Електронний COVID-сертифікат - це зручний цифровий документ, який може підтвердити вакцинацію проти COVID-19, щоб людина уникнула протиепідемічних обмежень. Але трапляються випадки, коли вакциновані особи отримати сертифікат не можуть.
У Національній службі здоров’я України відповіли на найпоширеніші запитання
Що робити, коли “Дія” не генерує COVID-сертифікат через помилку в записі про вакцинацію?
Команди медиків, які роблять щеплення, вносять дані про вакцинованих осіб в електронну систему охорони здоров’я. Якщо у записі є помилка (наприклад, неправильно вказана назва або партія вакцини),отримати сертифікат не вдасться.
У такому випадку, слід звернутися до пункту, де робили щеплення. Лікар, який проводив вакцинацію внести чи виправити дані. Якщо щеплення пацієнт робив у свого сімейного лікаря - потрібно звертатися до нього. З собою потрібно мати паспорт громадянина України та ідентифікаційний код.
Що робити, коли не вдається отримати COVID-сертифікат через помилку в даних, зроблену не під час вакцинації, а раніше?
В деяких випадках проблема виникає через помилку в персональних даних пацієнта. І такі дані не стосуються вакцинації. Наприклад, пацієнт змінив прізвище після одруження або не перевірив правильність даних під час заповнення декларації.
Таку помилку в реєстраційних даних може виправити будь-який лікар, що зареєстрований в електронній системі охорони здоров'я. Як правило, пацієнти звикли звертатись до сімейного лікаря, але це може зробити й будь-який інший фахівець - наприклад, вузький спеціаліст вторинної ланки.
Самостійно пацієнт зробити цього не може.
Важливо! Лікар має саме виправити помилку в реєстраційних даних, а не створювати новий запис, адже в такому випадку відбудеться дублювання.
Що робити лікарю, якщо помилок в даних пацієнта немає, а ковідний сертифікат не генерується?
Якщо запис в медичній інформаційній системі медичного закладу є, у ньому немає помилок, але сертифікат все одно не генерується, це може бути через те, що дані з медичної інформаційної системи (МІС) не були передані до центральної бази даних. У МІС є відповідна позначка. Перевірте цю позначку, і, якщо потрібно, повторно відправте дані пацієнта.
Що робити, коли не генерується сертифікат при щепленні пацієнта різними вакцинами?
Іноді лікарі приймають рішення робити пацієнту щеплення проти COVID-19 різними вакцинами. Це відбувається якщо у людини була алергія на першу дозу певного препарату або він закінчився.
Наразі визнаються такі комбінації: перша доза AstraZeneca/CoviShield, Moderna або Comirnaty/Pfizer-BioNTech, друга доза Moderna або Comirnaty/Pfizer-BioNTech.
Якщо пацієнту зробили вакцинацію, яка не може бути взаємозамінною, або відповідна комбінація не визнана в Україні офіційно, сертифікат отримати неможливо. Пацієнту потрібно слідкувати за змінами у нормативно-правових актах щодо визнання вакцин проти COVID-19. Як тільки вони відбуваються, НСЗУ вносить відповідні зміни в реалізацію COVID-сертифікатів.
Що робити, коли в електронній системі охорони здоров’я є кілька медичних карток пацієнта, і запис про вакцинацію внесли до неактуальної або задубльованої картки?
Така проблема може статись через те, що медичні працівники замість того, щоб оновлювати інформацію про пацієнта в діючій картці в електронній системі охорони здоров'я, реєструють людину як нового пацієнта і відтак створюють дублікати карток. Наприклад, пацієнт до 14 років був зареєстрований за свідоцтвом про народження, а потім отримав паспорт. І лікар, замість того, щоб актуалізувати дані, створив новий запис про людину як про нового пацієнта.
У такому випадку, перше, що потрібно зробити пацієнту - переконатись, що це дійсно так. Це можна дізнатись у кабінеті свого сімейного лікаря, або у оператора контакт-центру НСЗУ за номером 16-77. Друге - потрібно подати офіційне звернення до НСЗУ про об'єднання реєстраційних даних. Звернення пишеться з зазначенням актуального номера паспорта та індивідуального податкового номеру. Копії цих документів потрібно додати до звернення.
Документи можна відправити:
- Звичайною поштою за адресою проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073
- Електронною поштою на скриньку [email protected].
Зверніть увагу, краще у зверненні просити саме об'єднати дані, а не видалити один з двох записів, адже разом з записом буде видалена і медична історія, яка до нього прикріплена. Також, коли ви змінюєте документи, обов'язково зверніть увагу на те, щоб лікар актуалізував вже існуючі дані, а не створював новий запис.
Що робити, коли неможливо отримати COVID-сертифікат, бо на індивідуальний податковий номер зареєстровано дітей? Або взагалі ІПН міститься в декларації невідомої особи?
Дійсно, раніше деякий час дітей реєстрували на ІПН батьків. Зараз цього зробили неможливо, але такі дані в системі залишились.
У такій ситуації пацієнт має надіслати звернення до НСЗУ з проханням деактивувати невірно вказаний ІПН в іншій картці, тому що він належить йому. До листа потрібно прикласти копії паспорта та ІПН. Цього достатньо, щоб НСЗУ пересвідчилась, що ІПН належить саме цьому пацієнту. Як тільки ІПН буде видалено з іншого запису, пацієнт зможе згенерувати сертифікат.
Нагадаємо ,що тепер для генерації сертифіката не потрібен електронний підпис чи Дія.Підпис, для якого було треба було підтвердження особи за допомогою Photo ID. Тепер достатньо буде згоди користувача.
Читайте також:
.Як отримати електронний сертифікат ПЛР-тесту на COVID-19 – інструкція Кабміну
ІА "Вголос": НОВИНИ