Проблеми з транспортом чи не найболючіші для міста. Однак, замість того, аби покращувати громадський транспорт, ЛКП “АТП-1” його знищує. Про це в матеріалі “Вголос”
Протягом останніх років львівський транспорт переживав не найкращі свої часи. Коронавірусна криза вдарила по всій економіці світу, громадський транспорт став не винятком. Втім, випробування з транспортом у Львові розпочались ще далеко до карантину, а розв’язати транспортні проблеми не вийшло навіть до сьогодні. Навпаки, з приходом осені та нового навчального року у місті майже кожного дня величезні затори
Раніше ми повідомляли про можливий транспортний колапс у вересні.
Нагадаємо, що за результатами сьомого Всеукраїнського муніципального опитування, яке було проведено Соціологічною групою «Рейтинг» від імені Центру аналізу та соціологічних досліджень Міжнародного республіканського інституту понад третина львів'ян погано оцінюють транспортну ситуацію у місті.
Зауважимо, що комунальне АТП-1 останні роки залишається збитковим та дотується безпосередньо з міського бюджету, зокрема у вигляді так званих поповнень статутного капіталу підприємства.
Зниклі безвісти
У 2019 році ЛКП “АТП-1” разом з Управлінням транспорту ЛМР скасували автобусний маршрут №4А, який сполучав Сихів та центр. Причиною стала нерентабельність маршруту. Як зазначили в самому підприємстві, автобусний маршрут №4А мав низький пасажиропотік і завдавав значних збитків Львівському комунальному автотранспорту підприємству №1.
У підприємстві тоді заявили, що за грудень 2019 року збитки від роботи маршруту №4А становили понад 570 тис. грн. Крім того, маршрут №4А повністю дублював трамвайний маршрут №8.
Втім, місцеві мешканці обурювались такому рішенню та неодноразово просили повернути цей маршрут. Люди скаржились, що поки трамвай доїжджає до мікрорайону «Новий Львів», то їм вже в ньому місця немає. Тому для них маршрут №4А був найкращим для доїзду в центр та назад. Також львів'янам невідомо звідки в Управлінні транспорту та АТП-1 з'явились цифри, які підтверджували збитковість та чому їх не висвітлили для мешканців.
"Маршрут 4А їхав по Коломийській та Кавалерідзе, і був чудовим варіантом сполучення для цих вулиць з центром. Крім того, він дійсно частково розвантажував 53-й маршрут, в який біля РАТЦу на Франка вже забитий. Але з початком пандемії ситуація таки дійсно змінилась. Інша справа - це те, що скасували його таки до пандемії", - говорить пан Володимир, що мешкає на Новому Львові.
Та факт того, що ми живемо у постковідній реальності, залишається фактом. То ж з огляду на поточний стан справ у Львові говорити про відновлення цього маршруту не доводиться.
«Нам потрібно визначитись, що потрібно нашим мешканцям та чи розуміють вони фінансові можливості самої громади. Маршрут 4А - це скорочений маршрут №53, який сполучає Галицьке перехреста та Сихів. Першочергова ліквідація маршруту була зумовлена ремонтом вул. Стуса для встановленням трамвайної колії та запуст трамваю №8, а пізніше №4А. Зараз, я потреби в маршруті не бачу., адже перевантаженості маршрутів аж такої зараз немає Зрозуміло, що під час пандемії таку кількість утримувати було нереально, тому й забрали маршрут №4А», - каже Ігор Шолтис, депутат ЛМР від фракції «Голос».
Наразі у місті не курсує автобусний маршрут №2А. Раніше було відомо, що маршрут припинив курсувати на період ремонтних робіт на вул. Бандери. В той же день у місті почав курсувати тимчасовий автобус, який їздить від церкви святої Анни до Аеропорту. Відкрити для проїзду вул. Бандери повинні вже в кінці цього року, але поки невідомо чи маршрут № 2А відновить курсування.
Зауважимо, що на тимчасовому маршруті курсує невелика кількість автобусів. Станом на сьогодні, 29 вересня, 14.57, на тимчасовому маршруті, який заміняє тролейбус № 29 та частково автобус № 2А, курсує 2 рухомі одинці. З них один автобус відображено як «неактивний».
Нелогічні та на межі зникнення
Наразі у місті залишається багато проблемних та нелогічних напрямів. Такі маршрути зумовлені тим, що їхня довжина сягає понад 10 км, а виїжджає тільки декілька одиниць техніки. У зв'язку з цим, інтервал руху між автобусами великий і маршрут стає непопулярним.
"Чиновники відчувають повну безнаказаність. Управління транспорту та АТП-1 підпорядковується виключно міському голові. Ми, як депутати ЛМР, постійно вказуємо на недоліки, які нам говорять люди, а вони можуть спокійно це ігнорувати. Такі питання ми постійно на комісіях підіймаємо такі питання та активно обговорюємо. Але так, як їх призначає міський голова, то вони звітують перед ним. А на скарги мешканців, громадських активістів та депутатів їм наплювати. Це надважлива галузь для міста. За неї відповідають чиновники, які отримують зарплату", - коментує Любомир Мельничук, голова Львівської міської організації ВО «Свобода».
Зараз така ситуація склалась на двох маршрутах, які обслуговує АТП-1. Нещодавно, після ремонту вул. Богдана Хмельницького відновив курсування автобусний маршрут № 57, який сполучає вул. Польову та вул. Максимовича. Його протяжність становить 15.11 км, а на маршрут виїжджає стабільно 3 одиниці транспорту в будні дні. Таким чином маршрутом користується мінімальна кількість львів'ян, адже хто буде чекати на автобус від 30 хв?
«Більше року тому, я запропонував у міській ради вирішення цієї ситуації. Ми повинні визначити конкретно кілометраж по кожному маршруту та встановити скільки буде це коштувати. Відповідно ми повинні доплачувати на таких маршрутах, де кілометраж не відповідає сумі проїзду. Якщо кілометраж відповідає дійсності, то ми не повинні доплачувати. Тільки в такому випадку ми зможемо вирішити всі ситуації з проблемними маршрутами у Львові» - каже Ігор Самардак, голова концерну «Екопастранс».
Раніше ми вже писали про те, як люди в мікрорайоні Кривчиці виживають без нормального транспорту
Аналогічна проблема на маршруті №45, який курсував від площі Галицької до ТРЦ «Viktoria Gardens». Поки невідомо причину, через яку на маршруті так зменшилась кількість техніки. Адже до початку пандемії маршрут був один з найпопулярніших у місті та перевозив за день тисячі львів'ян.
Якщо раніше на маршрут запустили нові великогабаритні автобуси, то зараз їздять маршрутки середнього класу Ataman. Наразі на маршруті курсує не більше двох таких автобусів. Понад те, вони довільно з'їжджають з маршруту, то ж інколи в середині буднього дня на ньому може не бути жодної одиниці транспорту. Мешканці скаржаться, що інколи в день є один-два автобуси, але в більшості їх взагалі немає.
На маршруті №5А, який є доволі популярний серед мешканців та з'єднує місто Винники з центром Львова ситуація теж змінилась не в кращий бік. Останнім часом на цьому маршруті їздить тільки 3-4 одиниці техніки. В годину пік мешканцям Винників вкрай важко добиратись та роботу, адже інтервал руху є надзвичайно великий. Довжина цього маршруту - 14,5 км.
До початку пандемії на маршруті, який не так давно курсував аж до станції Підзамче, їздили великогабаритні низькопідлогові автобуси. Зауважимо, що попри скорочення кількості маршрутів, які обслуговують великогабаритні автобуси, львівські чиновники анонсували закупівлю за кредитні кошти ще 100 автобусів.
Читайте також: Чому у Львові досі неканалізовані всі вулиці
ІА "Вголос": НОВИНИ