Андрій Білий «взяв паузу» у Львівській міській раді. В ЛМР він поєднував посади в.о. керівника управління безпеки міста та заступника директора департаменту ЖКГ та інфраструктури. Щоб повідомити про це, чиновник зняв черговий влог, в якому розповів про свій трудовий шлях у ЛМР та чим мав би займатися департамент міської мобільності, в який планує подаватися на керівника.
Яким був кар’єрний шлях Андрія Білого у Львові та для чого він влаштував аж ціле шоу зі своїм звільненням – аналіз «Вголосу».
Who is Андрій Білий?
Андрій Леонідович Білий народився 27 липня 1985 року в місті Сімферополь, Автономна Республіка Крим. В 2007-у здобув ступінь магістра радіотехніки в Севастопольському національному технічному університеті. Після цього працював у ряді приватних компаній. Зокрема Procter & Gambl (2007-2001), DSSmith (2012-2013), «Дунапак Україна» (2013-2016). В 2016-у створив власну компанію Drive Performance, яка спеціалізувалась на консалтингових послугах.Додамо, що з 2014- 2017 рр. у ТзОВ «Дунапак Україна» та афілійованій з нею ТзОВ «Дунапак Таврія» працював на посаді виконавчого директора колишній заступник міського голови з фінансово-економічних питань Геннадій Васьків, який зараз працює позаштатним радником Андрія Садового. У компанії Procter & Gambl також працювала Світлана Єстеферова, яка з 23 вересня 2020 року очолює ЛКП «Львівавтодор». Нагадаємо, інфраструктурні проєкти, за які відповідає ЛКП «Львівавтодор», курував Андрій Білий.
З 2017-го року Андрій Білий працює в ЛМР як позаштатний радник міського голови. У 2018-у він був призначений заступником директора департаменту ЖКГ. На цій посаді займався сферою громадських перевезень та великими проєктами реконструкцій львівських вулиць. З 16 березня 2021-го року він поєднував цю посаду з роботою в.о. начальника управління безпеки міста. Зрештою, про це все дуже детально Білий розповів у своєму влозі.
Чим запам’ятався Андрій Білий за час роботи в ЛМР
Почнемо з влогерства. На своєму YouTube-каналі, на якій підписано майже 12 тис. користувачів, чиновник розповідає про транспортні та інфраструктурні проєкти у Львові та інших містах. Зокрема, в одному з останніх відео на своєму каналі Андрій Білий визнав помилки у проєктуванні реконструкції вулиці Бандери.Робота Андрія Білого в ЛМР супроводжувалась також рядом скандалів. Зокрема, минулого року у своєму блозі він звинуватив Сергія Журбенка, колишнього очільника відділу з впровадження е-квитка у зриві термінів реалізації проєкту. У свою чергу, Журбенко дав брифінг розкритикував журналістам тези Андрія Білого та назвав саме його відповідальним за зрив впровадження е-квитка у громадському транспорті Львова.
«Від нього неможливо було організувати навіть якусь банальну Skype-конференцію. Він просто це ігнорував, як і більшість речей у проєкті. То він тепер розповідає, як усе якісно робить. Але насправді, коли я тим займався, нічого цього не бачив. Більшість затримок були зумовлені саме його пасивною чи деструктивною діяльністю», – прокоментував він роботу чиновника.
У 2019-у році ЗМІ поширили інформацію, що Леонід Білий, батько заступника голови департаменту ЖКГ, двічі балотувався на місцевому рівні як кандидат від «Єдиної Росії» в тимчасово окупованому Криму. 25 березня 2021-го року Ігор Шолтис, депутат ЛМР від партії «Голос», закликав міського голову Львова Андрія Садового звільнити Андрія Білого. Він звинуватив його у роботі на країну-агресора. Сам Білий заперечив ці звинуваченні та у своєму влозі заявив про аморальність використання родини для дискредитації публічної особи.
У ній вона заявляє про свою підтримку анексії Криму та говорить, що відвідує підконтрольну Україні територію задля побачень з рідними.
18 березня 2020-у року Сергій Журбенко на своїй сторінці у Facebook оприлюднив факти використання російського програмного забезпечення для роботи ЛКП «Львівавтодор». Комунальне підприємство використовує ПЗ «Guard Light», яке є продуктом російської компанії «Медицина-Техника». Ця фірма обслуговує великі інфраструктурні проєкти в РФ та співпрацює зокрема з РЖД (Російська залізниця). Журбенко наголосив, що в цій програмі навіть не передбачено україномовного інтерфейсу, та заявив про небезпеку використання російського програмного забезпечення для критичної інфраструктури Львова. Окреме питання викликало те, що у ProZorro є лише тендер на встановлення цього програмного забезпечення. Інформації щодо того, у кого саме та за яку суму його придбали для потреб «Львівавтодору» наразі немає.
Пресслужба ЛКП «Львівавтодор» у відповідь на це заявила, що власником програмного забезпечення є компанія, яка зареєстрована у Лондоні. Інформацію про відсутність україномовного інтерфейсу у комунальному підприємстві прокоментувати не змогли.
Куди йде Андрій Білий?
Про своє рішення взяти паузу в роботі ЛМР Андрій Білий повідомив у відео, опубліковане на його каналі в YouTube. Власне, саме наявність власного каналу та значної кількості підписників вирізняє Андрія Білого з поміж інших міських чиновників. Таким чином рядове звільнення міського чиновника перетворюється у потужний інфопривід, про яке говорить ціле місто.Чи не такі ж технології «з відосіками» використовував під час виборів тоді ще шоумен Володимир Зеленський.
У самому відео Андрій Білий розповідає про свої досягнення та успіхи за час роботи в структурах ЛМР, та про діяльність новоствореного департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури. Останній на разі фактично готується до повноцінного запуску роботи, адже станом на зараз ще не має керівника та узгодженого плану роботу.
Андрій Білий вже анонсував, що планує подаватись на конкурс, аби очолити новостворений департамент міської мобільності.
«Коли буде конкурс на директора департаменту мобільності, планую подаватися на цю посаду. І тут бачу переваги: по-перше, зекономимо кошти громади, по-друге, якщо буде кращий кандидат за мене – буду тільки радий», – заявив він.
Білий на новій посаді
Департамент міської мобільності було створено 4 лютого 2021 року в рамках реорганізації структури ЛМР. Нова установа буде утворена на базі управління транспорту, яке наразі ще підпорядковане департаменту ЖКГ та інфраструктури. В його підпорядкуванні мають бути управління вуличної інфраструктури, управління міської мобільності та управління безпеки. Проте, станом на зараз, процес створення департаменту не завершений. Щоб він запрацював депутати ЛМР «повинні внести зміни у бюджет, збільшити чисельність працівників міськради та прийняти ухвалу про розмежування повноважень між виконавчими органами ЛМР».У своєму влозі Андрій Білий каже, що готовий до того, якщо у конкурсі на цю посаду виграє хтось інший. Однак, враховуючи той стан розрахунків за ремонти доріг, ситуацію з транспортом та е-квитком, навряд чи хтось захоче на себе звалити таку відповідальність.
Знову ж таки, а хто буде опікуватися цим напрямком зараз, коли Білий вирішив собі взяти паузу. Адже усі важливі питання він фактично зав’язав на себе.
І якраз в цьому, напевне, і є пояснення «шоу», яке влаштував Андрій Білий. Усе зроблено для того, щоб простимулювати створення нового департаменту. Така собі маніпулятивна технологія для піару та нової посади.
Голова комісії транспорту та мобільності Ігор Зінкевич, депутат ЛМР від партії «ВАРТА», у коментарі для «Вголос» теж підтвердив, що Андрій Білий не полишає роботу в ЛМР. «Але він вже як третій місяць в.о. начальника управління безпеки міста. Це комунальне підприємство фактично. Я не чув, що він йде з цієї посади. Так, він готується до нового конкурсу на очільника департаменту міської мобільності. Так, йому треба більше вільного часу. Але загалом Андрій Білий нікуди не дівається» – заявив Зінкевич.
ІА "Вголос": НОВИНИ