Про це свідчить постанова суду від 11 січня, пишуть Наші гроші.

Йдеться про закупівлю Управлінням житлово-комунального господарства Полтавського міськвиконкому робіт з капітального ремонту вулиці Красіна в Полтаві у лютому 2016 року, перемогу на якій за конкуренції ПрАТ «Управління механізації будівництва №23» здобуло ПП «Будгарант-7» з ціновою пропозицією 7,07 млн грн.

У червні 2017 року адмінколегія Полтавського обласного тервідділення АМКУ прийняла рішення щодо антиконкурентних узгоджених дій фірм на спірній закупівлі, наклавши на кожну штраф у розмірі 68 тис. грн.

У своїх обґрунтування змови полтавське відділення АМКУ посилалось, зокрема, на те, що:

Учасники надали кошториси, виконані в однаковому програмному комплексі, при чому, у договірній ціні збігались значення деяких розрахункових витрат (заробітна плата, кошторисний прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат тощо). Як відмітили антимонопольники, такі співпадіння є неможливими, оскільки в учасників були різними ресурси для виконання умов договору, а також кількість працівників.

Документи відзначались схожістю в оформленні.

«Будгарант-7» повідомив, що закуповуватиме суміші у ПП «Сільпродпостач», однак за отриманою із банку інформацією, протягом 2016 року фірма перераховувала кошти за асфальтобетонні суміші «УМБ-23», а не «Сільпродпостачу». Разом з тим, за інформацією останнього, ним не здійснювалася поставка сумішей «Будгаранту-7». Також в АМКУ відзначили, що відпускна ціна сумішей «Сільпродпостачу» не відповідає даним, з яких виходило «Будгарант-7» при обрахунку своєї цінової пропозиції. Крім того, суміші, згідно з ціновою пропозицією «Будгаранта-7», коштували дешевше, ніж у виробника «УМБ-23», що свідчить про формальну участь останньої у торгах.

Учасники застосували спільну систему обчислень, збільшивши вартість 1 тонни асфальтобетонних сумішей в усіх кошторисах на однаковий відсоток (4,15%).

Обоє внесли у відомість ресурсів однаковий загальний обсяг сумішей, відмінний від наданого замовником, що призвело до збільшення вартості їх пропозицій.

Підприємства ділять одну базу для зберігання. При цьому, «Будгарант-7» вказало нижчий розмір транспортних та заготівельно-складських витрат.

Фірми перебували у фінансових та господарських відносинах і протягом 2016-2017 років систематично перераховували одне одному кошти.

Документи конкуруючих підприємств датовані 15.02.2016 і подані в останній день подачі 17.02.2016 року.

Спершу ці доводи визнав необґрунтованими суд першої інстанції, а згодом колегія суддів Харківського апеляційного госпсуду підтримала цю оцінку.

На переконання суду:

«Антиконкурентна узгоджена поведінка підлягає встановленню та доведенню із зазначенням відповідних доказів у рішенні органу Антимонопольного комітету України. При цьому, схожість має бути саме результатом узгодженості конкурентної поведінки, а не виявлятися у простому співпадінні дій суб’єктів господарювання, зумовленим специфікою відповідного товарного ринку».

Зауважимо, що у восени 2015 року ці ж фірми були єдиними учасниками торгів по закупівлі будівельних робіт для цієї ж ділянки дороги (від вулиці Фрунзе до провулку Колективний), перемогу здобув «Будгарант-7» з заявкою 10,89 млн грн.

Загалом же, за даними ВДЗ та «Прозорро», з 2010 року «Будгарант-7» отримав замовлень від управління ЖКГ Полтавського міськвиконкому на понад 530 млн грн. Із 13 аукціонів, на які фірма прийшла уже за часів роботи «Прозорро», у всіх 100% конкуренцію їй складало ПрАТ «УМБ-23».

ІА "Вголос": НОВИНИ