати. Якщо ж урбаністи бачать тут пішохідну зону, то хай так буде”, – розмірковує Петро Адамик, голова фракції “ЄС” у Львівській міськраді.
Чиновники це рішення обумовили тим, що трафік приватного транспорту вкінці вулиці є незначним. Відтак облаштування квазікільця навколо цієї зони дозволяє розвантажити її для громадського транспорту та створити комфортні умови для пішоходів. Однак упродовж кількох днів після відкриття вулиці для проїзду помітно, що водії порушують правила на цій ділянці. Зокрема, ігноруючи те, що зона є пішохідною, там проїжджають приватні автомобілі.
На площі Кропивницького час від часу чатують поліціянти. Втім, людей це не завжди зупиняє, а патрульні не встигають всіх карати. Водночас у соцмережах думки мешканців щодо пішохідної зони розділились. Багато людей дійсно підтримують створення такої ділянки, але не менше людей говорять про те, що така зона в цьому місці не потрібна.
“Це пряма вулиця виїзду на залізничний вокзал. Особисто я не вважаю доцільним робити пішохідну зону на магістральній вулиці, яка все-таки є однією з кільцевих розв'язок центральної частини міста. Але це бачення керівників та управлінців. На моє зауваження, що вона має бути повноцінною, ніхто не реагував. Також я пропонував зробити поворот трамвая праворуч з вул. С. Бандери. Це важливе рішення, яке дало б велике покращення. Тобто ми створили б транспортне кільце навколо центру”, – каже Ігор Зінкевич, голова фракції “Варти” у ЛМР.
Тролейбусна мережа
Під час реконструкції вулиці С. Бандери було замінено контактну мережу електротранспорту. Зокрема, на перехрестях з вул. Героїв УПА та вул. Антоновича встановили нову тролейбусну контактну мережу, яку об’єднали з трамвайною. Раніше саме трамвайна мережа залишалась знеструмленою. Втім, після реконструкції підрядник встановив нові деталі, які тепер залишають тролейбусну мережу без струму.
“Традиційно (про це написано в кожному підручнику з облаштування контактної мережі електротранспорту) в таких випадках встановлювали перетин «трамвай - тролейбус», в яких тролейбус рухається «під струмом», а трамвай – «без струму». Тобто розриву тролейбусних контактних дротів немає, а пантограф трамвая рухається по ізольованих напрямних”, – пояснює траспортний фахівець та голова ГО “Львів’яни за електротранспорт” Антон Лягушкін.
Також Антон Лягушкін на своїй сторінці у Facebook розповів, чому було зроблено таку рекомендацію, що тролейбус проходить перетин «під струмом» (з увімкненими двигунами), а трамвай – «без струму» (на вибігу). За його словами, коефіцієнт тертя кочення «сталь по сталі» менший, аніж коефіцієнт тертя кочення в парі «гумове колесо по асфальту (бруківці)». Відповідно, коефіцієнт опору руху в трамвая завжди значно менший, ніж у тролейбуса. Також трамвайний вагон має значно більшу масу та момент інерції обертових пар. Тож запас кінетичної енергії та імпульсу в трамвая більший. Тобто за інерцією, із вимкнутими двигунами, трамвай завжди проїде більшу відстань, ніж тролейбус, при однаковій початковій швидкості.
Під час брифінгу щодо відкриття проїзду по вул. С. Бандери міський голова Львова сказав, що цим питанням займались фахівці й проблем виникнути не мало б. Втім, на перехресті вул. Антоновича – Бандери вже траплялись випадки, коли тролейбус зупинявся. Зокрема, про це повідомляли мешканці у соцмережах.
“На вулиці С. Бандери відбуваються нелогічні перетини між трамваями та тролейбусами. Технологія зараз передбачає новіші речі. Я робив зауваження, але вони йшли по проєкту й ніяких зніми не робили”, – каже Ігор Зінкевич.
Небезпечна вулиця
Вулиця С. Бандери відкрита для проїзду автомобільного транспорту. Втім, дорожніх знаків та світлофорів тут немає. Є тільки тимчасові. Більшість водіїв їздить, як хоче, особливо гостро проблема відчутна на перехрестях. Тож поки вулиця залишається не зданою в експлуатацію, то актуальне питання – хто відповідає за рух на дорозі?
Про цю проблему говорить й голова транспортної комісії Ігор Зінкевич. Він каже, що два роки тому через недолуге проєктування паркового майданчика, який був за три метри від пішохідного переходу на вул. Замарстинівській, настала смерть людини. Втім, за цей час ніхто не покараний.
“В мене зараз є одна підозра, але наразі я її не можу підтвердити, але видно, що живлення 600 Вт, силові кабелі не були замінені. Проєкт нібито зданий, але акта прийому-передачі ніхто не надавав. Всі недопрацювання, за словами міського голови, будуть проводити під час гарантійного періоду. Здачі в експлуатацію немає. Для мене зараз це не відкрита вулиця, а будівельний майданчик, по якому дозволили рух приватного та громадського транспорту. Втім, хто буде нести відповідальність, якщо щось станеться, – невідомо”, – розповідає Зінкевич.
“Рагулі на марші”
Після закінчення реконструкції вулиця Бандери мала б стати однією з найкращих у місті. Але, як виявляється, такі проєкти створені не для львівських водіїв. Спочатку проблема полягала в тому, що вони паркували свої автівки або на велодоріжці, або на хідниках. Втім, після відкриття останньої ділянки водії масово почали їздити не тільки по пішохідній зоні, а ще й по тротуару, де раніше була частина вулиці Героїв УПА.
Фото: Вголос та Зручне місто
Ще одним курйозом стало те, що підрядник в мінусову температуру прокладав асфальт. Відповідно, зараз видно, що покриття неякісне.
ІА "Вголос": НОВИНИ