Після ремонту вулиці С. Бандери, який тривав упродовж 15 місяців стались «непередбачувані проблеми»
Нагадаємо, що довгоочікувана реконструкція вулиці С. Бандери розпочалась ще у вересні минулого року, перед місцевими виборами. Вартість ремонту сягнула 209,5 млн грн без врахування розробки проєктної документації. За умовами тендера, роботи мали виконати до 30 червня 2021 року.
Тролейбуси «глохнуть» на перехрестях
Під час реконструкції вулиці С. Бандери було замінено контактну мережу електротранспорту. Зокрема, на перехрестях з вул. Героїв УПА, вул. Федьковича та вул. Антоновича встановили нову тролейбусну контактну мережу, яку об’єднали з трамвайною. Раніше саме трамвайна мережа залишалась знеструмленою. Втім, після реконструкції підрядник встановив нові деталі, які тепер залишають тролейбусну мережу без струму.
Однак після відновлення руху для транспорту на перехрестях виникли проблеми. Ледь не щодня мешканці мікрорайону спостерігають картину, коли зупиняється тролейбус на перехресті та перешкоджає руху трамваїв. Найчастіше це трапляється на перехресті Бандери - Антоновича - Русових, адже там було встановлено тролейбусну зупинку за кілька метрів до перехрестя. Відтак, скоріш за все, тролейбус не встигає набрати достатньої швидкості, щоб перетнути без струму перехрестя та зупиняється там.
Траспортний фахівець та голова ГО “Львів’яни за електротранспорт” Антон Лягушкін на своїй сторінці у Facebook розповів, чому було зроблено таку рекомендацію, що тролейбус проходить перетин «під струмом» (з увімкненими двигунами), а трамвай – «без струму» (на вибігу). За його словами, коефіцієнт тертя кочення «сталь по сталі» менший, аніж коефіцієнт тертя кочення в парі «гумове колесо по асфальту (бруківці)». Відповідно, коефіцієнт опору руху в трамвая завжди значно менший, ніж у тролейбуса. Також трамвайний вагон має значно більшу масу та момент інерції обертових пар. Тож запас кінетичної енергії та імпульсу в трамвая більший. Тобто за інерцією, із вимкнутими двигунами, трамвай завжди проїде більшу відстань, ніж тролейбус, при однаковій початковій швидкості.
“Традиційно (про це написано в кожному підручнику з облаштування контактної мережі електротранспорту) в таких випадках встановлювали перетин «трамвай - тролейбус», в яких тролейбус рухається «під струмом», а трамвай – «без струму». Тобто розриву тролейбусних контактних дротів немає, а пантограф трамвая рухається по ізольованих напрямних”, – пояснює Антон Лягушкін.
На пішохідній ділянці вже паркують машини
Під час реконструкції вулиці С. Бандери у Львові ділянку між вулицями Городоцькою та Федьковича вирішили зробити закритою для проїзду авто. Тож на цьому відтинку облаштували пішохідну зону з можливістю руху громадського транспорту. Відтак тепер автомобілям доведеться повертати з Городоцької праворуч на Тобілевича, Федьковича та площу Кропивницького, а з іншого боку – також повертатимуть на Кропивницького і об’їжджатимуть цей квартал через Городоцьку і Коротку.
Втім, те що ділянка є непроїзною львівських водіїв не зупиняє. Майже кожної хвилини можна побачити, що цією частиною їздить приватний транспорт. Ба більше, водії вже починають паркувати тут свої автомобілі. Як і раніше ми писали, в цій зоні працюють поліціянти, а сьогодні навіть спостерігались аж дві патрульні машини. Вони намагаються щось пояснити водіям, але все марно. Ідея з пішохідною ділянкою наразі не реалізувалась.
Нагадаємо, детальніше про те, чи виправдались очікування реконструкції вулиці С. Бандери ви можете прочитати в нашому матеріалі
ІА "Вголос": НОВИНИ