Реконструкція вул. Богдана Хмельницького на етапі завершення. Більша частина вже доступна для проїзду, а незабаром вулицю планують відкрити повністю. Наскільки якісний ремонт та чи розв'яже він проблему з заторами на цій ділянці. Про це в матеріалі “Вголос”.
В травні минулого року розпочалась реконструкція ділянки вулиці Богдана Хмельницького на відрізку від Промислової до Липинського. Загальна вартість робіт по цьому об’єкту складає 174,5 млн грн.
Станом на початок серпня реконструкція знаходиться на завершальному етапі. До кінця місяця вул. Богдана Хмельницького вже планують привести до ладу та відкрити для проїзду. Залишається на окремих ділянках нанести третій шар асфальту, намалювати розмітку та частково прокласти хідники. Про це повідомили в пресслужбі ЛМР.
«По вул. Б. Хмельницького ми вже бачимо фінал робіт. У перших числах серпня відкриємо її для проїзду. За ці роботи ми ще не заплатили – коли все буде зроблено ідеально, тоді компанія отримає кошти. Залишається прокласти останній шар асфальту. Якщо будуть якісь відхилення від проєкту, то компанія буде переробляти це за свій кошт», - розповів мер Львова Андрій Садовий.
Нагадаємо, у 2010 році, Львів отримав генеральний план міста, який було нагороджено відзнакою Уряду. Згідно з ним, на перехресті вул. Богдана Хмельницького та вул. Липинського мала бути транспортна розв'язка. Втім, замість неї у 2013 році міська влада дозволила збудувати на цій ділянці новий ТЦ “Епіцентр". Відповідно він з великою стоянкою та автостанцією №2 навпроти (яка вже була там) суттєво збільшили затори. На перехресті зробили звичайне кільце. Але це не розв’язало проблему, а транспортна розв’язка в цьому місті так і залишилась точкою на генеральному плані міста.
Така сама розв'язка повинна бути й на перехресті вул. Липинського та вул. Промисловій. Про це у своєму матеріалі повідомляв Zaxid.net. Міська влада згадала про цей проєкт у 2018-у році. Втім, з того часу інформації про роботи щодо будівництва розв'язки на перехресті Липинського та Промислової немає.
Нагадаємо, транспортна розв’язка на вулиці Липинського мали б стати частиною Середнього транспортного кільця Львова. Про це минулого року наголошував колишній заступник директора ЖКГ та інфраструктури Андрій Білий. Це проєкт, який закладався ще у генеральний план міста. Ним передбачені магістралі безперервного руху. Тобто на них не мало б бути світлофорів, мінімум поворотів та з'їздів, а також дворівневі розв’язки. Він мав розв’язати проблему з заторами у місті. Втім цей проєкт поки зупинився на обговореннях, а Андрій Білий “взяв павзу” у ЛМР.
Якість ремонту
В процесі виконання робіт вже мали місце ситуації неузгодженості роботи комунальних служб різного рівня підпорядкування. Сама реконструкція відбувається за кошти міста, і хоч вона не закінчена до кінця, Львівобленерго вже розрив нещодавно відремонтовані хідники для проведення комунікацій. Хоча за попередньою інформацією на момент початку реконструкції всі обмеження та зауваження від цієї організації були враховані у проєкті.
Ігор Зінкевич повідомив про те, що під час ремонту на вулиці Богдана Хмельницького було неправильно встановлено люки.
“Навіть люки на Богдана Хмельницького вмудрились встановити з порушенням. З одного боку вони виступають від рівня асфальту на 5 см, з іншого на 8 см. Здавалось би, що це дрібниці, але така недбалість призведе до того, що люк перетвориться на яму і буде перешкодою. Складається враження, що Львівавтодор не зацікавлений в виявлені всіх дефектів.” - повідомив Зінкевич
Також в деяких місцях спостерігається непрофесійність працівників. Зокрема неправильно встановлений дощоприймач, з порушення поставлена бруківка та знаки на тротуарах.
Чи розв'яже проблему заторів квазікільце
31 липня, у Львові перекрили для проїзду перехрестя вул. Богдана Хмельницького та вул. Липинського. На цій ділянці проводились ремонтні дороги. Після реконструкції кільця змінявся рух транспорту. Тепер вул. Кукурудзяна стала односторонньою, а об'їзд зробили через вул. Богдана Хмельницького. Це, за словами чиновників, має зменшити затори по цих вулицях.
За словами Андрія Білого, основною причиною заторів на вул. Липинського у напрямку від центру міста є блокування перехрестя Липинського - Хмельницького на з’їзді на вул. Кукурудзяну. Відтак проєктанти прийняли рішення зробити цю вулицю односторонньою у напрямку від центру.
"Вона стане односторонньою, тому що наразі ширини вулиці вистачає тільки, щоб влаштувати дві смуги в одному напрямку. Пізніше є бачення розробити проєкт для розширення вул. Кукурудзяної до чотирьох смуг, по дві в кожному напрямку, тоді Кукурудзяна стане знов двосторонньою», – прокоментував Андрій Білий
Перед початком робіт на перехресті туди приїжджав голова транспортної комісії ЛМР Ігор Зінкевич. Він зауважив, що в проєкті були допущені помилки, ширина смуги на кільці була меншою від норми. Відтак, йому вдалось домовитись зі спеціалістами, щоб збільшити ширину смуги з’їзду з кільця на вул. Богдана Хмельницького з 6,7 м до 8 м.
Після ремонту кільця члени бюджетної комісії приїхали на огляд реконструкції. Одразу ж після огляду голова комісії Наталія Шелестак на своїй сторінці у Facebook опублікувала відео з порушенням.
“Це називається - не вір очам своїм! Проєктанти стверджують, що по нормах все ок! А по факту фури та автобуси не вміщаються у свою смугу і мусять заїжджати на сусідню смугу. Чим постійно створюється небезпека для учасників руху!”- додала Шелестак.
Ми вирішили перевірити чи вдалось підряднику розв'язати проблему із заторами на цій ділянці. Станом на 13.43 в п'ятницю вулиця Липинського в сторону кільця потонула в корках. Тому говорити, що ситуація з заторами вирішена ще зарано, адже повністю не закінчено ремонт вул. Богдана Хмельницького.
Зокрема, проєктант, щоб зменшити затори вирішив не ставити пішохідний перехід на повороті з кільця на вул. Богдана Хмельницького, як це біло раніше, але люди масово переходять дорогу в цьому місці.
Проблема з заторами для Львова очевидно є актуальною. Чудово, що міська влада дослуховується до настроїв громади та намагається її розв'язати. Про що зокрема свідчить впроваджені нової схеми руху на кільці Липинського - Богдана Хмельницького. Водночас як свідчать дані генерального плану міста та історія з появою ТЦ «Епіцентр» міська влада розв'язує проблему, яку великою мірою створила сама.
ІА "Вголос": НОВИНИ