Скільки коштує реконструкція львівських вулиць, як довго це все триває та коли закінчиться – «Вголос» проаналізував ситуацію з львівськими ремонтами аби зрозуміти, як довго нам ще жити з розритими основними магістралями.

Тема актуальна, оскільки місто не має чим розрахуватися з виконавцями робіт ще за минулий рік. Через борги ЛМР погодила кредит на 390 млн грн від державних «Укрексімбанку» та «Укргазбанку» під 11,3% та 11,58% річних.

Вулиця Бандери

Вартість реконструкції вулиці Бандери складає 209,5 мільйонів гривень без врахування розробки проєктної документації. За умовами тендеру, роботи мали б бути виконанні до 30 червня 2021-го року. Мер Львова Андрій Садовий обіцяв 6 грудня 2019-го року, що ремонт вулиці буде завершений до кінця 2020-го року. Втім, безпосередньо реконструкція вулиці розпочалася лише 28 вересня 2020-го року, і цьогоріч Андрій Садовий вже називає дату закінчення робіт – кінець серпня поточного року. Втім, станом на зараз замощення вулиці бруківкою розпочалось лише на першій ділянці ремонту, біля НУ «Львівська Політехніка».

В процесі реконструкції вулиці Банедри виникли труднощі, пов’язані з помилками у проєкті. Першими про це повідомили активісти ГО «Зручне місто». Прорахунки проєктантів визнав і міський голова Львова Андрій Садовий, який разом зі спеціальною комісією виїхав на об’єкт після суспільного розголосу щодо цієї проблеми.

Вулиця Шевченка

Цьогоріч розпочався ремонт останньої та найбільшої ділянки вулиці Шевченка, від Ярослава Мудрого до Залізничної, який коштує 186,5 млн грн. Нагадаємо, раніше вже були відремонтовані ділянки від вулиці Ярослава Мудрого до Хорватської та від вулиці Левандівської до Залізничної з організацією кільцевого руху. Кошторис – 58 млн та 89,6 млн грн. відповідно.

Торік Садовий заявляв, що вулиця буде повністю готова до кінця 2020-го року, однак станом на зараз ремонтні роботи на Шевченка тривають і тепер їх обіцяють завершити – до 31 грудня 2022-го року.

Вулиця Пекарська

Роботи на відтинку від вулиці Тершаковців до Мечникова розпочались торік 1 вересня і мають бути закінчені до 31 жовтня 2021-го року.

Вартість – складає 109 мільйонів гривень. Андрій Садовий заявив 2 лютого цього року, що вулиця буде відкрита для руху вже з 1 вересня цього року. Однак, станом на 1 червня замощення вулиці бруківкою ще не розпочиналося.

Вулиця Хмельницького

Від минулого року триває реконструкція ділянки вулиці Богдана Хмельницького на відрізку від Промислової до Липинського. Загальна вартість робіт по цьому об’єкту складає 174,5 млн грн. Термін виконання робіт вказаний у тендері – 31 серпня 2022-го року.

В процесі виконання робіт вже мали місце ситуації неузгодженості роботи комунальних служб різного рівня підпорядкування. Сама реконструкція відбувається за кошти міста, і хоч вона не закінчена до кінця, «Львівобленерго» вже розрив нещодавно відремонтовані хідники для проведення комунікацій. Хоча за попередньою інформацією на момент початку реконструкції всі обмеження та зауваження від цієї організації були враховані у проєкті

Вулиця Орлика

З 23 липня минулого року триває реконструкція вулиці Пилипа Орлика. Загальна вартість реконструкції вулиці згідно тендеру складає 74,9 млн грн. За його умовами, кінцевий термін виконання ремонтних робіт – 31 грудня 2021 року. Вулицю ремонтують в три етапи, послідовно працюючи над трьома її різними ділянками. З 25 травня розпочався ремонт лише другої ділянки вулиці, а найдовша частина вулиці, від будинку №2 до вулиці Миколайчука ще очікує на початок робіт. Таким чином, питання щодо того, чи вдасться до кінця року закінчити ремонт вулиці Орлика є актуальним.

Вулиця Лисенка

Триває ремонт третьої ділянки вулиці Лисенка, від вулиці Заньковецької до Лісової. Вулицю Лисенка ремонтують від 2015-го року і ця ділянка є фінальною. Вартість робіт по ній складає 12,7 млн грн, а завершити їх за умовами тендеру мають до 31 липня 2021 року. Станом на нині на ній завершують укладати бруківку, тож, швидше за все, будівельники вкладуться у заплановані терміни.

Багаторічний ремонт дороги на Білогорщі

Ще одним об’єктом-довгобудом є гравійна дорога від масиву «Білогорща» до кільцевої дороги. Тендер на виконання робіт відбувся там в 2017-у році, і за 27,8 млн грн переможець тендеру, компанія «Онур», мав би здати об’єкт впродовж 11 місяців. У травні 2018-го року розпочались ремонтні роботи, проте вже у квітні наступного року договір на виконання робіт був розірваний за згодою сторін, через здорожчання ремонтних робіт.

Восени 2019-го року був укладений новий тендер на виконання робіт з ТЗоВ НВП «ШЛЯХБУД» на суму 28,2 млн грн. За умовами тендеру, роботи мали бути закінчені до кінця 2020-го року, проте станом на зараз гравійна дорога до Кільцевої так і не добудована.

Як повідомила нам пресслужба ЛМР, торік закінчити роботи по гравійній дорозі не вдалось через відсутність фінансування.

Цьогоріч ЛКП «Львівавтодор» підписало новий договір з підрядником, і планує закінчити об’єкт до 31 грудня. Проблема  лише в тому, що у бюджеті розвитку Львова на завершення цієї дороги виділили лише 10 млн грн. Тож, чи ця дорога таки з’явиться у Львові під великим питанням.

*****

Отже, станом на зараз, ми маємо щонайменше 4 великі реконструкції доріг (вулиці Бандери, Шевченка, Пекарська та Хмельницького), ймовірність завершення яких до кінця року є дуже під великим питанням.

 Майбутні ремонти доріг

Наскільки доцільно в такій ситуації розпочинати наступні проєкти, якщо виконання поточних затягується? Тим часом команда міського голови просуває ідею початку реконструкції нових масштабних об’єктів.

Зокрема, вже кілька років йдуть обговорення можливої реконструкції вулиці Мазепи, а також вулиць Франка та Вітовського з можливим відновленням Пелчинського ставу. Зокрема, цьогоріч планувалось виділити понад 1 млн грн на розробку проєкту відновлення ставу, однак це рішення не було підтримане депутатами ЛМР.

Торік міські чиновники також повідомляли про наміри розпочати у 2021-у році реконструкцію вулиць Мазепи та Грінченка у Шевченківському районі Львова. Йшлося про залучення кредиту від ЄБРР.

З огляду на борги перед підрядниками за роботи, виконані торік та нові кредити, взяті містом на порятунок ЛКП, питання – коли розпочнуть ці реконструкції залишається відкритим.

Про те, що наступного року темпи реконструкції львівських вулиць знизяться, наголосила у коментарі для «Вголосу» Наталія Шелестак, голова бюджетної комісії та депутатка ЛМР від партії ВАРТА.

«Наступний рік буде складнішим . Треба буде виважено підходити до початку тих чи інших робіт. Нам передали з минулої каденції ті дороги розриті, і багато інших об’єктів, які треба завершити. А зараз в кожному департаменті практично є свої боргові списки перед тими, хто виконав певні роботи.

Наступний рік буде більш оптимальним стосовно витратної частини. Маємо повіддавати борги аби воно нас так не гнітило. І надалі контролювати грамотне й детальне планування фінансів по кожному об’єкту, аби не виникало подібних ситуацій», – заявила вона.

Головне фото: 24 канал

ІА "Вголос": НОВИНИ