Вперше в історії науки астрономам вдалося побачити зіткнення двох невидимих об'єктів – чорних дір. Одним із наслідків удару став яскравий спалах світла, завдяки якому вчені й змогли розгледіти це рідкісне явище, пише ВВС.

Чорні діри не можуть випромінювати світло за визначенням: їхня гравітація настільки велика, що вирватися з її обіймів не під силу ані фізичним об'єктам, ані електромагнітному випромінюванню. Так що цей випадок можна вважати якщо не унікальним, то щонайменше виключно рідкісним явищем.

В результаті удару і подальшого злиття двох чорних дір утворилося нове небесне тіло, маса якого перевищує сонячну приблизно в 100 разів.

Досі про зіткнення двох таких потужних об'єктів дізнавалися лише за непрямими ознаками - наприклад, зафіксувавши приладами породжені ударом гравітаційні хвилі.

Однак цього разу злиття відбулося поблизу третьої чорної діри, значно більшої маси. Її гравітація різко відштовхнула об'єкт, що утворився в результаті зіткнення, змусивши його прокреслити яскраву лінію у навколишній речовині (акреційному диску).

«Якщо наведені у статті дані точні, це відкриття дає науці неоціненну інформацію про середовище, у якому народжуються джерела гравітаційних хвиль, - пояснив професор кафедри астрономії Женевського університету Тассос Фрагос. - Однак достеменно підтвердити взаємозв'язок між електромагнітними і гравітаційними коливаннями в даному конкретному випадку неможливо».

Як відомо, дослідники з Великобританії відкрили дві нові планети у Всесвіті, які отримали назви GJ 887b та GJ 887c.