У соціальній мережі «Фейсбук» набув розголосу випадок, який стався у міжнародному пункті пропуску «Львів-аеропорт». Чотирьох громадян Республіки Туреччина, які начебто прямували на підприємство легкої промисловості міста Рівне для навчання колективу, прикордонники не пропустили до України.

У Західному регіональному управлінні Держприкордонслужби України пояснили причини інциденту.

Так, повідомляється, що вранці 13 січня рейсом «Стамбул-Львів» до України прибули чотири громадянини Республіки Туреччина. Під час заходів прикордонного контролю співробітники Держприкордонслужби провели з ними додаткові перевірочні заходи, оскільки вони відвідували нашу державу вперше. За результатами співбесіди, яка проводилася за участі інших носіїв турецької мови, було встановлено, що громадяни Туреччини прибули начебто для працевлаштування, однак жодної інформації про роботодавця, запрошення чи інший документ від нього вони не надали. Крім того, не мали підтвердження про бронювання житла та зворотного квитка, а рівень фінансового забезпечення на час перебування в Україні не відповідав визначеному законодавством.

Турки вказали лише номер мобільного телефону «зустрічаючої особи», за яким відповів інший громадянин Туреччини, що на той момент не був в аеропорту. Чоловік вказав ще один номер телефону, за яким мали прояснити ситуацію, але номер виявився недійсним.

Враховуючи встановлені обставини, відповідно до ст. ст. 8, 14 Закону України «Про прикордонний контроль», відносно чотирьох громадян Республіки Туреччини було прийнято рішення про відмову в перетинанні державного кордону України, про що їм було повідомлено турецькою мовою за участі перекладача. Громадяни Республіки Туреччина, після надання їм рішення про відмову в перетинанні державного кордону України, отримали відповідний документ. Ввечері вони повернулися до Туреччини.

Надвечір того ж дня в аеропорт прибули представники підприємства легкої промисловості. Вони переконували скасувати рішення та заявляли, що турків запросили на співбесіду для працевлаштування і показали прикордонникам запрошення для непропущених громадян Туреччини, яке, до того ж, було датоване 13-м січня, тобто в день прильоту іноземців, а не оформлене завчасно.

Цікаво, що представник підприємства на своїй сторінці у соцмережі зазначав, що іноземці прибули навчати працівників роботі на новому обладнанні, а не на співбесіду і не працювати. Також він звинуватив офіцера ДПСУ в некомпетентності і натякав на вимагання з іноземців хабаря, хоча прикордонниця спілкувалася з іноземцями англійською та турецькою мовами, апелювала до актів законодавства, що відбувалося у присутності інших осіб.

Також керівник підприємства оприлюднив інформацію, що прикордонники ігнорували представників підприємства, хоч правоохоронці особисто з ними спілкувалися, що підтверджує відповідний відеозапис.

Разом з тим, керівник підприємства стверджує, що громадян Туреччини повернули додому бюджетним коштом. Проте у ДПСУ переконують, що насправді вони відбули в Стамбул коштом авіакомпанії. Прикордонники зазначають, що виконали свій службовий обов’язок відповідно до інструкцій та вимог законодавства, а натомість отримали безпідставні звинувачення у порушенні закону.

ІА "Вголос": НОВИНИ