В день Різдва за григоріанським календарем до мальовничих курортів українських Карпат зі Львова вирушив перший «Буковельський експрес». Журналіст «Вголосу» вирушив у подорож ранковим рейсом, щоб розповісти читачам про цей важливий проєкт.

Укрзалізниця впроваджує в Україні пілотний проєкт Public Service Obligation (PSO). Якщо коротко, то це ринкова модель замовлення транспортних послуг, при якій держава або місцева влада оплачують перевізнику вартість соціально значущих маршрутів.

«Буковельський експрес» став уже четвертим маршрутом, запущеним цього року, який обслуговуватиме сучасний дизель-поїзд, придбаний у вітчизняного виробника. Раніше аналогічний потяг виїхав на маршрут Одеса — Ізмаїл, ще два поїзди — на маршрути Попасна — Харків, Харків — Суми — Ворожба — Харків та Коломия — Ківерці.

«Буковельський експрес» відправляється зі Львова щодня о 6:40 год, курсує через Галич, Надвірну, Делятин, Яремчу, Микуличин, Татарів (Буковель), Ворохту та прибуває на станцію Ясіня (Закарпатська область) о 12:25 год. Зворотньо поїзд вирушає о 16:30 год. та прибуває до Львова о 22:10 год.

Підписання меморандуму та запуск першого рейсу

25 грудня, 6 ранку, Львів. На залізничному вокзалі стоїть новенький потяг ДПКр-3, який вже за 40 хв має відправитись у першу свою подорож до мальовничих українських Карпат. На пероні потрохи збираються журналісти, керівництво області та Укрзалізниці, а також всі охочі, хто прийшов глянути на сучасний вітчизняний експрес. Журналісти роздивляються потяг, знімають, фотографують та спілкуються з провідниками, які вже чекають на перших пасажирів.

Через 20 хвилин керівництво Укрзалізниці підписує PSO-меморандум із заступником голови Львівської облради Юрієм Холодом та заступником голови ОДА Юрієм Бучком. Представники області наголошують, що це є дуже важливий проєкт для Західної України, а особливо для Львова.

«В межах меморандуму зробимо разом усе можливе, аби якнайшвидше модернізувати і розвинути залізничне сполучення в області та українських Карпатах. Як не крути, Львів є головним містом Західної України, його столицею. Саме ми маємо великий сучасний міжнародний аеропорт, котрий за кількістю пасажирів є третім в Україні після двох київських. І саме сюди прибуває хвиля туристів, зокрема і з арабських країн. З новим і якісним залізничним сполученням нам вдасться затримати гостей на більше часу у нашому регіоні. А це означає – залучити більше грошей у місцеву економіку, розвинути сервіс, а отже, і самі наші громади», – каже Юрій Холод.

Одразу після підписання бачимо перших пасажирів. Сьогодні їх небагато, адже це тільки перший рейс, але голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін каже, що на 2 січня вільних квитків на цей потяг вже не залишилось.

Після пасажирів до вагона запрошують журналістів, а водій повідомляє, що за кілька хвилин вирушаємо. Влаштовуємось зручніше, спілкуємось з пасажирами й чуємо з гучномовця: «Увага! Зачиняю двері. Наступна станція Івано-Франківськ. Щасливої нам дороги!». Декілька секунд – й перший «Буковельський експрес» відправляється в подорож до Карпат.

Під час поїздки роздивляємось потяг. Вже через годину нашої подорожі можемо говорити про комфортність цього експреса. Доволі помітно, що збільшились місця для багажу, а відтак там можна вмістити чималі валізи. Біля кожного сидіння розташована розетка, з двох сторін підлокітники, а також підголівники. Дуже якісним є тамбур, адже він обладнаний навіть кнопкою зв'язку з водієм. Скористатись вбиральнею тепер можна навіть на зупинках, адже туалет обладнаний вакуумною системою.

До Івано-Франківська приїжджаємо раніше від зазначеного часу. Виходимо подихати свіжим повітрям на кілька хвилин та фотографуємо потяг на станції. О 9:18 рушаємо далі.

Дорогою нам також надали можливість поспостерігати за роботою водія з кабіни потяга.

«Буковельський експрес» є дуже зручним для подорожей до найвідомішого водоспаду Пробій та Скель Довбуша, які розташовані в Яремчі; найдовшого села в Україні — Микуличин; до віадука у Ворохті, який збудовано у 1895 році, за часів Австро-Угорщини, та селища Ясіня Закарпатської області, звідки можна дістатися до мальовничої вершини гори Драгобрат — найвищого гірськолижного курорту українських Карпат. З вікна потяга ми мали можливість насолодитись мальовничими краєвидами.

Мешканці сіл довкола Буковелю тішаться новому експресу 

 

Об 11:21 прибуваємо на станцію Татарів. Тут нас тепло зустрічають місцеві мешканці. Люди раді зустрічати новий потяг, адже це дуже великий внесок в економіку їхньої громади.

«Ще восени ми дали обіцянку українцям та Президенту до кінця року придбати та запустити 4 дизель-поїзди, і ми її виконали. Впродовж листопада-грудня цього року нам вдалося придбати та запустити вже третій сучасний дизель-поїзд. Ще один було випущено на маршрут у травні цього року. Ці експреси дали старт оновленню парку поїздів для регіональних перевезень, якого не проводили багато років. Сьогоднішній експрес стане зручним для тих, хто мандрує зі Львова та Івано-Франківська до курортів українських Карпат», — зазначив Олександр Камишін.

Голови Ясінянської ОТГ та Ворохтянської ОТГ вручили подяки керівництву Укрзалізниці за вагомий внесок у розвиток інфраструктури краю, а гостей зігріли гарячим чаєм та пригостили різними смаколиками.

Як повідомили представники Укрзалізниці, є домовленості з відпочинковим комплексом «Буковель» щодо довезення до курорту пасажирів потяга. Відтак після кожного рейсу тут вас чекатимуть шатлбаси. Ціна однієї поїздки 50 гривень. Ці автобуси також довозять людей на потяг з курорту, але потрібно заздалегідь планувати свій виїзд. Адже через затори поблизу відпочинкового комплексу ми спізнились на «Буковельський експрес» та їхали назад іншим потягом.

Загалом враження від «Буковельського експреса» залишились тільки чудові. Адже це комфортний та якісний потяг українського виробництва, який швидко та безпечно довезе вас на відпочинок. Враховуючи погодні умови та ситуацію на дорогах, Укрзалізниця дає альтернативну можливість їздити своїм пасажирам на відпочинок. Також експрес зручний для пасажирів, які подорожують з Києва та зворотно поїздом № 91/92 Київ — Львів — Київ. У разі відсутності місць на прямі поїзди вони зможуть дістатися до українських Карпат лише з однією зручною пересадкою.

ІА "Вголос": НОВИНИ