Сьогодні Андрія Свищо, проти якого порушена кримінальна справа, звільнили з посади керівника «Львівелектротрансу». Проте «опальний» директор має змогу поновитись на посаді через суд. Яке майбутнє чекає комунальне підприємство та хто очолить «Львівелектротранс». Детальніше у матеріалі «Вголос».

Спершу захищають, потім звільняють 

Керівник «Львівелектротрансу» був звільнений після службової перевірки стосовно зловживання службовим становищем. Про це повідомляє ЛМР.

Нагадаємо, що правоохоронні органи звернули увагу на діяльність Андрія Свищо ще весною. 31 травня керівнику комунального підприємства  була оголошена підозра в кримінальному провадженні за за ч.5 ст.191 Кримінального кодексу України – розтрата державних коштів через зловживання службовим становищем в особливо великих розмірах.

Як стверджувала згодом на засіданні Галицького районного суду старша слідча відділу розслідування злочинів загально кримінальної спрямованості слідчого управління ГУ НП у Львівській області Наталія Марич, вже колишнього керівника «Львівелектротранс» звинуватили в умисній розтраті бюджетних коштів на суму майже 1 млн грн. 

Цікаво, що спершу ЛМР оприлюднила заяву, в якій стверджувала, що дії Андрія Свищо навпаки сприяли економії коштів комунального підприємства. Зазначається, що дії керівника «Львівелектротранс» дозволили зекономити 5,3 млн грн бюджетних коштів. Проте Львівська міська рада готова сприяти розслідуванню.

Очевидно, з огляду на те, що за результатом службового розслідування ЛМР було прийняте рішення звільнити Андрія Свищо, його дії не лише дозволили «зекономити підприємству 5,3 млн грн», але й мали інші наслідки. 

Юридична «лазійка» для опального директора 

Теоретично, в Андрія Свищо є можливість повернутися на посаду. 

Річ у тому, що чинний Закон України «Про міський електричний транспорт» у п. 3 статті 19 говорить, що призначення і звільнення керівників підприємств міського електротранспорту відбувається за погодженням із Міністерством інфраструктури.



Керівник перевізника приймається на роботу за контрактом. Прийняття і звільнення керівника із займаної посади узгоджується з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту у межах їх повноважень", - йдеться в документі. 

Як повідомив у коментарі для «Вголос» голова ГО «Львів'яни за електротранспорт» Антон Лягушкін, існує також відповідне розпорядження тодішнього міністра інфраструктури Пивоварського, датоване 2015-м роком.  Він підписав наказ № 546, який повністю визначає процедуру призначення/звільнення керівників підприємств міського електротранспорту. Проте у Львові починаючи із 2016 року жодного разу не дотримались цієї процедури призначаючи керівників міського електротранспорту. 

"Якщо Андрій Свищо знайде доброго юриста, він може легко довести, що його звільнили із порушенням процедури. Втім, це саме стосується і його призначення", - зауважив Лягушкін. 

Андрій Свищо був призначений з порушенням вказаної процедури, проте так само без її дотримання він був звільнення. Власне, нещодавно Галицький районний суд відмовив державному обвинуваченню в клопотанні про звільнення Андрія Свищо з займаної посади. 

Голова транспортної комісії Ігор Зінкевич, депутат ЛМР від фракції «ВАРТА», у коментарі «Вголос» наголосив, що суто теоретично Андрій Свищо має юридичні підстави, аби звернутися до суду. 

"Його взяли по договору, всупереч процедурі. Чи може він йти до суду - так, це його право", - зауважив він. 


Хто може замінити Андрія Свищо?

Ігор Зінкевич у коментарі для «Вголос» зауважив, що наразі транспортна комісія не розглядатиме питання про призначення нового керівника «Львівелектротрансу». За його словами, наразі в.о. керівника підприємства буде головний інженер «Львівелектротрансу» Володимир Ковалів. 

Зінкевич наголосив, що через зміну структури ЛМР та появу окремого департаменту транспорту та мобільності, наразі недоцільно говорити про нового керівника ЛКП. Адже має бути сформована структура департаменту та на конкурсі обраний його керівник. 

"В цілому у Львові при кадрових призначеннях міського голови чомусь нівелюється момент конкурсу. Тут питання наскільки керівник вище за керівника «Львівелектротранс» буде якісно робити свою роботу.  Він має бути обраний на конкурсі та показати кращий результат, а не якісь невідомі закупівлі, які не мають нормального пояснення.

Не зовсім розумію тут позицію мерії, яка фактично виправдовувала Свищо. Це дуже дивно, але я все ж таки подіваюсь, що коли буде заявлено конкурс на керівника департаменту мобільності, тоді й з'являться керівники адекватні", - заявив він. 

Ігор Зінкевич зауважив, що останнім часом виконавча влада відчуває певний кадровий голод. Зокрема, крім звільнення Андрія Свищо не так давно пішов зі своєї посади Андрій Білий, який фактично «курував» транспортні питання в команді Андрія Садового. Коментуючи питання майбутнього керівника «Львівелектротрансу», Антон Лягушкін також заявив, що не бачить зараз особу в команді міського голови, яка взяла б на себе цю відповідальність. 

"Серед т.зв. «транспортної тусовки», головними персонажем у якій, після відходу Андрія Білого, є безумовно позаштатний радник міського голови Олег Шмід, я не бачу людей, які могли б успішно керувати таким підприємством, як ЛКП «Львівелектротранс». Отож, думаю, що Володимир Володимирович Ковалів буде виконувати обов'язки директора підприємства принаймні кілька місяців, як це було 2019 року, перед призначенням Андрія Свищо" - підсумував транспортний експерт. 

 

ІА "Вголос": НОВИНИ