Таку заяву під час спілкування з журналістами розслідувальної програми Змови на телеканалі NTA зробив Андрій Білий, який ще в травні 2021-го був заступником директора департаменту житлово-комунального господарства ЛМР, та фактично очолював усі транспортні та інфраструктурні проєкти, які реалізовували Львові. Зокрема й проєкт «е-квитка».
Ексчиновник визнає, що «запуск е-квитка», який міська рада організувала 13-го січня, навіть і близько не є таким по суті.
"Фактично, те, що назвали запуском, це називається в проєкті «етап тестування». На жаль, політика дуже часто означає підміну понять. І тут мені шкода, що до таких дій вдаються колеги, коли просто можна сказати: так, у нас є певні затримки, але ми зробимо це краще, а зараз запускаємо тестування", – говорить він.
Понад те, експосадовець припустив, що для когось з чинних чиновників історія з впровадженням е-квитка, з огляду на всі її нюанси, може закінчитись й кримінальним провадженням.
"Мені цікаво, кого посадять після того проєкту – директора департаменту мобільності або директора "Львівавтодору", – коментує Андрій Білий.
Нагадаємо, як повідомляв «Вголос», попередня очільниця «Львівавтодору» Оксана Єстеферова звільнилася з посади влітку 2021-го року, напередодні запланованого аудиту підприємства. За його результатами було виявлено, зокрема, й факт кредитування ЛКП «Львівавтодор» інших львівських комунальних підприємств, як-от комунального АТП-1. Зараз підприємство очолює Микола Власюк.
Додамо, що проєкт електронного квитка є одним з найбільш тривалих в сучасній історії Львова. Нагадаємо, з чого все почалось.
Вперше про впровадження електронної оплати проїзду у громадському транспорті почали говорити у 2012-у році. У 2014 році розпорядженням львівського міського голови від 12.06.2014 №163 було створено робочу групу з питань впровадження системи безготівкової оплати за проїзд у міському пасажирському транспорті. 16 жовтня того ж року був оголошений конкурс на впровадження е-квитка. Однак далі процес перейшов у дуже неспішну фазу.
2016 року Львів отримав кредит від ЄБРР на суму 10 мільйонів євро для впровадження електронного квитка. Термін виплати запозичення становить 10 років, з них перші три роки був пільговий період – до 2019-го. Власне, пункт про е-квиток був частиною стратегії “Львів 2020”, з якою міський голова Львова Андрій Садовий втретє переобрався на посаду у 2015 році. Ще у 2018-му, коментуючи ситуацію з е-квитком виданню “VG Львів”, міський голова запевнив, що система запрацює “вже через рік”. Тодішній керівник “Львівелектротрансу” Олег Береза теж вказував на 2019 рік.
В травні 2021 року пресслужба ЛМР повідомила, що здача в експлуатацію е-квитка відбудеться 13 січня 2022 року. У попередніх матеріалах ми вже неодноразово писали, що система електронного квитка може не запрацювати на початку 2022 року. Згодом, 20 грудня 2021 року, керівник управління транспорту ЛМР Орест Олеськів заявив, що з 13 січня повноцінного старту е-квитка не буде, та озвучив нову дату запуску системи – 1 червня 2022 року. Натомість із 13 січня стартує перший етап тестування.
ІА "Вголос": НОВИНИ