Ті, хто стверджує, що немає нічого хорошого в світовій фінансовій кризі, мають рацію лише частково. Окрім зниження прибутку компаній, криза може принести користь звичайним людям...
За останніх пів року звідусіль доносяться голоси, які стверджують, що світова фінансова криза вб’є туризм. Дійсно, відсутність грошей змусить багатьох замість далеких островів відправитися зі сім’єю на дачу. Проте, окрім зниження прибутків, криза може принести користь.
1. Керівництво турфірм, боячись повного розорення, нарешті вирішить позбавитися від безграмотних і недбайливих співробітників, і підвищить рівень кваліфікації всіх інших: ознайомить їх з новими законами, проведе з ними заняття по географії, яку вони, мабуть, пропустили в середній школі, навчить ввічливо і грамотно спілкуватися з клієнтами і цінувати кожного, хто звернувся за путівкою.
Доброзичливі професіонали прагнутимуть допомогти туристу, проконсультують з усіх питань і допоможуть підібрати готель, який максимально відповідає всім вимогам. Буде зроблено все для того, щоб турист не лише став постійним клієнтом, але й привів в цю фірму декількох друзів. Адже, скоротивши витрати на рекламу, туристичні компанії залежатимуть саме від громадської думки або, просто кажучи, «сарафанового радіо».
2. Не залишаться в стороні від боротьби за клієнта і службовці готелів. Розпещені величезним туристичним потоком, деякі з них не лише постійно піднімають ціни, але і працюють як-небудь, тому доведеться переглянути пріоритети. Туристи ще ретельніше будуть підходити до вибору готелю, прислухаючись до відгуків колег.
3. Останнім часом туристичні компанії, слідуючи витребенькам клієнтів, почали викупляти все більше місць на регулярних рейсах. Від цього якість обслуговування на чартерних перельотах лише погіршувалися: навіть стюардеси всім своїм виглядом доносили до пасажирів думку, що за нікчемні ціни можна отримати лише не якісний продукт, хамське відношення персоналу і незрозуміла бурда, що видається за бортову їжу. А тепер, коли продажі на регулярних рейсах впали, авіакомпанії приділятимуть більшу увагу чартерам і, може, нам навіть призначено буде побачити той світлий час, коли застрахований тур фірмою рейс нічим не відрізнятиметься від останніх, як воно і має бути, згідно до законодавства.
4. У вас ніколи не було такої ситуації, коли вас не садять на літак тому, що перевізникові вдалося продати квитки на 105%? А потім ще і не селять в готель, скільки власник готелю, перестрахувавшись, забронював одні і ті ж номери за двома різними туркомпаніями. Це можливо тоді, коли кількість тих, що бажають скористатися послугами значно перевищує пропозицію. У кризу попит впаде і таких випадків стане менше. Та і вибір збільшиться – набагато легше буде попасти в бажаний готель і не треба буде за рік викупляти номер в будиночку на гірськолижному курорті.
5. Люди почнуть менше подорожувати, а це означає, що, коли хтось все-таки збереться відправитися в довгоочікувану відпустку, йому не доведеться дуже довго чекати на закордонний паспорт, записуватися за три місяці на здачу документів в консульстві і автомобільні черги на митницях стануть значно коротші.
6. Туристи, які бажають заощадити, стануть самостійними і навчаться самі організовувати собі відпочинок. Вони дізнаються, нарешті, що існує Інтернет, завдяки якому легко і просто можна забронювати готель, заздалегідь прочитавши відгуки інших колег-туристів і знайшовши його на карті, купити авіаквитки тай ще дізнатися багато цікавого про країну, в яку прямуєш.
7. Об’їздивши весь світ, побувавши в Австралії, на Вогненній землі і на обох полюсах планети, туристи не захочуть витрачати гроші на довгий і важкий переліт, тому вирішать подивитися околиці рідного міста, відправившись туди на власному автомобілі або навіть пішки, прихопивши намет і спальник. До свого здивування вони виявлять, що рідна країна анітрохи не менш цікава, чим далека Латинська Америка, а деколи і більш екзотична.
8. Знецінюється не лише гривня. Деякі національні валюти здійснюють ще стрімкіше падіння. А значить, зовсім недорого обійдеться мешкання, наприклад, в Мексиці і будь-якій іншій країні з нестабільною валютою. Залишається лише подумати як туди добратися. Ціни на квитки авіакомпанії виставляють, нажаль, зовсім не в мексиканських песо.
9. У звільнених співробітників, яких раніше відпускали строго на чотири тижні в році і то не всіх, нарешті з’явиться час для подорожей. Їм не страшні крики від начальства за спізнення на роботу, якщо запізниться літак. Головне, щоб за роки офісного рабства вони встигли призбирати грошей на знайомство зі світом.
10. І нарешті, підвищиться цінність самого відпочинку, відпустки, проведеної не вдома. Цінність нематеріальна, не виражена в різноколірних купюрах іноземних валют. Тепер, коли ми зможемо відпочивати не чотири рази в рік, а, в кращому разі, один, ми дбайливо відноситимемося до кожної миті, проведеної в подорожі, далеко від турбот і тягот фінансової кризи.
За матеріалами: http://www.turist.ru/
ІА "Вголос": НОВИНИ